Test Mercedes-Benz S 560 kabriolet

Mercedes-Benz v minulém roce modernizoval nejen limuzínu třídy S, ale i karosářské verze kupé a kabriolet. Po limuzíně jsme si na začátku léta do testu vzali právě poslední jmenovaný. Vyzkoušeli jsme Mercedes-Benz S 560 kabriolet.

Facelift na pohled decentní

Stejně jako u limuzíny třídy S byly i na ostatních karosářských verzích změny decentní. Obě dvě verze vlastně zvenku vypadají stejně. Liší se prakticky jen novými zadními OLED světly (pro běžné verze za příplatek, pro AMG v základu). Na verzi před modernizací, kterou jsme testovali před dvěma lety, se můžete podívat v tomto článku.

Změny se udály spíše v interiéru a ve výbavě. Ani uvnitř to však není žádná revoluce. Mercedes-Benz kupé a kabriolet spíše jen přepudroval. Všimnout si přesto můžeme zcela nového volantu, který po vzoru menší třídy E a limuzíny třídy S převzal nový volant s dotekovými ploškami. Na tento způsob ovládání se rychle zvyká, je totiž intuitivní a dává smysl. Zatímco levou stranou se ovládá displej přímo před řidičem, pravou stranou se ovládá displej multimédií uprostřed palubní desky. Na volant (na levou stranu) se přestěhovalo i ovládání tempomatu, které bylo před modernizaci na samostatné páčce vlevo pod volantem.

Test Mercedes-Benz S 560 kabriolet

A když už jsme mluvili o displejích, tak vězte, že i těch se dotkly decentní změny. Jsou teď jednolitým kusem bez jakéhokoliv přerušení a po modernizaci je již nerozděluje žádný panel s tlačítky. Přibyly i některé nové funkce, zejména ty vylepšující konektivitu.

Začíná s osmiválcem

Testovali jsme verzi S 560 kabriolet, což je vlastně základní model nabídky. Šestiválec anebo snad čtyřválec byste tu hledali marně, “tady je svět ještě v pořádku”. Pokud byste však nakoukli do ceníku pro kupé, tam byste jako základní motorizaci našli třílitrový šestiválec S450 4Matic s 270 kW a 500 Nm. Pod označením S 560 hledejme benzinový vidlicový osmiválec s objemem 4,0 litru. Jeho původ je ve sportovním kupé AMG GT. Pod kapotou tohoto obřího kabrioletu je naladěn na 345 kW/469 koní a točivý moment vrcholí 700 Nm. Standardně je spojen s devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem zadních kol.

Oproti verzi před modernizací je tu navíc ovladač jízdních režimů, který nabízí režimy Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual. A právě nový nejostřejší sportovní režim dokáže z výfuku vyloudit velmi zajímavé zvuky (jinak je ale úplně zbytečný, o tom později). Kromě toho, že po ubrání plynu nebo podřazení prská, tak je také o něco hlasitější. To si můžete poslechnout v tomto videu. Na komfortní režim jsou motor i výfuk tiché, jen decentně dávají najevo, že po přidání se můžete vždy spolehnout na dostatek síly – je v přímém srovnání docela o dost rychlejší a pružnější než BMW i8 roadster.

Nedostatkem výkonu tohle esko rozhodně netrpí a má ho za všech okolností dostatek. Mnohdy s ním mají zadní pneumatiky opravdu dost práce. Oranžová kontrolka stabilizace se na druhý i třetí rychlostní stupeň při plném prošlápnutí plynu často rozbliká. Ale spíše než k trhání rychlostních rekordů budete motor brát jako perfektní pojistku k tomu, že pokud budete chtít předjet anebo budete jen potřebovat zrychlit, stane se tak na požádání.

Při běžné, spíše klidnější jízdě se staženou střechou, ale s občasným výraznějším přidání počítejte se spotřebou do 12 l/100 kilometrů. Díky velké 80litrové nádrži navíc nebudete muset tankovat každých 300 kilometrů.

To pohodlí…

I když je pod kapotou pořádné stádo koní, využívat je s největší pravděpodobností budete spíše výjimečně. Celkové naladění auta je takové, že vás bude hýčkat hlavně svým komfortem. Při jízdě si budete připadat jako byste spíše letěli na létajícím koberci než jeli autem. Vzduchový podvozek, jenž je ve standardní výbavě všech karosářských variant a verzí třídy S, posádku od silnici téměř dokonale izoluje. Přepněte do sportovního režimu a…

Test Mercedes-Benz S 560 kabriolet

Auto trochu zpevní, ale podvozek vás od silnice bude stále izolovat. Navíc je z auta cítit jeho hmotnost. Ne při zrychlování, ale při zatáčení a na brzdách. Jakýkoliv pokus o sportovní jízdu si v tomhle autě prostě a jednoduše užívat nebudete. Za volantem Mercedes-Benzu třídy S kabriolet se naopak budete cítit “vyklidnění”, rychlostní limity vám budou najednou připadat dostatečné, budete přemýšlet, kam všichni pospíchají. Dělá to i ten klid, který v autě je. A to nejen se střechou nataženou, ale i staženou.

Nahoře bez!

Pokud je střecha nahoře, z pohledu vnějšího hluku to nebude o nic horší než u kupé. Střecha má několik izolačních vrstev a jsou tu dvojitá boční skla. V dálničních rychlostech si s cestujícími na zadních sedadlech můžete povídat jako byste seděli v čekárně u lékaře. O moc horší to nebude ani se staženou střechou. I v dálničních rychlostech můžete telefonovat na handsfree aniž byste museli svá slova těm na druhém konci aparátu neustále opakovat. S vytaženými okny i (elektricky ovládanými) větrnými clonami AIRCAP (na rámu čelního skla i za zadními sedadly) do interiéru takřka nefouká.

Pro chladnější večery je automobil vybaven mnoha prvky, jenž vás zahřejí. Samozřejmostí jsou vyhřívaná sedadla (mohou být naopak i odvětrávaná), vyhřívaný volant či loketní opěrky (středové i ve dveřích) a samozřejmostí je u kabrioletů Mercedes-Benz tzv. systém AIRSCARF. To je systém vedení teplého vzduchu sedačkami s vývodem přímo na vaši krční páteř. Jeho intenzita se stejně jako vyhřívání a odvětrávání sedadel nastavuje ve třech krocích na dveřích vedle ovládání sedadel.

Test Mercedes-Benz S 560 kabriolet

Pokud byste se přece jen z nějakého důvodu rozhodli střechu zatáhnout, pak nemusíte zastavovat. Před modernizací jste se střechou mohli manipulovat do 50km/h rychlosti, nyní to jde dokonce až do 60 km/h. I když je skládací střecha pořádně velká, zabere její složení anebo natažení velmi krátký čas. Při jízdě to sice neoceníte, ale pokud se rozhodnete se střechou manipulovat na místě, oceníte to, jak tiché elektromotory jsou. A tiché jsou i motory a celý mechanismus stahování bočních skel.

Závěr a cena

Mercedes-Benz třídy S kabriolet je stále jedním z nejpohodlnějších a nejtišších kabrioletů na trhu. Je to obrovský kus auta, na jehož palubě máte vše, co byste si mohli přát – od aktivních asistentů řízení, přes prvotřídní materiály i zpracování, až po trochu toho větru ve vlasech a slunečního svitu. Navíc ho nemůže pohánět žádná plebejská motorizace, ale pouze osmiválce (ať už ten testovaný nebo pod kapotou S 63 AMG) nebo dvanáctiválec (S65 AMG), ačkoliv ten už cenou útočí na Rolls-Royce Dawn. A ten je s tím klidem, pohodlím a i image ještě o fous někde jinde…

Pohled do ceníku prozradí, že základní cena je stanovena na 3 968 800 Kč za testované S 560 kabriolet, což je dokonce o 100 tisíc více než dáte za Mercedes-Maybach S 560… Za osmiválcové AMG dáte 5 245 350 Kč a za dvanáctiválcové, které je sice pomalejší než osmiválcové, ale jeho motor je sametovější, leč prostě a jednoduše víc aristokratický, zaplatíte minimálně 6 956 290 Kč. Všechny ceny jsou uvedeny s DPH. Ceník má však celkem 28 stránek, takže zvýšit cenu i pár set tisíc anebo i milionů nebude pražádný problém…

+
Pohodlný podvozek Hůře se s ním parkuje
Výkon a zvuk motoru Sportovně založené řidiče neuspokojí
Ticho v interiéru Mohl by být nižší posez na předních sedadlech
Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Mercedes-Benz
Typ: S 560 kabriolet
Motor: vidlicový osmiválec (V8)
Objem válců: 3982 ccm
Plnění motoru: 2x turbodmychadlo
Palivo: benzín
Pohon: zadních kol
Výkon: 345 kW/469 koní
Točivý moment: 700 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 4.6 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Převodovka: 9° automatická (9G-Tronic)
Spotřeba paliva (l/100 km): 14.7 / 7.6 / 10.2
Emise CO2: 233 g/km
Objem nádrže: 80 litrů
Délka: 5 027 mm
Šířka: 1 899 mm
Výška: 1 417 mm
Rozvor: 2 945 mm
Pohotovostní hmotnost: 2115 kg
Objem zavazadlového prostoru: 350 litrů
Ceník: ke stažení zde