test-2020-audi_a4-35-tdi-s_tronic- (2)

Test Audi A4 35 TDI S tronic (2020)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 27. 10. 2020


Když chcete auto střední třídy, máte na výběr hodně možností a poměrně dost jich zůstane i pokud chcete prémiovou značku. My jsme vyzkoušeli Audi A4, které je navíc aktuálně ve výhodné nabídce.

Dospělejší technika

Audi A4 je stejná automobilová třída jako Škoda Superb nebo Volkswagen Passat, mohlo by se tedy zdát, že jde prostě jen o další derivát. Ale není tomu tak. Oproti nim totiž nestojí na podvozkové platformě MQB, která má motory napříč, nýbrž na MLB Evo, která má motory podélně.

Možná to vypadá jako pouhá hra se slovíčky, ale v praxi jde o poměrně velký rozdíl. V pozitivním slova smyslu z toho těží právě modely s podélně uloženými motory, protože díky této konstrukci přenášejí do karoserie méně vibrací. Audi A4 také díky tomu může nabízet nejen čtyřválcové, ale i šestiválcové motory (ačkoliv jen pro modely S4).

test-2020-audi_a4-35-tdi-s_tronic- (4)

35 TDI = dvoulitr

V běžných verzích se pod kapotou Audi mohou nacházet už jen čtyřválcové dvoulitry (před modernizací tam mohly být i šestiválce), na výběr je mezi vznětovými i zážehovými motory. Výkonové rozpětí je v obou případech od 110 do 150 kW, přičemž v testu jsme měli střed naftové nabídky.

Možná už jste si na nové označení motorizací Audi zvykli a víte, že 35 TDI, které vozí testovaná A4 na zádi, neznamená 3,5litrový motor, ale jde o hodnotu označující rozpětí výkonu. Benzinové a naftové verze, ale i elektromobily se tak mohou označovat shodnými čísly, protože si budou výkonově odpovídat. Toliko okénko s označením motorizací…

Testovanou Audi A4 poháněl motor 2.0 TDI s výkonem 120 kW/163 koní a točivým momentem 380 Nm. Kromě jediného motoru (35 TFSI) jsou všechny ostatní spojeny se 7° dvouspojkovou převodovkou S Tronic. Pohon všech kol pro testovanou motorizaci v nabídce není, připlatit si za něj můžete pouze pro výkonnější 40 TDI a dvojici nejvýkonnějších benzinových motorizací.

test-2020-audi_a4-35-tdi-s_tronic- (11)

Dynamika bílého sedanu je více než dostatečná nejen na papíře (zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,2 sekundy a maximální rychlost 228 km/h), ale i v praxi. Motor má všech 380 Nm k dispozici už od 1500 ot./min a také se o ně často a rád opírá. Často tedy nepodřazuje, protože to není potřeba. Motor je přitom skvěle odhlučněn, stejně jako do interiéru takřka neproniká hluk od pneumatik anebo aerodynamický hluk.

Audi v technických údajích slibuje spotřebu paliva mezi 3,7 – 4,1 l/100 km. Nám se během týdenního testování dařilo jezdit kolem 5 l/100 km. V případě výletů mimo město spotřeba paliva klesla i těsně pod pětilitrovou hodnotu. Standardně má A4 nádrž o objemu 46 litrů, na přání (bez příplatku) vám dá 54litrovou nádrž a to pak dojedete přes 1000 kilometrů bez tankování.

Akční nabídka včetně výhodného leasingu

Audi před nedávnem připravilo akční nabídku na nové modely A4. To nejlevnější provedení s karoserií sedan 35 TFSI, převodovkou S Tronic a s akčním paketem Gravity, které lze pořídit již za 639 900 Kč bez DPH, což je bezmála o 150 tisíc korun méně než je běžná ceníková cena auta bez paketu. Kromě toho české zastoupení připravilo v rámci Audi Financial Services výhodné financování, kdy lze mít tuto A4 od 9999 Kč bez DPH. Nabídka ale neplatí jen na verzi 35 TFSI, ale zvýhodněny jsou i všechny další motorizace. 

Audi A4 v limitované edici za 639 900 Kč bez DPH nebo měsíční splátkou 9 999 Kč bez DPH

Nabídka byla původně platná do konce října 2020, ale v rámci současné situace, kdy vláda opět výrazně zpřísnila volný pohyb osob a showroomy jsou už týden zavřené, je vše jinak. Informace o současném stavu této akční nabídky, ale i případný konkrétní příklad či nabídku financování vám poskytnou autorizovaní dealeři Audi. 

Závěr a cena

Testované Audi A4 dostalo pěknou konfiguraci kombinující bílý lak karoserie s černými doplňky. Zajímavě působí obrovské koncovky výfuků v zadním nárazníku, ty jsou ale falešné a výfuk ústí pouze na jedné straně do země pod nárazníkem. Testované Audi A4 mělo i pěknou výbavu bez zbytečností, přesto nechybělo nic podstatného. Z pohledu jízdy nelze autu objektivně nic vytknout – je komfortní, tiché, dostatečně výkonné, ale zároveň i úsporné.

O akční ceně „už od“ jsme už mluvili, ale o té běžné nikoliv. Testované Audi A4 35 TDI S tronic začíná na 861 901 Kč bez DPH, respektive 1 042 900 Kč s DPH.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“30%|35%|35%“ colalign=“left|center|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Audi
Typ:,A4 35 TDI S tronic
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1968 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,předních kol
Výkon:,120 kW/163 koní při 3250 – 4200 ot./min
Točivý moment:,380 Nm při 1500 – 2750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.2 s
Maximální rychlost:,228 km/h
Převodovka:,sedmistupňová automatická
Spotřeba paliva (kombinovaná):,4.1 – 3.7 l/100 km
Emise CO2:,106 – 98 g/km
Objem nádrže:,40 (54) litrů
Délka:,4762 mm
Šířka:,1847 mm
Výška:,1431 mm
Rozvor:,2820 mm
Pohotovostní hmotnost:,1495 kg
Objem zavazadlového prostoru:,460 litrů
Ceník:,ke stažení ZDE
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru