Ford Racing Puma

Tato auta spatřila světlo světa jen v jedné jediné barvě. Jsou to legendární sporťáky i italské supersporty

Autor: Anina Russová - Zdroj: Top Gear - 27. 7. 2021


Pokud jste si někdy objednávali nový vůz, víte, že jednou z možností, jak jej personalizovat přesně dle svého, je barva karoserie. Automobilky nabízí nepřeberné množství druhů laků, dnes jsou hodně v kurzu laky matné, ale bohužel barvy jako kdyby zmizely. Silnicím vládnou bílé, šedé a černé odstíny. Výrazné lakování aby jeden pohledal.

Existují ale také modely, které už z výroby dostaly jednu jedinou barvu, přes kterou nejel vlak. Samozřejmě se pak tato spousta těchto aut v rukou svých majitelů převlékala do jiných barev, ale některé zůstaly tak, jak byly vyrobeny.

Ford Racing Puma

Ford Puma je dnes poměrně levnou ojetinou, oblíbenou u mladých. Jenomže kromě standardní Pumy existoval ještě model s názvem Racing Puma. Ford s ním měl v roce 1997, kdy vznikl, velké plány, ale nakonec vzniklo jen 500 kusů určených výhradně pro trh ve Velké Británii. O pohon se staral motor o objemu 1,7 litru, který automobilka vyvíjela společně s Yamahou. Vůz měl reflektovat legendární rallye skupinu B, dnes je z něj ceněný sběratelský kousek. Zajímavostí je, že Ford jej nevyrobil v jiné, než modré barvě Imperial Blue.

Porsche 911 GT3 RS (996)

První 911 GT3 RS, dnes naprostá legenda, spatřila světlo světa výhradně s bílým lakem karoserie. Porsche nicméně nakonec bylo poměrně velkorysé, když zákazníkům dovolilo vybrat si barvu kol, přičemž na výběr byly buď červené, nebo modré disky. K nim automobilka nabízela barevně odpovídající polepy.

Porsche 911 GT3 RS (996)
Foto: Porsche

Ferrari F40

Nejspíš neexistuje větší legenda mezi italskými supersporty. Tento model přivedl k lásce k autům tisíce, možná miliony malých kluků. Řeč je o fenomenálním Ferrari F40. Automobilka vyrobila pouze 1315 kusů, které jsou dnes ceněny zlatem. Všechny byly navíc v továrně lakovány výhradně červenou barvou. Ovšem postupem času se některé kusy dočkaly přelakování. Například jediný modrý existující exemplář byl před pár dny vydražen za rekordní sumu.

Ferrari F40
Foto: Ferrari

Subaru Impreza P1

Subaru se nesmazatelně zapsalo do historie světa rallye, nutno dodat, především zlatým písmem. Jedním z modelů, který ke všem těm úspěchům pomohl, byl Impreza P1. Šlo o duchovní dítě dvorního úpravce Subaru, značky Prodrive. Cílem vzniku tohoto vozu bylo přinést zákazníkům o něco víc ze světa rallye tak, aby to mohli legálně přenést na silnice. Celkem bylo vyrobeno 1000 kusů tohoto vozu, přičemž všechny byly lakovány výhradně modrou barvou Sonic Blue.

Subaru Impreza P1
Foto: Subaru

BMW M3 GTS (E92)

I BMW M3 GTS byla vlastně legální cesta, jak dostat závodní zážitky na silnice. Bylo lehčí než M3, ostatně, chyběla mu třeba zadní sedadla nebo klimatizace. Pod kapotu dostalo V8 o objemu 4,4 litru o výkonu 457 koní. Automobilka všechny vyrobené kusy M3 GTS nabídla jen v oranžové barvě Exclusive Fire Orange II v kombinaci s černými koly.

BMW M3 GTS
Foto: BMW

Lamborghini Reventón

Italský výrobce extrémních supersportů se v případě modelu Reventón nechal inspirovat stíhacími letouny. A právě proto jej nechal nalakovat do matné šedé barvy, tedy nejčastějšího lakování stíhaček. S velkým úspěchem se to ale nesetkalo, řada hlasů tvrdila, že je to barva až příliš podobná šedému laku, jaký tehdy vozil Opel Corsa.

Lamborghini Reventón
Foto: Lamborghini

Porsche 911 Sport Classic (997)

Jak už jsme zmínili, dnes je jednou z nejpopulárnějších barev šedá a její odstíny. Je to trošku nuda, jak ale ukazuje rok 2014 a automobilka Porsche, asi tak trošku záleží na tom, na jakém autě ta barva je. Právě v tomto roce totiž Porsche uvedlo generaci 991 modelu 911 ve verzi Sport Classic. A zákazníkům ji nabídlo jen ve velmi specifickém odstínu šedé. A snad aby tolik neremcali, přidalo k tomu možnost si pořídit decentní polepy. A zdarma.

Porsche 911 Sport Classic (997)
Foto: Porsche

MINI John Cooper Works GP

Ostré mini, tehdy to označení ještě tak nějak reflektovalo velikost auta, dostalo dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 306 koní a točivém momentu 450 Nm. Mezi řidiči si tento model vysloužil jen pochvalné reakce, ovšem ty se týkaly především jízdních vlastností. Co se barev týče, bylo to zase 50 odstínů šedi. Mini ostrému hatchbacku nadělilo jen šedou karoserii, kterou ozvláštnila trocha červených doplňků.

MINI John Cooper Works GP
Foto: MINI

DeLorean DMC-12

Kdo by neznal legendární film Návrat do budoucnosti. Marty McFly tam časoprostorem cestoval v DeLoreanu DMC-12 a právě díky tomuto filmu se z auta stal kult. Podle těch, kteří s ním jezdili, nemá kdoví jak dobré jízdní vlastnosti, ani není pohodlný. Ale je to prostě „to auto z Návratu do budoucnosti“. Automobilka jej do světa vypustila výhradně s přiznanou karoserií, tedy šedostříbrnou barvou. Některé se pak dočkaly jiných laků, jiných polepů, ale co si budeme povídat, třeba v červeném laku to prostě není ono.

DeLorean DMC_12
Foto: DeLorean
Štítky: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru