Nejnovější rekordní čas značky Porsche, který zajel její tovární testovací pilot Lars Kern, ukazuje, že tvrzení říkající, že jsou vozy typu SUV nudná, k ničemu a špatně ovladatelná, jsou jen prázdné řeči. Některá SUV se totiž svými schopnostmi přibližují k supersportům, někdy je dokonce překonávají. A to je přesně případ nového Porsche Cayenne.

Přečtěte si také:  Porsche Taycan dodriftovalo až do Guinnessovy knihy rekordů. Zvládlo bokem více než 42 km

Lars Kern dostal do ruky jeden z prvních vyrobených vozů, automobilka jej totiž zatím oficiálně nepředstavila, a jeho úkol byl vlastně celkem jednoduchý. Zajet co možná nejlepší čas. A jak se mu řeklo, tak udělal. Nakonec je z toho rovnou rekordní kolo v kategorii SUV.

Jezdec zvládl jeden z nejtěžších světových okruhů v čase 7:38,925 a o čtyři sekundy za sebou nechal dosavadního vládce SUV, model Audi RS Q8. Když už jsme výše zmínila ty supersporty, pak byste měli vědět, že prakticky totožný čas zajelo třeba Lamborghini Gallardo Superleggera nebo Ferrari 458 Italia. Pomalejší pak bylo třeba Ferrari 430 Scuderia nebo Lamborghini Murciélago SuperVeloce LP670-4.

Přečtěte si také:  Nové BMW M5 CS zajelo Severní smyčku Nürburgringu za 7 minut a 29.57 sekundy. Je to pořádný fičák

Pekelná jízda už byla oficiálně potvrzena a Porsche zároveň potvrdilo, že se na trať vydal sériový vůz. Jediný rozdíl oproti těm, které si bude možné koupit, byl v instalaci bezpečnostního rámu v interiéru a závodní sedačky. Cayenne jel na 22palcových kolech obutých do pneumatik Pirelli P Zero Corsa, které budou k autu standardně dodávány. Sám jezdec pak řekl: „Po prvních několika ujetých metrech na okruhu jsem měl tendence se raději podívat, jestli opravdu jedu v prostorném SUV.“ To asi hovoří za vše….

Nový Cayenne by měl být představen už velmi brzy. Porsche je ale zatím poměrně tajemné. Ví se, že o pohon nejsilnější dostupné verze, tedy té, se kterou byla zajeta rekordní jízda, by se měl starat čtyřlitrový osmiválec, jehož výkon by měl být 631 koní a točivý moment 850 Nm. Odhaduje se, že sprint z 0 na 100 km/h by měl zvládnout za asi 3,4 sekundy, přičemž maximální rychlost by měla být omezena na 300 km/h.