Koncem loňského roku Audi ukázala, jak by vypadal legendární závodní speciál Audi 90 quattro IMSA GTO v dnešní moderní verzi. Jako základ super stavbě posloužil model RS6 a všem z jeho úpravy spadla brada. Tehdy automobilka ale zveřejnila jen pár fotek, ostatně, šlo o grafické návrhy a vůbec nebylo jasné, jestli tahle super specialitka někdy vznikne.

Audi_90_quattro_IMSA_GTO
Audi 90 quattro IMSA GTO | Foto: Audi

Uběhlo pár měsíců a už víme, že vznikla. Světlo světa spatří ale jen tato jedna, víc jich nikdy nebude a na stavbě se podíleli také učni, které si Audi vychovává ve své vlastní škole.

Legenda v novém kabátě

Je na první pohled jasné, že oslava slavného modelu se v případě Audi RS6 GTO opravdu povedla. Postavena byla v rámci oslav 40 let pohonu všech kol quattro a jak už jsme výše zmínili, předlohou byl slavný závodní vůz, na jehož vývoji se podílel legendární Walter Röhrl. Moderní verze založená na kombíku Audi RS 6 Avant nese totožný polep, má dokonce i stejné kryty kol.

Přečtěte si také:  Takto vypadá 700 koní v rodinném balení. Audi RS6 si majitel nechal poladit u ABTu

Nechybí velké křídlo a vpravdě pořádně široký bodykit, který auto o 14 centimetrů rozšiřuje. Výfuky vedou bokem do prahů, přesně stejně, jako to měl původní závodní speciál z roku 1989. Velké změny oproti standardní RS6 prošel také interiér. Kvůli úspoře hmotnosti chybí zadní sedadla, ta přední jsou očesaná jen na nezbytné skořepinové minimum a tvůrci přidali bezpečnostní rám, který je tvarován velmi podobně, jako byl v původním závodním autě.

A teď to asi nejzajímavější. Pro potřeby této stavby byl do auta nasazen nový výfukový systém, který zní naprosto fantasticky! Prská, brumlá a opravdu vzdáleně připomíná původní závodní Audi. Pod kapotou je osmiválec o objemu čtyř litrů, jehož výkon byl ale posílen na 705 koní a točivý moment byl vyšroubován na 900 Nm.

Přečtěte si také:  Sourozenecká rivalita modelu Audi RS7 a RS6 Avant ve své plné síle. Víc podobná už si tahle dvě auta být nemohou

Celý tento super koktejl zaručuje urychlení z 0 na 100 km/h pod tři sekundy, přičemž maximální rychlost se zastaví na 310 km/h.