Lamborghini slaví. Původně zatracovaného SUV Urus už vyrobilo 15 000 kusů

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Lamborghini - 21. 7. 2021


Tak, jak řada lidí dnes nemůže přijít na jméno nastupující elektromobilitě, tak před pár lety lidé hanili vozy typu SUV. Bylo to v době, kdy začala narůstat jejich obliba a postupně je začalo nabízet stále více automobilek. Nejvášnivější reakce se pak ozývaly ve chvílích, kdy výrobu SUV oznámily značky, ke kterým se tehdy prostě nehodily.

Bylo jedno, jestli to byl Rolls-Royce nebo třeba Lamborghini, především internetoví diskutéři nepředpovídali SUV těchto i podobných značek žádný velký úspěch. Čas ovšem ukázal, že opak byl a je pravou. Právě Lamborghini s modelem Urus slaví velké úspěchy. Dokonce šlo o model, který před nedávnem táhl prodeje. A v těchto dnech automobilka ohlásila, že v továrně v italské Sant’Agata Bolognese byl vyroben Urus už s pořadovým číslem 15 000.

Lamborghini Urus bylo představeno v roce 2017 a už v roce 2019 značka zdvojnásobila výrobní kapacity. Takový o něj byl zájem. Důvodem je hlavně jeho kombinace sportovních genů a vysokého komfortu. Zároveň je Urus, a dnes už i další SUV jiných značek, důkazem toho, že tento typ vozidel může být i při vysoké rychlosti takřka stejně schopný, jako standardně sportovně laděná auta. Nevěříte? Pak připomínáme nedávný čas nového Porsche Cayenne na okruhu Nürburgring.

V případě modelu Urus může být důkazem jeho pohonná jednotka, kterou je přeplňovaný osmiválec o objemu čtyř litrů. Ten je naladěn na 641 koní a 850 Nm. Z klidu na 100 km/h umí vystřelit za 3,6 sekundy, na 200 km/h jen za 12,8 sekundy a maximální rychlost se zastaví na hodnotě 305 km/h.

Jubilejní 15tisící vůz je určen pro zákazníka z Velké Británie. Lakován je barvou Grigio Keres Matt a interiér je v dvoubarevném provedení Nero Ade a Verde Scandal.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru