Vývoj jediného automobilu zabere neskutečné množství hodin a stojí obrovské množství peněz. U aut, jejichž prodeje se budou počítat na desítky tisíc a nebo spíše stovky tisíc, to nebude takový problém. Ovšem u aut, která se budou prodávat v malých sériích, to problém být může. I proto se výrobci takových aut uchylují k tomu, že si některé části – ať už interiéru nebo exteriéru – berou od velkosériových aut. Pojďme se na podívat na několik takových případů.
Aston Martin Virage
Autem, které oboje přední světla použilo z jiných aut, je například Aston Martin Virage, kterého se vyrobilo pouhých 365 kusů. V roce 1989 si totiž tento sportovní automobil vypůjčil přední světla Audi 200, zadní měla svůj původ naopak v druhé generaci Volkswagenu Scirocco. Nebyly to však jediné části auta, které značka převzala z jiných vozů. V interiéru jste mohli najít volant od General Motors, panel klimatizace od Jaguaru a nebo ovladače z Fordu.
SSC Ultimate Aero TT
SSC Ultimate Aero TT je supersport pocházející z Ameriky. Vyráběla ho společnost Shelby Supercars a ta se rozhodla ušetřit na vývoji předních světlometů. Pro svoje auto tak použila světla z Fordu Focus první generace.
Lamborghini Diablo
Při modernizaci přišlo Lamborghini Diablo, tehdy už pod křídly koncernu Volkswagen, o svá vyklápěcí světla. Na jeho přídi se tehdy usídlila světla s projektorem, která vůbec nevypadala špatně. Málokdo možná tuší, že pochází původně z Nissanu 300ZX. Stejná světla později použil i samotný Nissan, když je dal na model R390.
Jenže Lamborghini Diablo si vypůjčilo také zadní světla, tentokrát to ale nebylo z auta. Kulatá zadní světla totiž pocházejí ze zemědělských strojů. S těmi ostatně sám Ferruccio Lamborghini začínal – původně vyráběl traktory. Lamborghini Diablo, Saleen S7, ale i Pagani Zonda S totiž používala světla Hella 4169.
McLaren F1
Britský supersport používal také spoustu dílů z ostatních aut, ale našli byste na jeho karoserii také díly z autobusu. Srdcem tohoto vozu je pohonná jednotka, jejíž základem se stal osvědčený vidlicový dvanáctiválec BMW (označení M70). Původ zadních světel lze vypátrat na autobusech BOVA a vnější zpětná zrcátka pocházejí z Volkswagenu Corrado.
MTX V8
Český supersport byl také zajímavou skládačkou. Kromě páček ze škodovek používal vyklápěcí přední světla z jiné mnichovské placky. Původně totiž tato světla jezdila na BMW řady 8. A nešlo o žádné „ořezávátko“. Základem pro MTX V8 se stal prostorový rám postavený na nápravách z Tatry 613, na němž byla aerodynamicky tvarovaná laminátová karoserie s nahoru výklopnými dveřmi. Z Tatry 613 pocházel i vzduchem chlazený motor V8 uložený nad zadní nápravou. Ten měl ve výkonnější verzi zvětšený objem na čtyři litry, poskytoval výkon 225 kW/305 koní a točivý moment 365 Nm. Maximální rychlost auta byla až 265 km/h.
Štítky: 300zx, 323F, 613, aston martin, Aston Martin DB7, Aston Martin Virage, audi, audi 200, bmw, BMW řady 8, C12, Callaway, Callaway C12, citroen, Citroën CX, corrado, cx, DB7, diablo, focus, ford, Ford Focus, ford sierra, Ford. mondeo, hyundai, Hyundai Sonata, Invicta, Invicta S1, lamborghini, Lamborghini Diablo, maserati, Maserati Quattroporte, mazda, Mazda 323F, metalex, Mondeo, mtx, mtx v8, nissan, Nissan 300ZX, Nissan R390, Noble, Noble M8, opel, opel Tigra, Pagani, Pagani Zonda, Pagani Zonda S, partner, passat, peugeot, Peugeot Partner, quattroporte, R390, řada 8, rover 45, s1, S7, Saleen, Saleen S7, scirocco, Sierra, Sonata, SSC Ultimate Aero TT, tatra, tatra 613, tigra, Venturi Atlantique biturbo, Virage, volkswagen, volkswagen corrado, volkswagen passat, volkswagen scirocco, Zonda