Už je jasné, že od roku 2035 si minimálně u některých značek nekoupíme nové auto se spalovacím motorem. Evropská unie tento termín stanovila jako datum, od kterého se mají plošně a ve velkém snižovat emise a to jde ruku v ruce právě se zákazem aut se spalovacími motory.
Jakkoliv se ale automobilky v poslední době snaží na tento termín připravovat, ukazuje se, že s ním nejsou moc spokojené. Prodloužení doby, po kterou bude možné nabízet spalovací motory, řeší několik německých automobilek, v plánu to má i italská vláda a dle posledních informací z mnichovského autosalonu chtějí termín posunout i značky Renault a Dacia.
Navzdory tomu, že právě Renault do elektrifikace nových modelů investoval už opravdu hodně peněz, rád by u EU vyjednal prodloužení zákazu až na rok 2040. Gilles Leborgne, šéf Renaultu pro magazín Auto Express řekl: „Budeme bojovat za to, abychom mohli nabízet alespoň hybridy i po roce 2034 a 2035. Myslíme si, že úplný zákaz není správné řešení.“
Italská vláda se pro Ferrari a Lamborghini snaží vyjednat výjimku ze zákazu spalovacích motorů
Zmínil také, že chce zákazníkům stále nabízet cenově dostupná auta, což se týká hlavně značky Dacia, která vyrábí jedny z nejdostupnějších aut na trhu, ale zároveň se stále drží spalovacích motorů. A nic se na tom v nejbližší době nemá měnit. Naopak Renault s elektrifikací problém nemá a značka Alpine, která do tohoto francouzského koncernu také patří, přechod na výhradně elektromobilitu prý zvládne.
Gilles Leborgne také řekl, že právě Dacia zvládne své modely do roku 2030 elektrifikovat pouze z 10 %. Jedním dechem ale dodal, že není problém v technologii, ale v konečné ceně. Není problém použít technologie značky Renault i pro modely Dacie, problém ale je, že v tu chvíli okamžitě vzroste jejich cena. Proto bude elektrický vývoj u této značky opravdu jen pozvolný. Nejprve chvíli zůstane u LPG, následně přijdou do nabídky mild hybridy, pak plnohodnotné hybridy a až poté elektromobily.
V rozhovoru pro Auto Express pak dodal: „V prvé řadě chceme propojit nabídku elektrifikovaných modelů s dostatečnou infrastrukturou. V druhé, jakkoliv technologie pro elektromobily máme, nejsme si jisti, že na ni máme zákazníky. A v třetí musíme myslet také na naše zaměstnance. V továrnách máme spoustu lidí, ty budeme muset přeškolit a to bude nějakou dobu trvat.“