2021-bmw_m5_cs- (29)

Nové BMW M5 CS je to nejvýkonnější BMW, které kdy automobilka vyrobila. A je také pořádně rychlé a schopné na okruhu, což potvrzuje i jízda Christiana Gebhardta. Ten s ním objel Severní smyčku Nürburgringu za 7 minut a 29 sekund a 57 setin sekundy.

Na tomto epickém závodním okruhu testuje Christian Gebhardt auta pro magazín Sport Auto hodně často, takže je možné srovnávat. S BMW M5 CS tam zajel vážně parádní čas, přestože se mu při jízdě otevřela schránka před spolujezdcem a on ji při rychlosti kolem 140 km/h mezi zatáčkami zavíral. Stalo se to za známou „youtube zatáčkou“ Brunchen. Ve videu kolem času 6:28.

Přečtěte si také:  Nové plně elektrické BMW iX představeno. Vrcholná verze M60 bude mít 600 koní a 111,5kWh baterii

Z videa je vidět, že tempo bylo opravdu ostré – na rovince Döttinger – Höhe jede téměř 300 km/h – zdá se, že na hranicích auta. BMW M5 CS je velmi stabilní na plynu i v oblouku, ale občas se s ním Christian Gebhardt musel poprat při ostrém brzdění (například v čase 4:24).

Výsledný čas 7 minut a 29 sekund a 57 setin sekundy je opravdu rychlý. Pro srovnání BMW M5 Competition zajelo čas 7:35.90 a BMW M8 Competition za 7:32.79.Hodně zajímavý je v tomto srovnání i čas výrazně menšího a slabšího BMW M2 CS, které ma navíc pohon jen zadních kol. To Severní smyčku zajelo za 7:42.99.

Přečtěte si také:  BMW M oslavuje prodejní rekord. V roce 2020 dodalo celkem 144 218 aut

BMW M5 CS pohání benzinový motor V8 o objemu 4,4 litru, který je přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Výkon je 467 kW/635 koní, tedy o 7 kW/10 koní více než v BMW M5 Competition, a točivý moment vrcholí 750 Nm. Oproti verzi Competition se navíc odlehčovalo (úspora je přibližně 70 kilogramů), jinak byl naladěn podvozek i pohonem všech kol M xDrive se zadním aktivním M diferenciálem.