test-2020-skoda_superb_sportline-20_tdi_evo-dsg- (9)

Vlajková loď naší domácí automobilky, model Škoda Superb je oblíbeným autem manažerů, ale i taxi služeb a přepravců osob. Důvod je nasnadě. Je to totiž prostorné a pohodlné auto. A může vypadat i stylově, třeba ve výbavě Sportline, kterou jsme otestovali s jednou z nejoblíbenějších motorizací 2.0 TDI Evo 110 kW s převodovkou DSG.

Sportline sportovně jen vypadá

Verze Sportline je jedna z vrcholných výbav, kterou lze poznat na první pohled. Odlišností je spousta, přestože jsou to spíše detaily. Pokud bude vedle sebe stát obyčejný Superb a Superb Sportline, můžete si všimnout černých detailů karoserie (černá maska chladiče, černé nápisy na víku kufru, černá vnější zpětná zrcátka a černé lišty na dveřích). V zadním nárazníku je naopak chromová lištička po celé jeho šíři s naznačením koncovek výfuku.

Pro výbavu Sportline jsou specifická i v základu 18″ černá kola Zenith, loga ‚SPORTLINE‘ na předních blatnících, ale také Matrix-LED přední světlomety (fungují o něco hůře než třeba u modernizovaného Opelu Insignia, který jsme testovali o týden později) a TOP LED zadní světlomety s černou lištou mezi nimi (běžně bývá chromová).

test-2020-skoda_superb_sportline-20_tdi_evo-dsg- (6)

Podobně decentní odlišnosti jsou také v interiéru, který se však od běžných verzí na pohled až tolik neliší. Největší odlišností jsou sportovní sedadla s integrovanou opěrkou hlavy a čalounění v kombinaci kůže a Alcantary. Také v interiéru přibylo černé barvy, když ji lze najít na výdechách klimatizace. Zmínit musíme nakonec i kryty pedálů z ušlechtilé oceli.

Pod kapotou je oblíbená klasika

Jakkoliv na ulicích přibývají Superby s registrační značkou začínající na písmena „EL“, která značí plug-in hybridní verzi Superb iV, tento má registrační značku normální. Pod kapotou je totiž oblíbený motor 2.0 TDI se 110 kW/150 koňmi a 360 Nm (manuál má „jen“ 340 Nm). Ten se dá kombinovat buď s manuální šestistupňovou převodovkou anebo se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Pohon všech čtyř kol je však k dispozici pouze k výkonnějšímu 147kW TDÍčku (a k benzinovému 2.0 TSI 200 kW).

Přečtěte si také:  Potvrzeno: Škoda bude vyrábět příští Superb opravdu v Bratislavě

Jde o nejnovější evoluci naftového dvoulitru, kterému jsme se detailněji věnovali při prvních jízdách s modernizovaným superbem v loňském roce. Už při předchozích testech jsme si vyzkoušeli, že umí být opravu úsporný a zcela běžně dokáže jezdit za hodnoty s pětkou na začátku. Dostat se pod pětilitrovou hodnotu ovšem neznamená výraznější problém, stačí mít lehkou nohu a mimo město dodržovat maximální povolené rychlosti. Díky 66litrové palivové nádrži je tak dojezd nad 1000 kilometrů zcela běžný.

test-2020-skoda_superb_sportline-20_tdi_evo-dsg- (21)

Ihned po nastartování překvapí motor odhlučněním, a to se nijak výrazně nemění ani při běžné jízdě. Do kabiny proniká hluk více jen při záběru. Třeba Audi A4 to (i díky umístění motoru) přesto zvládá o něco lépe. Jakkoliv nemá 110kW čtyřválec 2.0 TDI nijak oslnivou dynamiku, k životu se začne naplno probírat přibližně od dvou tisíc otáček za minutu, ale to neznamená, že by snad byl testovaný Superb líný. Čtyřválec má navíc rychlé reakce a je celkově uživatelsky přívětivý.

Sedmistupňová převodovka DSG řadí při jízdě hladce, intuitivně, ale snaží se držet co nejnižší otáčky. Někdy ovšem až moc, takže motor začne trochu dunět. Řešením je drobné přišlápnutí plynového pedálu, aby podřadila, anebo je možné podřadit manuálně páčkou na volantu.

Pohodlí především

To, co jde ale Superbu na jedničku, je hýčkání posádky komfortem. Na všech sedadlech je dostatek místa, na těch zadních si můžete dát i nohu přes nohu. Všechna sedadla také mohou být vyhřívaná, přičemž ta přední mohou mít i odvětrávání a řidičovo může dostat masážní funkci (pouze pro kožená sedadla s ventilací). Samozřejmostí je také fakt, že přední sedadla mohou být za příplatek ovládaná elektricky a mohou mít paměť (výbava Laurin & Klement to má v základu).

test-2020-skoda_superb_sportline-20_tdi_evo-dsg- (19)

Naopak úplně celá posádka si může užívat komfortně naladěný podvozek. Testovaný Superb Sportline byl navíc vybaven adaptivním podvozkem DCC, jehož tuhost se dá ovládat prostřednictvím změny jízdních režimů, případně samostatně v individuálním módu. I ve sportovním jízdním režimu je ale cítit, že podvozek je spíše měkčí, přesto je Superb v zatáčkách jistý. Přísně směrově stabilní je auto i ve výrazně vyšších dálničních rychlostech.

Závěr a cena

Škoda Superb je auto, které se dá nejvíce popsat dvěma slovy: prostorné a komfortní. A to je přesně důvod, proč je tak oblíbený u českých manažerů, ale i různých přepravních společností. Jde o model, který je navíc servisně nenáročný – a to jak úkony, tak i finančně. Je to také auto, které vlastně „dělá všechno správně“, ale také nijak a ničím výrazněji nevyniká. A to je vlastnost, která se v dnešní době u auta tohoto typu rozhodně cení.

Přečtěte si také:  Test Škoda Superb Scout 2.0 TSI 200 kW DSG 4×4 (2019)

Aktuálně ceník začíná ve výbavě Ambition na 706 900 Kč za liftback s benzinovým motorem 1.5 TSI 110 kW s manuální převodovkou. Nejlevnějším naftovým modelem je ve stejné výbavě 2.0 TDI s 6° manuálem, za nějž zaplatíte 766 900 Kč. Za DSG se připlácí 65 tisíc korun. Pokud byste raději praktičtější kombík, připlatíte se 30 tisíc korun. Pokud byste přeci jen chtěli raději plug-in hybrid, ten (také v nejnižší výbavě Ambition) startuje na 952 900 Kč.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Škoda
Typ: Superb 2.0 TDI Evo 110 kW DSG
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1968 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: předních kol
Výkon: 110 kW/150 koní při 3000-4200 ot./min
Točivý moment: 360 Nm při 1600-2750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 9.1 s
Maximální rychlost: 220 km/h
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková DSG
Spotřeba paliva (l/100 km): 4.3-4.4 / 3.5-3.7 / 3.8-3.9
Emise CO2: 100-103 g/km
Objem nádrže: 66 litrů
Délka: 4869 mm
Šířka: 1864 mm
Výška: 1488 mm
Rozvor: 2836 mm
Pohotovostní hmotnost: 1555–1736 kg
Objem zavazadlového prostoru: 625 / 1760 litrů
Ceník: ke stažení zde