test-2021-Renault_Talisman_Grandtour-Blue_dCi_190-EDC-Initiale_Paris- (2)

Renault Talisman prošel modernizací. Na první pohled je spíše decentní, ale proměnila se technika. Na českém trhu se navíc objeví faceliftovaný model jen jako kombi s naftovými motory. A my jsme ho vyzkoušeli v redakčním testu.

Nové světlomety a pár změn v interiéru

Když se na Talisman před faceliftem a po něm podíváte, na první pohled si nevšimnete ničeho výrazně jiného. Zvenku jde vlastně hlavně o přepracované přední i zadní světlomety, které dostaly novou grafiku, ale také nové funkce. Ty přední mají technologii LED MATRIX, přední i zadní světlomety mají nyní dynamické ukazatele směru a prochází jimi kovová lišta.

Design exteriéru je po modernizaci trochu jiný i v oblasti předního nárazníku a pozměněná je i maska chladiče (v testovaném nejvyšším provedení Initiale Paris je v ní navíc nápis). Zanedbatelnou novinkou už je nakonec jen střešní anténu, kterou je nyní „žraločí ploutev“ (před faceliftem anténa na střeše nebyla). Tím nejzásadnějším faktem ale je, že si v České republice nekoupíte Renault Talisman s jinou karoserií než jako kombík Grandtour.

test-2021-Renault_Talisman_Grandtour-Blue_dCi_190-EDC-Initiale_Paris- (4)

Změny v interiéru jsou podobné, jako u dříve představeného faceliftovaného Meganu, ale navíc je tu několik dalších prvků, podporujících fakt, že jde o třídu větší auto. Palubní deska je bez výraznější změny, dostala ovšem nové chromové rámečky a je nabízena s ambientním osvětlením s možností výběru z 8 barev (jednotlivé nastavení se dá uložit i pro každý jízdního profil zvlášť). Pro testovanou verzi Initiale Paris jsou k dispozici nové dřevěné dekorativní prvky šedé barvy na palubní desce a dveřích. Škoda, že se nedostalo na některé tlačítka (například ta vlevo od volantu na vyhřívání volantu apod.), protože to je docela retro…

Přečtěte si také:  Renault Kiger je koncept, lákající na zcela nové SUV pro Indii

V kapličce přístrojů se už ve standardní výbavě všech verzí objevuje digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,2 palce s možností výběru z několika šablon zobrazení. Má jemnou grafiku a je přehledný. Stejně jako v případě ambientního osvětlení, je možné si pro každý jízdní profil uložit vlastní zobrazenou šablonu.

Tím nejlepším je změna středového panelu, kde přibylo tlačítek, aniž by se to negativně podepsalo na výsledné přehlednosti. Renault přidal hlavně tlačítka ovládající klimatizaci a topení. Její ovládání je tak nyní ještě jednodušší a rychlejší. Nechybí přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonů, do které se vejdou i hodně velké telefony.

test-2021-Renault_Talisman_Grandtour-Blue_dCi_190-EDC-Initiale_Paris- (22)

Větší objem a jedno turbo namísto dvou

Velké změny se udály pod kapotou. Motory jsou v nabídce jen dva a jde o naftové dvoulitry s přeplňováním jedním turbodmychadlem. Přesto mají lepší technické údaje než předchozí jedna šestky s dvěma turbodmychadly. Slabší z nabízených motorů nabídne 118 kW/160 koní a 360 Nm, přičemž je v nabídce pouze pro nižší výbavu. Ten výkonnější nabídne 139 kW/189 koní a 400 Nm a dá se kombinovat s oběma dostupnými výbavami Intens i Initiale Paris.

Motor je kultivovaný, docela hezky odhlučněný a nabídne poměrně dobrou dynamiku. Jeho naladění je – stejně jako zbytek auta – spíše měkčí, takže po přidání plynu nevystřelí vpřed, ale spíše se rozvážně, přesto s jistou razancí rozjede. Hodně se liší také jeho projev napříč jízdnímu režimy a rozdíl mezi sportovním a komfortním poznáte při první sešlápnutí plynového pedálu. Předjíždět na okresce zvládá levou zadní i v tom komfortním, přičemž si velmi dobře rozumí i s převodovkou. Ta sice nemá páčky na volantu pro manuální řazení, ale vlastně nám za celý týden nechyběly.

Trochu nás ovšem štvala funkce Autohold (ta je tu nová), která podrží auto na místě i v režimu „D“ na semaforech, ve spojení se systémem Start/Stop. Pokud jsou obě funkce aktivní, na rozjezdu nestačí jen jemně přidat plyn, ale je potřeba se do pedálu opřít výrazněji, než byste čekali. Když se Start/Stop deaktivuje (jde to jednoduše tlačítkem na středovém panelu), rozjezdy se výrazně zjemní.

test-2021-Renault_Talisman_Grandtour-Blue_dCi_190-EDC-Initiale_Paris- (30)

A za kolik dokáže tento skoro 4,9 metru dlouhý kombík jezdit? V technických údajích se dočtete, že v kombinovaném režimu to je 5,0–5,2 l/100 podle ne tak přísné starší metodiky NEDC. Naše týdenní zkušenosti ukázaly, že se dá pohybovat kolem 7,0 až 7,5 l/100 km podle toho, kde budete jezdit.

Na palubě hlavně pohoda

Renault nastavil Talisman Grandtour Initiale Paris hlavně na komfortní jízdu. Tato verze výbavy má v základu systém Electronic Damper Control, tedy adaptivní podvozek, který umí měnit tuhost tlumičů na základě jízdního režimu. I ve sportovním režimu je ale auto spíše měkčí, přestože od příjemného pohupování v komfortním režimu má daleko, ovšem třeba Škoda Superb s posádkou v komfortním režimu pohupuje ještě víc.

Přečtěte si také:  Volkswagen ukazuje, jak testuje auta, aby co nejlépe odolávala korozi

Tohle auto silnici žehlí velmi dobře, kola kopírují asfalt, ale podvozek se snaží k posádce pustit minimum otřesů. A to se i daří, fyzicky spoustu z nerovností nepocítíte, ale podvozek drobně bubnuje. Nerovnosti tak jen tak vzdáleně „uslyšíte“. Na vcelku velké 19″ disky je to ale naladění opravdu povedené. Celkově je jízda na vcelku vysoké úrovni.

test-2021-Renault_Talisman_Grandtour-Blue_dCi_190-EDC-Initiale_Paris- (13)

Renault do svých modelů nabízí systém 4Control a může ho mít samozřejmě i Talisman. Jde o systém natáčecí zadní nápravy, pomáhající s manévry v nízkých rychlostech a stabilitou v těch vyšších. Na suchu jde o skvělého pomocníka, díky němuž se jednoduše otočíte i ve velmi stísněných prostorech. Se sněhovou pokrývkou na silnici je však třeba velmi jemných reakcí na volantu, protože zadní náprava na ostré pokyny reaguje drobnou nervozitou.

Závěr a cena

Renault Talisman Grandtour sází po modernizaci hlavně na komfort, čemuž odpovídá zejména naladění podvozku, ale také projev motoru. Jeho dynamika je velmi dobrá, ale nezatlačí vás nijak razantně do sedačky, protože newtonmetry nastupují postupně. Interiér nabídne spoustu místa pro přední, ale hlavně pro zadní pasažéry. Čtyři lidé se tu odvezou v opravdovém pohodlí, pokud povezete pátého, nebude si cestu vzadu uprostřed příliš užívat.

Pohled do ceníku prozradí, že Renault Talisman Grandtour startuje na 955 tisících korunách se slabším motorem Blue dCi 160 EDC, za výkonnější Blue dCi 190 EDC připlatíte 40 tisíc korun. Za testované Initiale Paris dáte minimálně 1 205 000 Kč. Výbava je hodně bohatá, přesto se s dalšími příplatky můžete dostat ještě o více než sto tisíc výše.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Renault
Typ: Talisman Grandtour Blue dCi 190 EDC
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1997 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: předních kol
Výkon: 139 kW/189 koní při 3500 ot./min
Točivý moment: 400 Nm při 1750 – 3000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 9.2 s
Maximální rychlost: 221 km/h
Převodovka: šestistupňová dvouspojková (EDC)
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.8–5.9 / 4.6–4.8 / 5.0–5.2 (NEDC)
Emise CO2: 133–137 g/km (NEDC)
Objem palivové nádrže: 45 litrů
Délka: 4870 mm
Šířka: 1869 mm
Výška: 1466 mm
Rozvor: 2809 mm
Provozní hmotnost: 1658–1800 kg
Objem zavazadlového prostoru: 572 / 1681 litrů
Ceník: ke stažení zde