test-ojetiny-ford-focus-kombi-2-0tdci-titanium-nahled

Test ojetiny Ford Focus Combi 2.0 TDCi 110 kW (2015)

Autor: Lukáš Fabián - 16. 6. 2019


V rámci dalšího testu ojetiny jsme vyzkoušeli čtyři roky starý naftový kombík nižší střední třídy. Jak se nám po pár dnech ježdění líbil Ford Focus Combi třetí generace z roku 2015?

Slušný výběr verzí

Ford Focus je auto spadající do snad u nás nejoblíbenější skupiny nižší střední třídy. Focus třetí generace se vyráběl mezi lety 2011 až 2018. V nabídce byl ve třech karosářských provedeních: čtyřdveřový sedan, pětidveřový hatchback a praktické kombi. Ford na Focusu provedl v roce 2014 poměrně zásadní facelift. Oficiální název designu byl „One Ford“.

Největší změnou byla radikální změna designu přední masky do „stylu Aston Martin“. Ford dostal také přepracovaný a zjednodušený interiér na přání zákazníků, nový systém infotainmentu SYNC3 (nahradil předchozí SYNC2) a nově tvarované světlomety, na přání s bi-xenonovou technologií.

test-ojetiny-ford-focus-kombi-2-0tdci-titanium- (14)

Focuse bylo možné objednat s poměrně širokou škálou motorů. V nabídce byly přeplňované benzínové tříválce 1.0 EcoBoost a 1,5 EcoBoost nahrazující původní 1,6 EcoBoost a naftové 1,5 Duratorq a 2,0 Duratorq, také nahrazující původní 1,6 Duratorq. Tyto motory bylo možné spojit jak s klasickou manuální převodovkou tak s automatickou převodovkou Powershift.

Vypadá velmi zachovale

Když přejdeme ke konkrétnímu autu, se kterým jsme jezdili, můžete si všimnout, že jde o verzi Combi, která byla vyrobena v roce 2015. Auto poháněl dvoulitrový naftový motor o výkonu 110 kW/150 koní, jenž je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Navíc jde o nejvyšší výbavu Titanium.

I přes čtyřleté stáří a 80 tisíc najetých kilometrů nebylo zvenku auto nijak výrazně poškozené, vlastně mělo odřenou jen jednu kliku. To v interiéru Focusu to bylo znát ještě méně. Vypadalo to, že se o něj předchozí majitel opravdu hezky staral. Slícování, leč tvrdších plastů, bylo pořád v naprostém pořádku, nikde nic nevrzalo ani na prašnějších nezpevněných cestách. 

test-ojetiny-ford-focus-kombi-2-0tdci-titanium- (25)

Pokud se podíváme na výbavu, prozradíme, že Titanium je jedna z těch nejlepších. Tento stupeň výbavy obsahuje např. dva multifunkční displeje, dvouzónovou klimatizaci, systém Start/Stop, kompletně elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka i okna a mnoho dalšího. Co jsem ale u auta postrádal, tak to byly pro mě v dnešní době už prakticky nezbytné parkovací senzory. Tohle auto nemělo ani ty nejběžnější zadní.

Do kombi naskládáte prakticky všechno, co potřebuje obchodní zástupce na schůzku, ale i to co si poveze čtyřčlenná rodina na víkend na chalupu. Jeho objem je v základním uspořádání 490 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel vzroste dokonce na 1502 litrů.

Za volantem

O Fordu Focus je známo, že má velmi dobře naladěné podvozky a platí to napříč všemi generacemi – od první, až po tu poslední, tu třetí samozřejmě nevyjímaje. Auto se cítí opravdu sebejistě i na klikatých okreskách a musím říct, že pro řidiče je radost ho řídit. Tím spíše, pokud přihlédneme k faktu, že je to naftový kombík nižší střední třídy a auto primárně dělané k něčemu jinému než k řidičské radosti.

test-ojetiny-ford-focus-kombi-2-0tdci-titanium- (6)

Nicméně uvítal bych, kdyby byla kabina řidiče o něco lépe odhlučněná, jelikož v interiéru je slyšet hluk od naftového agregátu a ve vyšších rychlostech trochu i aerodynamický hluk.

Se spotřebou jsem se za najetých cca 300 kilometrů dostal k 6,5 l/100 km. Nutno podotknout, že 70 % procent všech kilometrů tvořilo popojíždění v pražských zácpách, zbytek byl rozprostřen mezi okresky a dálnici.

Testovaný ojetý Ford Focus Combi 2.0 TDCi 110 kW z roku 2015 si můžete koupit v pražském autobazaru MAMA Car. Jeho cena je 269 999 Kč, případně 229 999 Kč při využití vybraného finančního produktu.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru