Vývoj jediného automobilu zabere neskutečné množství hodin a stojí obrovské množství peněz. U aut, jejichž prodeje se budou počítat na desítky tisíc a nebo spíše stovky tisíc, to nebude takový problém. Ovšem u aut, která se budou prodávat v malých sériích, to problém být může. I proto se výrobci takových aut uchylují k tomu, že si některé části – ať už interiéru nebo exteriéru – berou od velkosériových aut. Pojďme se na podívat na několik takových případů.

Aston Martin Virage

Autem, které oboje přední světla použilo z jiných aut, je například Aston Martin Virage, kterého se vyrobilo pouhých 365 kusů. V roce 1989 si totiž tento sportovní automobil vypůjčil přední světla Audi 200, zadní měla svůj původ naopak v druhé generaci Volkswagenu Scirocco. Nebyly to však jediné části auta, které značka převzala z jiných vozů. V interiéru jste mohli najít volant od General Motors, panel klimatizace od Jaguaru a nebo ovladače z Fordu.

SSC Ultimate Aero TT

SSC Ultimate Aero TT je supersport pocházející z Ameriky. Vyráběla ho společnost Shelby Supercars a ta se rozhodla ušetřit na vývoji předních světlometů. Pro svoje auto tak použila světla z Fordu Focus první generace.

Lamborghini Diablo

Při modernizaci přišlo Lamborghini Diablo, tehdy už pod křídly koncernu Volkswagen, o svá vyklápěcí světla. Na jeho přídi se tehdy usídlila světla s projektorem, která vůbec nevypadala špatně. Málokdo možná tuší, že pochází původně z Nissanu 300ZX. Stejná světla později použil i samotný Nissan, když je dal na model R390.

Jenže Lamborghini Diablo si vypůjčilo také zadní světla, tentokrát to ale nebylo z auta. Kulatá zadní světla totiž pocházejí ze zemědělských strojů. S těmi ostatně sám Ferruccio Lamborghini začínal – původně vyráběl traktory. Lamborghini Diablo, Saleen S7, ale i Pagani Zonda S totiž používala světla Hella 4169.

McLaren F1

Britský supersport používal také spoustu dílů z ostatních aut, ale našli byste na jeho karoserii také díly z autobusu. Srdcem tohoto vozu je pohonná jednotka, jejíž základem se stal osvědčený vidlicový dvanáctiválec BMW (označení M70). Původ zadních světel lze vypátrat na autobusech BOVA a vnější zpětná zrcátka pocházejí z Volkswagenu Corrado.

MTX V8

Český supersport byl také zajímavou skládačkou. Kromě páček ze škodovek používal vyklápěcí přední světla z jiné mnichovské placky. Původně totiž tato světla jezdila na BMW řady 8. A nešlo o žádné “ořezávátko”. Základem pro MTX V8 se stal prostorový rám postavený na nápravách z Tatry 613, na němž byla aerodynamicky tvarovaná laminátová karoserie s nahoru výklopnými dveřmi. Z Tatry 613 pocházel i vzduchem chlazený motor V8 uložený nad zadní nápravou. Ten měl ve výkonnější verzi zvětšený objem na čtyři litry, poskytoval výkon 225 kW/305 koní a točivý moment 365 Nm. Maximální rychlost auta byla až 265 km/h.