Modelová nabídka Audi RS je bohatá. Aktuálně začíná skvělým pětiválcem, pokračuje šestiválci a končí osmiválci. Jejich výkony jsou už i tak docela vysoké, ale Audi prý plánuje ještě výkonnější modely RS 3 a brutálnější RS 6. Potvrdil to šéf oddělení Audi Sport Sebastian Grams pro britský magazín Autocar.
Výkonnější Audi RS 3
Pojďme začít od toho menšího. Pod kapotou nejnovější generace Audi RS 3 se nachází evoluce pětiválcového motoru 2,5 TFSI, který má aktuálně 400 koní a 500 Nm, což jsou vážně skvělé hodnoty. Není to ale tolik, kolik nabízí přímý konkurent ze Stuttgartu, protože Mercedes-AMG A 45 S 4Matic se může pochlubit 421 koňmi a navíc „jen“ ze čtyřválcového dvoulitru. Točivý moment je také 500 Nm.
Audi pro svůj nejmenší RS model chystá výkonovou injekci a pokud byste čekali, že na to půjde elektrifikací, pletli byste se. Šéf oddělení Audi Sport, které má vývoj modelů RS na starosti, Sebastian Grams, totiž na dotaz, zda dostane auto vyšší výkon bez elektrifikace, odpověděl jednoduše prostě jen „ano“. Větší podrobnosti ovšem neprozradil, takže o tom, jaký výkon inženýři z motoru dostanou, můžeme jen spekulovat.
Aktuálně se pětiválec nachází v Audi TT RS, které ovšem brzy skončí, a pak v Audi RS 3 a v SUV RS Q3 a RS Q3 Sportback. Pod kapotu se motor dostane nejpozději v příštích dvou a půl letech, protože od roku 2026 Audi nepředstaví už žádný nový spalovací motor. Od té doby už bude představovat pouze plně elektrické modely.
První jízda s Audi RS e-tron GT: Jestli budou elektromobily fungovat takhle, nemáme se čeho bát
Brutálnější Audi RS 6 Avant
Audi RS 6 Avant bylo jedno z nejlepších aut, které jsme v roce 2021 testovali – test si můžete přečíst zde. Nabízí totiž až překvapivý komfort a zároveň brutální rychlost nejen na rovinkách, ale i v oblouku. Když pak Audi před časem představilo koncept Audi RS 6 GTO, zježily se nám chlupy i na zadku. A právě z tohoto konceptu by si chystaná brutálnější Audi RS 6 Avant mohla brát inspiraci.
Sebastian Grams pro britský Autocar na otázku, zda je Audi RS 6 Avant ve finální fázi, odpověděl: „Ne, můžeme jít do extrému. Můžeme udělat auto ještě silnější, ještě výkonnější, ještě ostřejší.“ Dál svá slova ale opět nekonkretizoval a odmítl to dál rozvíjet. Už teď má Audi RS 6 Avant čtyřlitrový vidlicový osmiválec s dvěma turbodmychadly, výkonem až 625 koní a točivým momentem 850 Nm.
Audi RS bude žít dál
I když má Audi od roku 2026 představovat už jen nové elektromobily, starší (dnešní) modely se spalovacími motory budou postupně dobíhat. Do té doby ovšem ještě několik novinek chystá. Dnešní doba ovšem velí downsizing a elektrifikaci, tomu se tak nevyhnou ani eReSová Audi. Constantin Dressler, šéf produktového marketingu v Audi Sport, nedávno v rozhovoru pro magazín CNet.com ve Španělsku: „Samozřejmě, že naše auta elektrifikujeme. Ale čtyřválce nebudou.“ Nejmenšími motory by tak stále měly zůstat pětiválce.