Renault

Renault_5_Turbo-1

Renault 5 Turbo slaví 40leté výročí. Vznikl kvůli rallye

Na konci sedmdesátých let dvacátého století přestala Renaultu stačit vítězství s přeplňovanými motory v závodech 24 hodin Le Mans a Formule 1. Značka chtěla mít zastoupení i na rallye, a tak postupně vznikl Renault 5 Turbo. Model, který byl vytvořen Jeanem Terramorsim a vyprojektován Yvesem Legalem, byl vyvíjen s ohledem na rallye. Za tímto účelem […]

Renault 5 Turbo slaví 40leté výročí. Vznikl kvůli rallye Přečíst celý článek...

Renault a McLaren jsou kvůli koronaviru v ohrožení. Nevyhnou se masivnímu propouštění

Automobilový průmysl dostal díky celosvětové koronavirové epidemii velkou ránu. Drtivá většina automobilek byla nucena odstavit své výrobní závody. Částečně kvůli bezpečnosti, ale také proto, že stejné odstávky měli dodavatelé dílů potřebných k výrobě aut. Jak se ale ukazuje, zásah vyšší moci bude mít mnohem tvrdší dopady, než se původně zdálo. Ve velkých potížích je třeba

Renault a McLaren jsou kvůli koronaviru v ohrožení. Nevyhnou se masivnímu propouštění Přečíst celý článek...

2020-renault-megane-rs-trophy-r

Christian Gebhardt zajel s Renaultem Megane RS Trophy-R na Nürburgringu čas 7:55. Je to o 15 sekund pomalejší než je rekord Renaultu

Nejrychlejší předokolkou na okruhu Nürburgring je aktuálně Renault Megane RS Trophy-R. V rámci oficiálního oznámení ho zajel za 7 minut, 40 sekund a rovných 100 setin sekundy. Když ale na trať vyrazil Christian Gebhardt z magazínu SportAuto, zajel čas o 15 sekund pomalejší. Test Renault Megane R.S. Energy TCe 280 A to, že Christian Gebhardt

Christian Gebhardt zajel s Renaultem Megane RS Trophy-R na Nürburgringu čas 7:55. Je to o 15 sekund pomalejší než je rekord Renaultu Přečíst celý článek...

2019-Toyota-AYGO-x-cite-exterior

Němci zjišťovali, jaké ojetiny jsou spolehlivé a jaké raději nebrat. Prémiová značka neznamená automaticky úspěch

Trh s ojetinami je nejen u nás stále velmi silný. Vybrat ovšem to správné ojeté auto, které nás nenechá po pár kilometrech ve štychu, může být celkem oříšek. Proto se německý autoklub ADAC rozhodl, že udělá podrobnou statistiku spolehlivých a naopak nespolehlivých ojetin. Upozorňujeme ale, že nejde o bernou minci, jde jen o statistiku poruchovosti.

Němci zjišťovali, jaké ojetiny jsou spolehlivé a jaké raději nebrat. Prémiová značka neznamená automaticky úspěch Přečíst celý článek...

test-2020-renault-koleos-blue-dci-140-kw-4x4-xtronic- (7)

Test Renault Koleos Blue dCi 190 X-Tronic All Mode 4×4-i Initiale Paris (2020)

Renault Koleos je největším modelem francouzské značky, který navíc v loňském roce prošel faceliftem. Na první pohled byste to ale nemuseli poznat. My jsme se ho rozhodli vyzkoušet v nejvyšší výbavě a s nejvýkonnějším motorem z nabídky. Změnil se exteriér, interiér, ale i technika Když podíváte na nový Koleos a na ten před modernizací, pak

Test Renault Koleos Blue dCi 190 X-Tronic All Mode 4×4-i Initiale Paris (2020) Přečíst celý článek...

renault-fuego- (4)

Kupé Renault Fuego slaví 40leté výročí. Poprvé použil název bez číslic

Před 40 lety, v březnu 1980 uvolnily modely kupé Renault 15 a Renault 17 místo pro novou řadu nazvanou Fuego. Šlo o vozy, používající platformu limuzíny Renault 18, kterou měly nahradit, a chtěly se uvést jako kupé určené pro masový trh. U automobilů Fuego nebyl pro označování poprvé použit systém číslic následujících za písmenem R

Kupé Renault Fuego slaví 40leté výročí. Poprvé použil název bez číslic Přečíst celý článek...

prvni-jizda-2019-renault-clio-10-tce-100- (3)

Jaký Renault Clio je mezi zákazníky v Česku nejoblíbenější? Tipnete si?

V novém Renaultu Clio páté generace je nejoblíbenější pohonnou jednotkou na českém trhu benzínový motor TCe 100, který představuje přibližně tři čtvrtiny prodeje. V České republice obvykle většina zákazníků mívá zájem o vyšší verze výbav vozů, nejčastěji se rozhodují pro verze Intens (téměř 60% prodejů). Nejoblíbenější vybíranou barvou je prémiová uváděcí barva oranžová Valencia (více

Jaký Renault Clio je mezi zákazníky v Česku nejoblíbenější? Tipnete si? Přečíst celý článek...

Renault-EV-range

Renault testuje dynamické bezdrátové nabíjení elektromobilů v silnici

K nejdůležitějším parametrům elektromobilů patří dojezd a rychlost nabíjení. Je ale možné, že v budoucnosti tyto faktory pozbudou svého významu. Renault se podílí na vývoji technologie dynamického bezdrátového nabíjení elektrických vozidel. Po prodloužení dojezdu elektromobilů a po zvýšení rychlosti jejich dobíjení může být dalším krokem v oblasti rozvoje elektrické dopravy zavedení dynamické bezdrátové technologie nabíjení

Renault testuje dynamické bezdrátové nabíjení elektromobilů v silnici Přečíst celý článek...

test-2020-renault-captur-155-edc- (2)

Test Renault Captur TCe 155 EDC (2020)

Nejnovější generace Renaultu Clio přijela s mnoha revolučními novinkami a jen o chvíli později s nimi přichází i Renault Captur. Ten jsme vyzkoušeli v redakčním testu s nejvýkonnějším motorem a převodovkou EDC. Designová revoluce Mezigenerační změna, kterou u svých nejnovějších modelů Renault provedl, je opravdu výrazná. Modely Clio i Captur se úplně proměnily – a

Test Renault Captur TCe 155 EDC (2020) Přečíst celý článek...

Renault-E-TECH-plug-in-hybrid

Hybridy Renault E-TECH používají techniku, kterou Renaut vyvinul ve Formuli 1

Řešení vyvinutá pro potřeby automobilových sportů se objevují v sériových automobilech v takových oblastech, jako jsou rekuperace a využívání energie, a také inovativní vícestupňové automatické převodovky se zubovou spojkou, které byly poprvé použity v sériově vyráběných vozidlech. Renault F1 tým a konstruktéři koncernu si od roku 2013 vzájemně vyměňuji znalosti a zkušenosti z oblasti energetického

Hybridy Renault E-TECH používají techniku, kterou Renaut vyvinul ve Formuli 1 Přečíst celý článek...

renault-CMF-EV

Renault představuje novou modulární platformu CMF-EV pro elektromobily

Renault představil koncepční elektromobil Morphoz navržený na nové modulární platformě CMF-EV vyvinuté aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi. Otevírá nové možnosti při vytváření budoucích elektromobilů z hlediska technologie, designu, zajištění komfortu a prostoru uvnitř vozidla. „Díky technologickým inovacím a možnostem nabízeným modularitou CMF-EV se stane vzorovou platformou, která bude využívána pro vývoj dalších elektrických vozidel skupiny Renault a aliance,“

Renault představuje novou modulární platformu CMF-EV pro elektromobily Přečíst celý článek...

renault-captur

LPG není mrtvé. Renault představuje Captur TCe 100 LPG

Mohly by se zdát, že kromě elektrifikovaných modelů se už v automobilovém světě nic moc neprodává, ale to by byla mýlka. Stále se ještě dají pořídit některé modely s docela jinými alternativními palivy. Třeba u Renaultu, který nabízí Captur na LPG. LPG není u Renaultu, respektive v koncernu nic divného. Už před časem totiž představila

LPG není mrtvé. Renault představuje Captur TCe 100 LPG Přečíst celý článek...

Přejít nahoru