Mysleli jsme si, že když v roce 2024 Audi ukončilo model R8 (přestože jeho výrobu oproti původním plánům prodloužilo), už se žádného dalšího podobného modelu nedočkáme. To by se ale mělo změnit, protože by se Audi R8 mohlo objevit i v nové generaci a opět by mělo sdílet techniku s Lamborghini. Ve své nejextrémnější podobě by se mohlo stát nejvýkonnějším a nejrychlejším silničním modelem značky.
Nebude to sice hned, protože nové Audi R8 by se mělo podle informací britského magazínu Autocar představit koncem roku 2027, což se shoduje s termínem uvedení výkonnějších verzí Lamborghini Temerario. Mělo by jít o konkurenta pro Mercedes-AMG GT a Porsche 911. Vývoj už má probíhat, navíc přímo s podporou předsedy představenstva Audi Gernota Döllnera. I ve třetí generaci by se Audi R8 prý mělo opět prodávat s karoserií coupé i jako roadster.
Nový dvoumístný model má být technicky opět propojen s Lamborghini, tentokrát s modelem Temerario. V předchozích dvou generacích šlo v případě první generace z roku 2006 o základ v podobě Lamborghini Gallardo, ve druhé generaci pak s Lamborghini Huracán. Výroba třetí generace Audi R8 by měla probíhat v německém závodě Böllinger Höfe, stejně jako v případě předchozích dvou generací.
Poslední testovací jízda. Rozloučili jsme se s desetiválcovým Audi R8 Spyder
Motor V8 z Lamborghini
O pohon už se ale nebude starat legendární a skvěle znějící atmosférický desetiválec, ale plug-in hybridní dvakrát přeplňovaný 4,0litrový vidlicový osmiválec od Lamborghini. Ani tak nejde o obyčejný motor, protože omezovač leží až u 10 000 otáček za minutu a má navíc plochou klikovou hřídel. Točivý moment (jen spalovacího motoru) je 730 Nm a celkový výkon 676 kW/920 koní. Bude to hned díky trojici elektromotorů – dva z nich jsou na přední nápravě, což zajišťuje pohon všech kol, třetí motor se nachází mezi spalovacím motorem a osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou, kde slouží jako startér-generátor a zároveň rekuperuje energii při brzdění.
Plug-in hybrid to ale není primárně kvůli ekologii, což dokazuje fakt, že energie se ukládá pouze do 3,8kWh lithium-iontové baterii. Čistě elektrický dojezd není ani 10 kilometrů. Přesto by se novinka mohla jmenovat R8 e-tron, ale to jsou zatím nepotvrzené spekulace.
I pro motorsport
Kromě sériového Audi R8 uvádí Autocar, že by automobilka mohla na základě sériového modelu vyvinout i závodní auto pro vytrvalostní závody, aby se mohlo postavit například na start závodu 24 hodin Nürburgringu.