To, že dnešní sportovní SUV by dokázala předjet opravdové starší supersporty, je holý fakt. Schopná jsou nejen v přímce, ale i v zatáčkách. Nás však teď bude zajímat hlavně to, které z trojice Audi RS Q8, BMW X6 M a Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid bude nejrychlejší právě v přímce. Vsadíte si na vítěze?

Přečtěte si také:  Zákulisí natáčení nové Mission: Impossible. BMW M5 v driftu a Porsche Cayenne jako kamerový vůz

Pojďme si všechna auta představit, vezmeme to pěkně popořadě. Pod kapotou Audi RS Q8 je čtyřlitrový vidlicový osmiválec s přímým vstřikováním paliva, jehož výkon je působivých 441 kW/600 koní a točivý moment vrcholí 800 Nm. Zrychlení je působivé, vždyť na stovku to zvládne za 3,8 sekundy a maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h, za příplatek je ale možné ji zvýšit až na 305 km/h.

BMW X6 M je výkonnější, také ho pohání větší motor. Pod přední kapotou je vidlicový osmiválec s objemem 4,4 litru, ale stejně jako u Audi ho přeplňují dvě turba. Výkon je 460 kW/625 koní a točivý moment vrcholí 750 Nm. Z místa na stovku sprintuje za 3,8 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, případně podobně jako u Audi ji lze za příplatek zvýšit na 290 km/h. A že je tohle auto opravdu rychlé, jsme si ověřili nedávno v testu.

Poslední Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid je plug-in hybrid. A to má své výhody, ale i nevýhody. Jeho celkový výkon je 500 kW/680 koní a 900 Nm. Jde o kombinaci čtyřlitrového motoru V8 s výkonem 404 kW/550 koní a elektromotoru se 100 kW/136 koňmi, zabudovaným do osmistupňové převodovky Tiptronic S. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 3,8 sekundy a rozjede se až na 295 km/h.

Přečtěte si také:  ABT Sportsline představuje úpravy pro nové generaci Audi S3. Dostal z něj 370 koní a 450 Nm

Technické hodnoty žádné z těchto SUV výrazněji nezvýhodňuje, vypadají na papíře stejně. Výsledek bude tedy zajímavý, přičemž si ve videu vyzkoušejí hned několik disciplín – včetně sprintu z místa, ale i pružné zrychlení. Je zajímavé sledovat, že to, co funguje z místa, nemusí nutně fungovat při pružném zrychlení z 50 mil za hodinu (80 km/h). Vše navíc dělá zajímavějším to, že prší.