test-2018-volkswagen-arteon-r-line-20-tsi-206-kw-4motion-7dsg

Nejhezčím volkswagenem současnosti je pro mě Arteon. Na rozdíl od passatu nabízí atraktivněji střiženou karoserii, bezrámové dveře, ale hlavně velmi zajímavé barvy. Testované nejvýkonnější benzinové provedení oblékalo červenou, která mu v kombinaci s tmavými koly opravdu slušela.

Design

Ačkoliv jde o Volkswagen, které mají zpravidla spíše konzervativnější design, Arteon se odávzal. Kromě základního tvaru karoserie a bezrámových oken si lze všimnout i velmi zajímavé přední masky. Její chromované lamely totiž procházejí celou šíří přední části a ze samotné masky chladiče plynule přecházejí až do světel, i když podobně už to má dnes i Touareg. Červená metalíza Chilli na karoserii skvěle sedí, auto s ní vypadá vážně dobře. Tomu samozřejmě pomáhá i výbava R-Line. S červeným lakem v tomto případě perfektně kontrastují tmavá 20″ kola, přičemž v základu jsou 18″ disky.

To interiér se bohužel od passatu prakticky neliší. Neznamená to, že by byl špatný, to vůbec ne, protože z pohledu použitých materiálů, zpracování, ale i ergonomie mu není co vytknout, ale k exteriéru by to sneslo trochu více odvazu. Anebo ho prostě jen od výchozího passatu trochu odlišit.

test-2018-volkswagen-arteon-r-line-20-tsi-206-kw-4motion-7dsg- (35)

Potěší ale vnitřní prostor. Na přední sedadlech nebudete cítit jakýkoliv nedostatek místa a navzdory svažující se střeše nebudete s průměrnou postavou na zadních sedadlech nějak výrazně strádat. Kolena by si tu navíc bez problémů složili i basketbalisté. Praktický je také přístup do zavazadelníku skrze otevírací páté dveře včetně skla podobně jako u Škody Superb. Základní objem 563 litrů je také poměrně slušný.

280 benzinových koní

Nejvýkonnějším motorem v nabídce arteonu je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který se může pochlubit 206 kW/280 koňmi a točivým momentem 350 Nm. S tímto motorem je výhradně spojena sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG a pohon všech kol 4Motion.

Motor je tichý, a to nejen po startu, ale i při jízdě. Ostatně odhlučnění se volkswagenu povedlo velmi dobře i co do aerodynamiky nebo podvozku. Při jízdě je v interiéru docela příjemné ticho, speciálně na komfortní jízdní režim. V tom totiž převodovka drží motor (pokud netlačíte příliš na pilu) v trvale nízkých otáčkách a nechává více vyniknout točivému momentu, jehož maximum je k dispozici od 1700 ot./min. Pokud plynový pedál přišlápnete, budete muset chvíli počkat, až se převodovka rozmyslí, podřadí a pak nechá motor, aby dal vyniknout svému výkonu.

test-2018-volkswagen-arteon-r-line-20-tsi-206-kw-4motion-7dsg- (13)

Ve sportovním režimu se to trochu zlepší, ale ani tak nejde o žádné bleskové reakce. Motor má navíc ve sportovním režimu falešný zvuk z reproduktorů. Na druhé straně dynamika arteonu s nejvýkonnějším motorem není špatná. Vlastně docela překvapí. Ostatně stejně jako spotřeba paliva, která se v rámci našeho testování pohybovala mezi 9 a 10 l/100 km.

20″ kola? Žádný problém

V rámci výbavy R-line je ve standardu adaptivní podvozek DCC. Ten funguje na principu magneto-rheologických tlumičů a dokáže upravit jejich tuhost podle toho, jaký jízdní režim si řidič nastaví. V komfortním režimu bude arteon možná až moc měkký, trochu houpavější, z čehož nemusejí být cestující na zadních sedadlech příliš nadšení.

Na takové to běžné ježdění vlastně nejlépe poslouží normální jízdní režim. I ten dokáže nerovnosti a výmoly na silnici velmi slušně filtrovat, ačkoliv to, že jsou na autě velká 20″ kola zcela neskryje. Na druhé straně nejde o nic nepříjemného, navíc s dvacítkami vypadá arteon vážně dobře.

test-2018-volkswagen-arteon-r-line-20-tsi-206-kw-4motion-7dsg- (6)

Závěr a cena

Volkswagen Arteon je i s nejvýkonnějším benzinovým motorem spíše autem pro pohodové cestování. 280 koní dokáže tomuto stylovému liftbacku udělit hodně příjemnou dynamiku. Užívat si ale řidič nakonec stejně bude komfort podvozku, který se umí velmi dobře poprat s velkými koly.

Arteon potěší i vnitřním prostorem a zpracováním interiéru, na druhé straně budete vlastně na pohled sedět v passatu, protože palubní desky obou modelů se příliš neliší. A to je škoda.

V rámci zářijového zpřísnění emisí ale dnes už v ceníku 206kW verzi nenajdete, naopak je tu verze s 200 kW/272 koňmi a filtrem pevných částic. Standardní použití pohonu všech kol i sedmistupňové převodovky DSG se však neliší. Cena s tímto motorem ve výbavě R-line dnes startuje na 1 246 900 Kč.

+
Design karoserie Interiér shodný s Passatem
Vnitřní prostor Vyšší spotřeba paliva
Dobře naladěný podvozek Vyšší cena
Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Volkswagen
Typ: Arteon R-line
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1984 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzin
Pohon: všech čtyř kol (4Motion)
Výkon: 206 kW/280 koní při 5100 ot./min
Točivý moment: 350 Nm při 1700 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 5.6 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km): 9.1 / 6.1 / 7.3
Objem nádrže: 66 litrů
Délka: 4862 mm
Šířka: 1871 mm
Výška: 1450 mm
Rozvor: 2837 mm
Pohotovostní hmotnost: 1716 kg
Objem zavazadlového prostoru: 563 / 1571 litrů
Ceník: ke stažení zde