Koncern Volkswagen nezažívá lehké časy. Aby současnou složitou situaci ustál, musí učinit řadu poměrně závažných a nepopulárních opatření, která by se dala označit jedním slovem „šetřit“. To znamená jak možné zavírání továren, tak také teoretické propouštění zaměstnanců, případně snížení jejich platů. Jakkoliv to dává logiku, odbory koncernu VW jsou tvrdě proti. Zcela proti všemu požadují, aby firma zaměstnancům přidala, dokonce až o 7 %.
Za problémy koncernu VW stojí mnoho faktorů. Od klesající poptávky po elektromobilech, ale i po běžných autech, přes rostoucí náklady, ale také zvýšená konkurence (zejména ta z Číny). A tato rovnice nemohla skončit jinak než finančními problémy. Aby koncern VW vůbec přežil, musí zavádět drastická opatření. Ta se ovšem nelíbí odborům.
Koncern VW už ohlásil, že hodlá restrukturalizovat celý systém zaměstnaneckých prémií, což se dá přeložit jako jejich výrazné omezení nebo rovnou zrušení. Zároveň oznámil zrušení jubilejních a měsíčních prémií. A to je jen první krok. Pokud to nezabere, stále visí ve vzduchu možnost vůbec poprvé v historii zavírat některé německé výrobní závody.
Úspěch navržených úsporných opatření je předpokladem k tomu, aby VW koncern továrny nezavíral a nemusel kvůli tomu poměrně masivně propouštět. Jakkoliv to zní jako dobrá zpráva pro zaměstnance i pro odbory, ty právě protestují. Jsou proti jakémukoliv opatření, které by se mělo dotknout mezd či zaměstnaneckých poměrů. Naopak se odbory vyjádřily v tom smyslu, že v této nejisté době je nutné dát zaměstnancům najevo, že s nimi VW Group stále počítá a udělá to tak, že jim přidá.
Podle finančního a provozního ředitele VW Group Arno Antiltze však značka vykázala do září pouze dvouprocentní provozní marži, což „zdůrazňuje naléhavou potřebu výrazného snížení nákladů a zvýšení efektivity“.
Koncern VW tedy zjevně nečeká jen vyřešení vlastní budoucnosti, ale také velká bitva s vlastními odbory. Jednání budou pokračovat 21. listopadu.
Vysoke ceny energii zavinila 16tileta vlada pani Angely – jak ukazuje hluboka analyza z UK z minuleho tydne (tusim Deloite?) A s tim spojena chamtivost nem. politiku (Schröder atd…).
A chovani odboru je bohuzel typicke. Posledni co je zajima jsou ti zamestnanci,. Drsna zajmova lobby, jako vsechny ostatni.
Dalsi vyvoj si na kalkulacce spocita dite ze zakladky. Vime ze dnes je limit 116 g CO2. Vime, ze VW ho splnil o 2 g. Od 1. ledna 2025 ma byt 96 g ! Takze sance ho splnit neni ani nahodou. A pokuta 95 Eur za gram x pocet registr. vozidel. Pri prumeru v produkci napr. 110 g x 3 miliony vozu koncernu jde o pokutu 4 mld Eur !! To pri soucasne kondici koncernu polozi VW nejpozdeji v roce 2027. Uz proto, ze koncern kvuli dalsim nesmyslnym narizenim EU nedostane preklenovaci uvery na „neekologicky ucel“.
Zavřít krám a poslat všechny na pracák, pak se snad někdo konečně chytne za rypák, ať už v Bruseli nebo Berlíně a pochopí, že elektromobilita v takovéhle podobě je cesta do pekel. Ale nečekám, že k tomu dojde, Němci byli vždy zhoubně ochotní podlehnout sebehloupější ideologii.
Porad se generuji takove clanky ale at se autor podiva na cisla. Na ziskovost koncernu atd. To jsou pořád brutální miliardy zisků.
Celý problém je v EU a její komisy podporované poslanci, kteří si hrají na korporaci a dojí celou Evropu na svých platech a zcela se odcizili původním cílům evropského společenství, kterým je konkurenceschopnost a prosperita, ale především těch, které zastupují. Člověk se zdravým rozumem nemůže pochopit tuto sebevražednou misi. Pokud se ale někdo chová takto, musí to být evidentně bussiness plán někoho dalšího… Ale evidentně nikomu nezbytný krach a rozpad nevadí, neboť by s tím někdo, kdo je u moci už musel něco udělat. Asi si všichni myslí, že se pak někam odstěhují a nebo, že jako fénix vstaneme z popela. Za mne je to minimálně jedna ztracená generace a je mi z toho opravdu smutno. Nevím, jak v tak nefunkčním celku jakým unie je, chce někdo se špetkou rozumu setrvat… Nepodporuje ekonomický růst a vytváří velmi nebezpečné místo pro život..
Dvouprocentní marže v tuto chvíli znamená, že je lepší nechat peníze na účtu, než podnikat. S takovými výsledky ta firma nemůže dál fungovat a musí urychleně sáhnout na náklady. V podstatě si není schopna vydělat ani na splátky provozních úvěrů. Natož aby měla prostředky pro další vývoj technologií a nových modelů.
Zaměřit se na produkt, který nemá v rámci EU vůbec vhodné podmínky, jak z pohledu výroby, tak z pohledu provozu nebyl prostě dobrý nápad. Problém je, že legislativa EU a obecný vývoj na ostatních trzích nic jiného nepřipouštěl. VW prostě dojede na to, že v EU nedokáže vyrábět se stejnými náklady jako zbytek světa a že v EU díky drahé elektrické energii nejsou EV zrovna žádané zboží jako například v Číně, kde naopak nemá smysl díky levné elektřině kupovat cokoli jiného. Problém je, že na trzích, kde EV mají díky cenám energie smysl, se nemůže se svými produkty prosadit, protože je vyrábí za dvojnásobnými náklady proti Číně. A odboráři jen dál šlapou na pilu a chtějí mu ty náklady dál navyšovat.
To nemá prostě žádnou budoucnost taková firma. A stejně dopadnou všechny automobilky v EU. Nikdy nebudou schopny cenově ani technologicky konkurovat výrobcům mimo EU a na to dojedou.
VW měl za 3Q provozní zisk 3,6%, což je dost málo, na druhou stranu je 3Q vždy slabý. Máte ale naprostou pravdu, že situace ve VW je způsobena zejména zmatenou energetickou politikou/strategií v EU/DE, dále pak přehnanou sázkou na BEV, které jsou bez dotací ztrátové a pokud omezíte jejich výrobu, tak budete doplácet za překročené emisní limity u ICE a pak neschopností managementu toto vidět, důrazně prosazovat realistické cíle a sledovat/řídit náklady.
Takto se to opravdu vyrábět nedá – loni jsme v 1Q – 3Q jeli na 17-19 směn/T letos je to 9-12.
Po chamtivosti firem přichází díky chamtivosti odborů chamtivost zaměstnanců…Nic nečekaného 😐
Ano, VW, lidový vůz, dnes drahá hrůza. Ted cenu benzínu a nafty tvoří 40% dan, kolik bude stát KWh u EV? Zdroje energie? Je to utopie!
Souhlasím. Podojit co nejvíc, než to krachne. Chudáci lidi pak budou bez práce. A kdo za ně bude všechno platit? VW určitě ne. Manažeři VW si celou dobu dávají tučné platy a prémie. A to je v pořádku, když dovedli firmu do krachu? Nebojte, přijdou Číňani a práce bude dost.
To se krutě mýlíte. To, že Evropa byla po staletí lídrem neznamená, že to nemůže ekonomicky dotáhnout na úroveň Ugandy. Podíl EU na světovém HDP desítky let klesá, poslední roky to spíš připomíná pád. Tím, že nahradíte VW firmou která své zisky vadí mimo EU tak k dalšímu
Manažeři za to nemohou. Za hloupou energetickou politiku EU, která zdražila energie nemohou. Díky vysokým cenám energie se prostě provoz EV v EU nevyplácí i přes vysoké ceny paliv. Stejně tak manažeři nemohou za to, že v EU se už nevyplácí cokoli vyrábět, protože je tu všechno drahé.
Navíc manažeři mají jen malý vliv na chod firmy, velkou moc naopak má vedení spolkové země a odbory, které vytvořili z firmy doslova ráj a dojnou krávu zaměstnanců. A ta firma na to prostě nyní už nemá. A když se manažeři snaží šlápnout na brzdu, tak odbory to odmítají dopustit.
Ta firma prostě půjde ke dnu, to už je jisté, protože je jedno co udělají. Nikdy nebudou schopni vyrábět se stejnými náklady jako výrobci mimo EU. Navíc jim chybí technologie a suroviny. Takže nikdy nebudou moci konkurovat mimoEU výrobcům na trzích, kde je levná energie a EV dávají smysl. A doma v EU je pro změnu utluče nezájem o EV a dovoz mnohem levnějších aut z Asie a je jedno, zda to budou spalováky, HEV nebo EV. Ono VW totiž moc neexceluje ani v otázce m-HEV, HEV a P-HEV pohonů.
měl by jste se vrátit do ZŠ
Dnešní dělníci nejsou schopni vydělat na svou výplatu a ještě vydělat pro firmu zisk a vytvořit rezervy
Jestli jsi opravdu podnikatel s názorem, který jsi napsal, tak naše společnost jde do kytek. Pokud tví zaměstnanci nedokáží vydělat , nehledej chybu u nich. Hledej u sebe.
Nebojte, přijdou Číňani a práce bude dost….
No myslím, že za těch podmínek, v takovém zápřahu a za takové peníze, které Vám předloží Číňani byste pracovat nechtěl. Leda byste byl masochista :-D