Představujeme

Renault_5_Turbo-1

Renault 5 Turbo slaví 40leté výročí. Vznikl kvůli rallye

Na konci sedmdesátých let dvacátého století přestala Renaultu stačit vítězství s přeplňovanými motory v závodech 24 hodin Le Mans a Formule 1. Značka chtěla mít zastoupení i na rallye, a tak postupně vznikl Renault 5 Turbo. Model, který byl vytvořen Jeanem Terramorsim a vyprojektován Yvesem Legalem, byl vyvíjen s ohledem na rallye. Za tímto účelem […]

Renault 5 Turbo slaví 40leté výročí. Vznikl kvůli rallye Přečíst celý článek...

skoda_120_gls-a-skoda_favorit-auto_moto-revue-video

Škoda 120 GLS a Favorit aneb když „zastaralého“ střídal „moderní“

Dnes je Škoda úspěšnou značkou, jejíž modely se prodávají takřka po celém světě. Nabízí pěkný design, moderní techniku i dobré jízdní vlastnosti, ale ještě koncem 80. let minulého století tomu bylo zcela jinak. Tehdy v nabídce značky Škoda nebylo nic, čím by se mohla ve světě chlubit. Alespoň trochu to zlepšil Favorit. Škoda 105, 120,

Škoda 120 GLS a Favorit aneb když „zastaralého“ střídal „moderní“ Přečíst celý článek...

ŠKODA Felicia Fun

Škoda Felicia Fun: Je to nejodvážnější model škodovky?

Téměř desetinu z 1,4 milionu vyrobených vozů Škoda Felicia tvořil ryze pracovní Pick-up, zato z něj odvozená Škoda Felicia Fun vybízela k zábavě a aktivnímu odpočinku. Vůz pro volný čas s „prázdninově“ žlutým odstínem karoserie budil pozornost i „party trikem“, zvyšujícím počet sedadel ze dvou na čtyři, při zachování prostoru pro sportovní vybavení. Od října

Škoda Felicia Fun: Je to nejodvážnější model škodovky? Přečíst celý článek...

Tatra 613

Jak začala, fungovala a skončila slavná Tatra 613, limuzína komunistických papalášů

Vozili se v ní prezidenti a jiní vrcholní představitelé komunistického Československa. Ve své době patřila k nejluxusnějším autům s těmi nejlepšími parametry. Na silnici byste nenarazili na rychlejší vozidlo. Z výrobních linek sjížděla dlouhých 21 let v kuse, což jen dokazuje její výjimečnost. Zároveň s ní ale také skončila dlouholetá tradice výroby osobních automobilů v

Jak začala, fungovala a skončila slavná Tatra 613, limuzína komunistických papalášů Přečíst celý článek...

SKODA-typ-998-Agromobil-1962-04

Škoda typ 998 „Agromobil“ byl speciál pro zemědělce a armádu. Vývoj dopadl dobře, do výroby se ale nedostal

Projekt kompaktního speciálu Škoda typ 998 „Agromobil“ pro zemědělce, lesníky a armádu při terénních zkouškách obstál, sériové výroby se však nedočkal. V roce 1962 vznikly tři prototypy. Snadno ovladatelný automobil s valníkovou nástavbou a sklopným čelním sklem byl dlouhý jen 3,5 metru, přepravil však až deset sedících osob. Vozidla z Mladé Boleslavi měla úspěch i

Škoda typ 998 „Agromobil“ byl speciál pro zemědělce a armádu. Vývoj dopadl dobře, do výroby se ale nedostal Přečíst celý článek...

1994-Jaguar-XJ220-na-prodej-ebay- (2)

Tento Jaguar XJ220 nemá najeto ani dva tisíce kilometrů. Může být váš

Jaguar XJ220 je epický supersport, který nejen skvěle vypadá, ale i jezdí. Jde o velmi exkluzivní zboží, vždyť bylo vyrobeno jen 281 kusů a jeden z nich, navíc s nájezdem ani ne dvou tisíc kilometrů, je na prodej v aukci. Cena bude vysoká… Britský supersportvní model Jaguar XJ220 vznikl ve velmi omezené sérii, vždyť se

Tento Jaguar XJ220 nemá najeto ani dva tisíce kilometrů. Může být váš Přečíst celý článek...

SKODA-BUGGY-736- (1)

Škoda Buggy typ 736 vznikla díky autokrosu, ale do výroby se nakonec nikdy nedostala

Během 125 let existence mladoboleslavské automobilky došlo i na vozy určené pro sport, ale i vysloveně pro zábavu a radost. To byl případ i modelu BUGGY typ 736 s technikou sedanu Škoda 110, který navázal na vítězné autokrosové speciály Škoda z počátku 70. let. „Osobní bezdveřový kabriolet“ s jedenáctistovkou o výkonu 33 kW/45 koní byl

Škoda Buggy typ 736 vznikla díky autokrosu, ale do výroby se nakonec nikdy nedostala Přečíst celý článek...

historie-reklama-skoda-uvod

Jaká je historie reklamy Škoda? Podívejte se na reklamy od Laurin & Klement k Felicii

Škoda je značka s dlouhou tradicí a pohnutou historií. Její zaměstnanci v uplynulých 125 letech stále znovu a znovu prokazovali svou kreativitu a inovačního ducha – ať už se jednalo o jízdní kola, motocykly a automobily, nebo o rekordy v dálkových jízdách. Historie reklamy působivě zobrazuje dobrodružnou cestu značky – od prvních inzerátů kolem roku

Jaká je historie reklamy Škoda? Podívejte se na reklamy od Laurin & Klement k Felicii Přečíst celý článek...

Video z roku 1968 ukazuje, jak se vyráběly mercedesy

Automobily Mercedes-Benz platí od nepaměti za jedny z těch nejlepších, které si lze pořídit. Jezdili a jezdí s nimi celebrity, ale i světové státníci. Tomu musí odpovídat i kvalita výroby. A na to se můžeme podívat ve videu starém více než 50 let. Přiložené video nás totiž zavede do továrny Mercedes-Benz v německém Stuttgartu do

Video z roku 1968 ukazuje, jak se vyráběly mercedesy Přečíst celý článek...

skoda-120-estelle

Škoda ve Velké Británii musela vylepšit auta poté, co zpráva o jejich nebezpečnosti srazila prodeje

Kdo by neznal staré škodovky. Většina dnešních náctiletých s nimi sice asi nikdy nejela, ale ti v Kristových letech si jistě typický zápach v interiéru i zvuk zavírajících se dveří pamatují. V Československu jsme neměli moc na výběr, takže jsme škodovky kupovali jako na běžícím páse, ale na západě byla situace jiná. Škodovky se tam

Škoda ve Velké Británii musela vylepšit auta poté, co zpráva o jejich nebezpečnosti srazila prodeje Přečíst celý článek...

dacia new york

Po skoro prázdném New Yorku se projížděl se starou Dacií

V rámci běžného stavu je New York přeplněný k prasknutí – lidmi i auty. Nikoliv však v těchto dnech, kdy i tam naplno propukla koronavirová pandemie. Lidé jsou doma, zbytečně nevycházejí, ale ani nevyjíždějí. A toho využil i Eduard Palaghita, majitel staré Dacie, který ji vzal na projížďku. Eduard Palaghita je rozený Rumun, který se

Po skoro prázdném New Yorku se projížděl se starou Dacií Přečíst celý článek...

renault-fuego- (4)

Kupé Renault Fuego slaví 40leté výročí. Poprvé použil název bez číslic

Před 40 lety, v březnu 1980 uvolnily modely kupé Renault 15 a Renault 17 místo pro novou řadu nazvanou Fuego. Šlo o vozy, používající platformu limuzíny Renault 18, kterou měly nahradit, a chtěly se uvést jako kupé určené pro masový trh. U automobilů Fuego nebyl pro označování poprvé použit systém číslic následujících za písmenem R

Kupé Renault Fuego slaví 40leté výročí. Poprvé použil název bez číslic Přečíst celý článek...

Přejít nahoru