test-2015-ojetiny-volkswagen-cc-20-tdi-110-kw-dsg- (10)

Průkopníkem mezi modely „sedan-kupé“ byl Mercedes-Benz s modelem CLS, ale svá želízka v ohni má již dlouhá léta i Volkswagen. My jsme vyzkoušeli ojetý Volkswagen CC s motorem 2.0 TDI a s převodovkou DSG.

Tak šel čas

Volkswagen Passat je velmi oblíbeným modelem německého výrobce. Je to rozumná volba manažerů, ale i rodin, protože se nabízí i jako kombi. Volkswagen ale současně s tím nabízel i stylovější model s karoserií, která převzala některé prvky modelů kupé.

Vše začalo v roce 2008, kdy Volkswagen představil Passat CC, který technicky vycházel z běžného Passatu, ale byl delší a v hierarchii značky stál mezi běžným Passatem a vrcholným modelem Phaeton. Ve výrobě vydržel 4 roky, když ho v roce 2012 nahradil nový model, vycházející z nové generace Passatu. Ten ale přišel o označení výchozího modelu a šlo už jen o Volkswagen CC. A ten nahradil v roce 2017 Arteon.

Naftový motor je jasná volba?

Podobná auta si zpravidla kupovali manažeři, kteří hodně jezdí, i proto je drtivá většina ojetin vybavená vznětovými motory. Výhodou je, že v této generaci TDÍček už na nic typického příliš netrpěly a považují se za spolehlivé, ačkoliv své drobné chyby také mají. Je potřeba dodržovat poctivě servisní intervaly a ideálně neřešit výměny oleje na prodloužené servisní intervaly. Lepší je měnit olej každých 15 tisíc kilometrů anebo po roce.

test-2015-ojetiny-volkswagen-cc-20-tdi-110-kw-dsg- (15)

CC už mělo všechny naftové motory vybavené filtry pevných částic. To může být zdrojem potenciálních problémů, ovšem platí to hlavně pro krátké cesty, kdy se regenerace nedokáže spustit. Pokud alespoň občas jezdíte dlouhé trasy, problémy byste s DPF mít neměli. Vydrží i nízké jednotky stovek tisíc kilometrů bez závady. Pokud už by přece jen bylo potřeba DPF vyměnit, Volkswagen aktuálně nabízí výhodnější ceny DPF (nabídka zatím platí do konce roku).

Mimochodem testované CC je z roku 2015, je to tedy ten model, který spadá do tzv. aféry Dieselgate. Na ty Volkswagen následně dělal svolávací akci, při níž původní software jednotky motoru přehrával novým. Po této úpravě si ale někteří majitelé stěžovali na to, že jim vzrostla spotřeba paliva a zároveň se zhoršila odezva na plynový pedál. Překročené emise by to sice mělo snížit, lepší je ale auto bez této „opravy“.

Pod kapotou našeho bílého Volkswagenu CC byl motor 2.0 TDI se 110 kW/150 koňmi, který se v CC nabízel mezi lety 2015 až 2016. Spojen byl s dvouspojkovou převodovkou DSG6, což je varianta s dvěma spojkami v olejové lázni. Ani DSG6 ale není bezúdržbové a je potřeba pravidelně měnit olej (maximálně každých 60 tisíc kilometrů). I tak je ale potřeba počítat s tím, že po čtvrt milionu najetých kilometrů (samozřejmě záleží na tom, kde se auto pohybovalo – pokud výhradně na dálnici, nic takového vás čekat nemusí) lze očekávat opotřebení spojek a je potřeba jejích výměna. Pak je ale zase na spoustu kilometrů klid.

Motor má v testovaném autě poměrně rychlé reakce na sešlápnutí plynového pedálu a je velmi slušně odhlučněn. Ostatně odhlučnění lze pochválit u celého auta, protože do interiéru se vnější hluk téměř nedostane. Pochválit je třeba i to, že do interiéru nefouká přes bezrámová okna dveří.

test-2015-ojetiny-volkswagen-cc-20-tdi-110-kw-dsg- (2)

Převodovka řadila hezky, nevyhnula se ale drobnému cukání při rozjezdu, na což jsme si stěžovali už u nového auta, stejně jako na dlouhý čas při řazení zpátečky. Při jízdě je ale její řazení hladké a prakticky neznatelné. Aby také ne, když testované auto z pražského autobazaru MAMA Car nemělo najeto ani 80 tisíc kilometrů.

5 let na něm není znát

Náš bílý kus pochází z roku 2015 a je po prvním majiteli s poctivě vedenou servisní knihou. Jeho věk na něm není znát. Karoserie má jen minimum poškození, ten nejzásadnější je na předním nárazníku, ale na první pohled si ho nemusíte všimnout. Perfektně zachovalý je i interiér. Sedadla, čalouněná kombinací kůže a Alcantary jsou neprosezená, ani nijak výrazněji odřená. Totéž platí i pro volant, ale i pedály.

Auto má kompletně nové brzdy a bez vůlí je i podvozek. Díky tomu se po silnici pohybuje naprosto jistě, nijak „neplave“ a působí jistě i v dálničních rychlostech. V dobré kondici se zdá být i podvozek, který si musí poradit s 18″ koly s pneumatikami 235/40 R18. Kola na autě vypadají dobře, ale komfort jízdy by vylepšily 17″ disky. S 18″ koly se na výraznějších nerovnostech auto zatřese, přesto se od podvozku neozývaly žádné rány.

Závěr

Volkswagen CC vypadá i po letech stylově. Pokud narazíte na zachovalý kus, nečekají vás žádné typické problémy a pokud auto dostává, co má, odvděčí se poměrně velkou spolehlivostí. Lepší je volit vznětové dvoulitry a radíme se zcela vyhnout verzím s benzinovými 1,8 TSI a 2,0 TSI, které často trápily závady. Pokud nutně nepotřebujete čtyřkolku, vyhněte se i verzím 4Motion, které přinášejí další servisní náklady. Výměna oleje je předepsána každých 60 tisíc kilometrů, navíc s sebou budete vozit další, často úplně zbytečnou zátěž.