Kabriolety a roadstery jsou auta, která vám při jízdě dopřejí ještě intenzivnější zážitky. Nemusí nutně jít jen o velké luxusní modely, ale i o sportovní nebo dokonce supersportovní auta. To ostatně dokazuje i čtveřice aut z přiloženého videa.
V tom se vedle sebe postaví Audi R8 Spyder, BMW i8 roadster, McLaren 570S Spider a Mercedes-AMG GT C Roadster. Stojí na startovní čáře, protože redaktory magazínu carwow zajímalo, které z nich bude v závodě ve sprintu nejrychlejší. Jde opravdu o velmi rozličnou čtveřici s motory od tří do deseti válců.
Nejmenší motor a i papírově nejslabší dynamiku má zástupce z Mnichova, ten má ale naopak (zejména ekonomickou a emisní) výhodu v tom, že jde o plug-in hybrid. Pohání ho 1,5litrový tříválec s turbodmychadlem ve spojení s elektromotorem. Celkově nabídne 275 kW/375 koní a točivý moment 570 Nm. Z 0 na 100 km/h i díky pohonu všech kol zrychlí za 4,6 sekundy.
McLaren i Mercedes-AMG pohánějí přeplňované osmiválce, zatímco v případě britského zástupce jde o 3,8litrový motor, Němec má motor o dvě deci větší. McLaren se může pochlubit výkonem 419 kW/570 koní a točivým momentem 600 Nm, AMG má výkon „jen“ 375 kW/510 koní a 650 Nm. Ve zrychlení z 0 na 100 km/h je na tom lépe McLaren s 3,2 sekundy, zatímco AMG zrychlení zabere 3,6 sekundy – má totiž nevýhodu v pohonu pouze zadních kol.
To Audi má největší a nejvýkonnější motor, je však přeplňovaný pouze atmosféricky, což mu ubírá točivém momentu. Z 5,2litrového vidlicového desetiválce dostali inženýři 449 kW/610 koní a točivý moment 560 Nm. Ve zrychlení z 0 na 100 km/h však o jednu desetinu ztrácí za McLarenem, zvládne to za 3,3 sekundy.
Bude řeč čísel neúprosná anebo zapůsobí nějaké jiné faktory? Tipnete si vítěze?
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek