2021-Renault_5_Prototype- (1)

Při představení strategického plánu Renaulution skupiny Renault, Renault poodhalil svou strategii na příštích pět let a dále. V rámci Renaulution značka Renault vítá změny na automobilovém trhu. Se svou „Nouvelle Vague“ přinese Renault do automobilového průmyslu modernitu, stane se totiž značkou technologií, služeb a čisté energie. Renault si udrží své vedoucí postavení v energetické inovaci prostřednictvím elektrifikace a vodíkových řešení, a do roku 2025 nabídne nejekologičtější sortiment v Evropě. Co se týče technologie, Renault využije „Software République“, otevřený ekosystém věnovaný softwaru, datům, kybernetické bezpečnosti a mikroelektronice. Ten řadu Renault podpoří prostřednictvím propojených služeb. Hodnotu bude tvořit lépe rozvržená nabídka ve prospěch segmentu C, vývoj špičkových technologií a nových obchodních příležitostí v rámci životního cyklu.

Rozhodující podpůrné argumenty

Inovace je srdcem značky Renault již 120 let. Značka má značné přednosti, které opodstatňují její ambici stát se „Nouvelle Vague“. S více než 10 lety rozsáhlých zkušeností v oblasti elektrické mobility, služeb a více než 300 000 prodaných vozidel, Renault je lídrem na evropském trhu s elektromobily. Renault také vynalezl E-TECH, hybridní technologii s více než 150 patenty, čerpající ze zkušeností značky s elektrickou energií a F1. V softwarovém závodě se seskupilo více než 1 000 inženýrů specializujících se na software, data a cloudové služby, k nimž se brzy přidá mnoho dalších. Jedinečný průmyslový areál Flins Re-Factory, první evropský závod specializující se na mobilitu, fungující na principech cirkulární ekonomiky, také ztělesňuje modernost značky Renault. Ale to vše je teprve začátek…

Přečtěte si také:  CUPRA prý dál pracuje na modelu Tavascan. Bude elektrický a neměl by se příliš lišit od konceptu

„Ve společnosti Renault vítáme projevy odlišnosti a vytváříme vlastní ,,Nouvelle Vague”. Jde o modernizaci automobilového průmyslu. Staneme se značkou energie, prostřednictvím projektu Electro Pole posílíme naše vedoucí postavení v oblasti elektromobilů a investujeme do vodíku s cílem dosáhnout do roku 2025 nejekologičtějšího sortimentu v Evropě. Staneme se také technologickou značkou, prostřednictvím vlastních inovací a prostřednictvím Software République, otevřeného ekosystému určeného k rozvoji odborných znalostí v klíčových oblastech, jako jsou data nebo kybernetická bezpečnost v rámci Evropy. To nám, jakožto značce zaměřené na služby, poskytne konkurenční výhodu díky propojeným high-tech službám, ať už ve vozidle nebo mimo něj. A tuto vizi modernity zakotvíme ve Francii. Protože jako značka víme, že naše duše a síla vychází z našeho původu. Nový R5 je ztělesněním Nouvelle Vague: je silně propojen se svou historií, a přesto představuje budoucnost, která činí elektromobily populárními,“ říká Luca de Meo, výkonný ředitel skupiny Renault.

Tři oblasti konkurenceschopnosti

Renault se transformuje:

  1. na značku technologií, s ekosystémovým přístupem, jehož cílem je formace předních světových výrobců a dodavatelů mobility nové generace. Tento ekosystém s názvem „Software République“ umožní Renaultu, dalším zakládajícím členům a budoucím partnerům rozvíjet společné odborné znalosti, budovat evropské know-how a bránit naši suverenitu v klíčových technologiích, od velkých dat po elektroniku. Také společnosti Renault umožní vybavit svá vozidla špičkovými systémy umělé inteligence a kybernetické bezpečnosti.
  2. na značku služeb, nabízející nejlepší konektivitu a špičkové služby zabudované do našich vozidel. V roce 2022 Renault představí My Link, nový informační a zábavní systém s integrovanými službami Google. Renault bude první automobilkou, která přinese služby Google do masově prodávaných automobilů.
    Díky tomu, že jsou naše vozidla inteligentnější každým dnem, budou postupem času získávat na hodnotě. Budou mít také delší životnost. Renault se dále bude snažit prolomit spotřebitelský cyklus a vytvářet hodnotu až do konce životnosti vozidel, to vše prostřednictvím své Re-Factory ve Flins (Francie). V závodě bude ročně opraveno více než 100 000 ojetých vozů, lehké užitkové vozy poháněné naftou budou přepracovány na bioplyn a čistý elektrický pohon. Renault má také jasnou výhodu, co se týče druhého života a konce životnosti baterií. Kontrola nad těmito úseky hodnotového řetězce může potenciálně vytvářet nové obchodní příležitosti a hodnoty.
  3. na značku čisté energie, stane se lídrem v oblasti energetické transformace. Díky své revoluční technologii E-TECH, která je výzvou pro lídry na trzích s hybridy, si Renault s novými skupinami produktů, založených na našich dvou vyhrazených elektrických platformách CMF-EV a CMF-B EV, udrží své vedoucí postavení na trhu s elektromobily. Značka také nabídne kompletní vodíková řešení připravená pro trh s lehkými užitkovými vozy. Cílem je dosáhnout nejekologičtějšího sortimentu na evropském trhu.
Přečtěte si také:  "Nesouhlasím s tím, aby Jaguary byly jen elektrické," říká šéfdesignér, a z automobilky odchází

Co se týče nabídky, Renault zdvojnásobí jak elektrifikaci, tak vylepšení sortimentu. Změna postavení produktové řady na trhu pomůže značce získat zpět svou přední pozici v segmentu C a podpořit její vedoucí pozici v segmentu B. Do roku 2025 bude představeno 14 modelů (7 elektrických a 7 spadajících do segmentu C/D) s cílem dosáhnout toho, aby horní segmenty ve stejném roce představovaly 45% prodeje.

Prototyp Renault 5: Znovuzrození kultovního vozu, modernějšího než kdy dříve

Duše značky spočívá v jejích kořenech. Aby značka znovu objevila duši slavných časů, musí se s ní opět spojit a čerpat inspiraci, bez zbytečného lpění na minulosti. To je role prototypu Renault 5, ukázat, že moderním přístupem k oblíbenému a klíčovému vozu, Renault v Evropě demokratizuje elektromobily. Prototyp Renaultu 5 je roztomilý městský vůz velikosti špendlíkové hlavičky, který, vede jeden z nadčasových úspěchů značky Renault do budoucnosti s moderním, 100% elektrickým pohonem. Zachoval si zábavnou, krizi odolávající, zlomyslnou stránku se žlutými kontrasty. Designérský tým Gillese Vidala se nechal inspirovat světoznámým kultovním modelem z minulosti Renaultu, modelem R5. Prototyp Renault 5 přebírá silné rysy původního designu. Moderní přístup je patrný také na zvolených povrchových úpravách a materiálech, které jsou inspirovány světy elektroniky, nábytku a sportu.

2021-Renault_5_Prototype- (2)

„Design prototypu Renault 5 vychází z kultovním modelu našeho dědictví, z modelu R5. Tento prototyp jednoduše ztělesňuje modernost, vozidlo aktuální pro svou dobu: městské, elektrické, atraktivní,” říká Gilles Vidal, Gilles Vidal, ředitel designu Renault.

Přečtěte si také:  Renault v létě na silnice vypustí předsériový elektromobil Mégane E-TECH Electric

Model R5 je okamžitě rozeznatelný, ale díky modernímu zpracování linií a zarovnaných povrchů s futuristickými detaily (světla, přední maska…) výsledek rozhodně odráží ducha současné doby. Stylingové prvky převzaté z původního designu skrývají moderním způsobem velmi moderní funkce: sání vzduchu na kapotě skrývá dvířka pro nabíjení, v zadních světlech se nachází aerodynamické klapky, a mlhová světla v nárazníku jsou také denními světly. Na boční mřížce, kolech a zadním logu je dokonce odkaz na původní „5“. Přední část a textilní střecha vycházející ze světa nábytku jsou plné ,,francouzského šarmu”, náznaku rošťáctví, charakteru, který chytá za srdce. Přední a zadní loga se rozsvěcují, čímž vůz „ožívá“. Francouzská vlajka ve zpětných zrcátkách, která podtrhuje charakteristiku „vyvinuto ve Francii“, osvětlení opěrky hlavy a jméno zobrazené na malé průhledné obrazovce na palubní desce, vás zvou k jízdě.