Test-2020-Renault_Megane_Grandtour_RS_Line_TCe_160_GPF_EDC- (4)

Renault Megane prošel před nedávnem modernizací. Ta přinesla decentní vylepšení exteriéru i interiéru. Otestovali jsme modernizovaný kombík Megane Grandtour ve výbavě R.S. Line s benzinovým motorem TCe 160 a převodovkou EDC.

Co přinesl facelift?

Modernizace nebyla nijak výrazná, z pohledu designu exteriéru tu je nový přední nárazník s full-LED světlomety už v základní výbavě. Přední i zadní světlomety mají navíc přepracovanou grafiku (v zadních jsou navíc dynamické ukazatele směru). Novinkou jsou také nové odstíny karoserie, ale i designy litých kol, které jsou v rozměrech od 16 až do 18 palců.

Novinky jsou i v interiéru, jednou z těch výraznějších je digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,2 palce a možností změny grafiky a několika šablonami. Na středovém panelu je také nový dotekový displej s úhlopříčkou až 9,3 palce, ale nově jsou tu i ovladače pro klimatizaci a topení. Před modernizací bylo vše nutné ovládat prostřednictvím displeje, ale toto nové řešení je rozhodně uživatelský přívětivější. Umístění displeje přesto zůstalo na výšku. Potěší, že oba displeje mají velmi dobré rozlišení i pěknou grafiku. A je tu nově (kromě základní výbavy Zen) i taková drobnost jako například bezrámové vnitřní zpětné zrcátko.

Test-2020-Renault_Megane_Grandtour_RS_Line_TCe_160_GPF_EDC- (8)

Modernizovaný Megane se nabízí ve třech výbavách: základní Zen, Intens a nejvyšší R.S. Line, nahrazující vlastně předfaceliftovou GT line. R.S. line vychází z Intens a přidává nejen bohatší výbavu, ale i několik designových vylepšení jako například jiný design obou nárazníků a kol, koncovku výfuku a další drobnosti. Novinky jsou i v interiéru, přičemž tou nejlepší věcí jsou sportovní sedadla, ne nepodobná těm z vrcholného Megane R.S. 300.

160 benzinových koní s automatem

Nabídka pohonných jednotek je poměrně velká a vcelku rozmanitá. Vybrat lze mezi benzinovými a naftovými motory, ale v nabídce je také plug-in hybrid E-Tech. Pod kapotou modrého kombíku je právě nejvýkonnější čistě benzinový motor s označením TCe 160, který je možné pořídit pouze s dvouspojkovou převodovkou EDC. Má na chlup stejný výkon jako plug-in hybrid, který jsme také nedávno testovali. Ten sice nabídne lepší pružnost, ale horší maximální rychlost a také výrazně vyšší cenu (+ 185 tisíc korun).

Přečtěte si také:  Test Mini JCW Cabrio (2021)

Pod označením TCe 160 se ukrývá benzinový 1,3litrový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem s výkonem 117 kW/160 koní a točivým momentem 270 Nm. Technické údaje slibují, že sprint z místa na stovku zvládne Megane Grandtour za 9,3 sekundy a maximální rychlost činí 205 km/h.

Test-2020-Renault_Megane_Grandtour_RS_Line_TCe_160_GPF_EDC- (48)

Docela svižné je testované auto i v praxi na silnici. Díky dvouspojkovému automatu nemusíte řešit, jestli máte zařazenou správnou rychlost, protože při výraznějším sešlápnutí plynového pedálu rychle a ochotně podřazuje, aby motor dostal do optimálních otáček. Pochválit si převodovka zaslouží i při klidné jízdě, kdy se snaží držet co nejvyšší zařazenou rychlost, aby měl motor co nejnižší otáčky. Čtyřválec nijak nevibruje, ani neduní. Spotřeba se po dobu týdenního test u pohybovala nejčastěji mezi 6,5 – 7,5 l/100 km. 

Převodovka funguje při jízdě dobře, v klidném i ostřejším režimu. Nakonec tedy vlastně nevadí, že tu nejsou páčky páčky pro manuální řazení. Změny rychlostí se dají provádět pohybem voliče převodovky, přičemž schéma je „správné“ (podřadit dopředu, zařadit vyšší rychlost dozadu).

Nedostatkem, který bychom převodovce chtěli vytknout, je jakási drsnost při rozjezdu. Budete-li přidávat zhurta nebo jemně, dočkáte se vždy poměrně drsného rozjezdu. Přiblížit by se to dalo k tomu, jak by převodovka nenechala spojku ani trochu proklouznout. Rozhodně by si to zasloužilo zjemnění. Megane R.S. to ale nedělá, ten má rozjezdy plynulé.

Test-2020-Renault_Megane_Grandtour_RS_Line_TCe_160_GPF_EDC- (23)

Výbava R.S. Line je sportovněji laděná, takže se současně s tím Renault rozhodl zprostředkovat i sportovní pocit z jízdy. Šel na to tím, že do auta dal falešný zvuk motoru z reproduktoru. Ten se ozývá ve všech jízdních režimech Renault Sense (mění se tlačítkem u voliče převodovky), přičemž se liší jeho intenzita podle každého jízdního režimu: nejvíce je slyšet ve sportovním režimu, nejméně v ekologickém, ale v tom se ozývá také. 

Podvozek je tužší

Renault Megane Grandtour R.S. Line nabídne ve standardu 17″ disky kol, ale testovaný kus měl za příplatek 15 tisíc korun kola o palec větší. A ta mu sluší, i když ubírají něco na komfortu.

Přečtěte si také:  Test Dacia Sandero Stepway TCe 90 (2021)

Podvozek je tužší, ale rozhodně není tvrdý. Potěší také fakt, že podvozek s koly dobře spolupracuje. Neutlumí sice všechny nerovnosti, ale kopíruje terén a kola tak neodskakují ani na nekvalitních silnicích. Nedá se říci, že by to bylo nepohodlné auto, ale do komfortního má také daleko. Je to vlastně docela povedený kompromis mezi sportovností a tuhostí výkonného RS a houpavým komfortem.

Test-2020-Renault_Megane_Grandtour_RS_Line_TCe_160_GPF_EDC- (13)

Závěr a cena

Facelift Renaultu Megane byl decentní, ale rozhodně ne nevýznamný. Drobné designové retuše exteriéru doplňuje přepracovaný středový panel v interiéru a větší digitalizace v interiéru. Současně s tím přišly nové motorizace, včetně plug-in hybridu E-Tech.

Testovaný vůz s benzinovým motorem TCe 160 stojí na vrcholu běžných modelů. Dynamika mu neschází, přitom je sám o sobě tichý (má ale falešný zvuk z reproduktorů) a kultivovaný. Trochu jemnější by mohla být převodovka při rozjezdu, ale za jízdy už funguje bez chyby.

Základní cena kombíku Renault Megane startuje s motorem TCe 140 ve výbavě Zen na 485 000 Kč, což je akční cena. V testované výbavě R.S. Line začíná cena s motorem TCe 140 na 565 000 Kč, v testované motorizaci TCe 160 EDC pak na 645 000 Kč.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Renault
Typ: Megane Grandtour R.S. Line TCe 160 EDC
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1333 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzin
Pohon: předních kol
Výkon: 117 kW/160 koní při 5500 – 6000 ot./min
Točivý moment: 270 Nm při 1800 – 3750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 9.3 s
Maximální rychlost: 205 km/h
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková (EDC)
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.2-5.5 / 6.5-7.0 / 4.6-4.9
Emise CO2: 119-125 g/km
Objem nádrže: 50 litrů
Délka: 4626 mm
Šířka: 1814 mm
Výška: 1449 mm
Rozvor: 2712 mm
Provozní hmotnost: 1431–1505 kg
Objem zavazadlového prostoru: 521 / 1504 dm3
Ceník: ke stažení zde