Plánujete ojeté auto s cenou do přibližně 120 tisíc korun? Měli byste zpozornět, protože německý magazín Auto Bild představuje pětici těch, na které byste se měli zaměřit. Poradí s luxusním autem, rodinným autem, městským autem a podobně.
Ojetá auta za poslední přibližně dva roky výrazně zdražila a některá z nich se dají koupit skoro za podobné peníze, za které se kupovala nová. Nemusí to tak být ale vždy. Magazín Auto Bild dal dohromady pětici ojetin do 5000 eur, což je v přepočtu 120 tisíc korun, se kterými byste nemuseli šlápnout vedle.
1. Mercedes-Benz E 320 CDI
Pokud chcete starší luxusní model, doporučují redaktoři Auto Bildu Mercedes-Benz E 320 CDI generace W211/S211 (kombi). Toto auto nabízí kvalitní interiér s materiály jako je dřevo a kůže, ale mnohdy i velmi bohatou výbavu jako například navigaci, vyhřívání a ventilaci sedadel, paměť sedadel a bezklíčový přístup. Ve výbavě bývá často vzduchové odpružení (u kombíku na zadní nápravě vždy), které může zlobit. Dnes už však jeho oprava není zase tak finančně náročná.
Naftový šestiválec nabízel působivých 540 Nm, které mu udělí parádní pružnost i dynamiku a ačkoliv by klidně základní benzinový 200 kompresor nebo naftový 220 CDI stačily, bude toto lepší volba. Výhodou je, že tato generace už netrpí tolik na rez jako předchozí generace W210 nebo W124.
Pozor si dejte na přední nápravu, která může povrzávat a interiérový větrák může „cvrlikat“ a elektrické zadní výklopné dveře také nevydrží věčně.
Celkový verdikt: 3,5/5
2. Ford C-MAX
Auto, které bylo představeno v roce 2003, těží z toho, že Ford upřednostnil funkci před formou. Nikdy nešlo o žádný designový zázrak, což mu po 19 letech právě možná pomohlo. To auto nevypadá špatně. Potěší dobrým vnitřním prostorem s třemi plnohodnotnými sedadly ve druhé řadě a celkově vyšším posedem.
Ford speciálně v té době produkoval auta, která měla skvěle naladěný podvozek a na silnici fungovala dobře i při svižné jízdě. Redaktoři Auto Bildu chválí atmosférický 2,0litrový benzinový motor s výkonem 145 koní s rozvodovým řetězem. Jediným jeho nedostatkem by mohla být vyšší spotřeba paliva, ale potěší spolehlivostí. Ford C-MAX trpěl hlavně na opotřebovaná ložiska kol a korozi.
Celkový verdikt: 4/5
3. Peugeot 207
Navzdory tomu, že jde o nejmladší auto z výčtu, upozorňuje Auto Bild na to, že je také nejméně spolehlivé a mohou ho častěji trápit nějaké problémy. Na druhé straně cena za náhradní díly je jedna z těch nižších. Přestože jde o malé auto, dokáže nabídnout docela slušnou výbavu a vyjde zpravidla levněji než jeho nejbližší konkurenti jako například Škoda Fabia nebo Volkswagen Polo.
Celkový verdikt: 3/5
4. Smart ForTwo
Nejmenší auto z výběru a jedno z nejmenších aut na silnicích chválí Auto Bild právě za jeho velikost, ale zároveň překvapivý vnitřní prostor pro posádku. Smart ForTwo první generace může pohánět i benzinový atmosférický motor M132. Ten má 61 koní, je sice hlučnější, ale zároveň platí za velmi spolehlivý. Občas se u auta může ozvat drnčení zadní nápravy, ostatně je to hlavně městské auto.
Celkový verdikt: 3,5/5
5. Volkswagen Golf
Co by to bylo za výčet, kdyby v něm chyběl Volkswagen Golf, v tomto případě čtvrté generace. Jde o odolné a robustně postavené auto, které však už může trápit koroze, zejména předních blatníků, protože se za nimi drželo vlhké bahno. Auto je výrazně menší než současná generace, což se nejvíce projevuje na zadních sedadlech. Vpředu je však místa dostatek.
Při výběru motorizace si dejte pozor na motor 1,4 16V 55 kW/75 koní, který může trpět na vyšší spotřebu oleje či problémy s EGR. Problémové mohou být i manuální převodovky, ale výhodou je, že díly na toto auto najdete prakticky všude a za nízké ceny.
Celkový verdikt: 3,5/5
Pane Pavelko,nezbývá než s Vámi souhlasit. Též máme v rodině MB 220 CDI z roku
2008. který s Vámi popsaným pravidelným servisem má již ujeto 700 000 Km.
Zatím žádný zásadní problém.
Mám Mercedes-Benz w211 220CDI,r.v.2008.jezdí do 6.5l,najeto 86tis.km.koupeno jako nové za 1260000Kč.jsem už v důchodu,vůz jsem chtěl několikrát prodat,bez problému jsem mohl dostat cenu kterou jsem požadoval,ale pak jsem si to rozmyslel,vůz je jak nový,peníze nepotřebuji,jediná závada-nesvítící žárovka spz.asi už je to můj poslední vůz,a podaří se mě najet těch 100.tis.km.
CO VAM MUZU RICT : TY KYLOMETRY CO MATE NAJETE JE PRAKTYCKY AUTO ZAJETE : TYTO MOTORY DOVEDOU NAJET HODNE PRES MILION KYLOMATRU : CHCE TO JEN PRAVIDELNY KVALITNI OJEJOVY SERVIS MAX 20 000 km A TO KAZDY ROK I KDYZ TY KYLOMETRY NENAJEDETE PALUBNI POCITAC VAS NA TO STEJNE UPOZORNI: STEJNE JAKO AUTOMATICKA PREVODOVKA KAZDYCH 60 000 VYMENIT OLEJ PLUS FILTR JINAK TO AUTO JE NEZMAR : MAM HO TAKY A VIM O CEM MLUVIM : MERCEDESY JEZDIM UZ 35 LET A TAKY JSEM JE OPRAVOVAL .
Ty tvoje Kylometry si běž opravit, ty jelito.
A zkusil by jsi to česky ? 🤔
Za mě Octavia comby 1. gen. 1,9TDI/81kw je naprosto Top rodinné auto, mám namotáno 170 tisíc, jezdím normálně za 4-5 litrů, když to nehlídám, ale umím i za míň. Levný díly a doufám že mě ještě přežije. Minulý rok jsem ji nechal za pouhých 12 tisíc kompletně vyvařit, vyměnit blatníky( jeden blatník vyjde jen na 1000kč, což je k smíchu, všechno je tak levňoučké), natřít spodek, vystříkat dutiny. Vyměním si žárovku do 5 minut sám, nemusím na každou blbost volat odtahovku. Opraví to kde kdo a má na to diagnostiku, výměna oleje vyjde na 900,-kč. A soused mechanik se svou už natočil přes 800000 km a jen se směje, má z toho srandu, že je to nesmrtelný a ještě ji všelijak ničí, chce vědět co to vydrží.
Jediný co, tak mě štvou lidi a jejich EGO, co si myslí, že mají nové autí a před kopcem mě rychle musí předjet a pak v kopci akorát překáží, když jim to jejich nové autíčko do kopečka netáhne. Stačí se o to starat, čistím si i EGR, emise sranda a jezdí to jako prase, hrabe i na dvojku. Jako k čemu víc? Stejně 200km se nikde v mém okolí ani jet nedá, tak na co větší výkon. A pokud bych šel jo něco kupovat, tak jedině sportovní zadokolku s manuálem a s pořádným obsahem, jinak mě nic nezajímá. Moderní auta mi nemají co nabídnout, jen automat a problémy a je to choulostivé na kde co, přetechnizované a nejsou ani hezká.
Mám Mercedes Benz w 201-190.Auto co jezdí za 9L benzínu ale opravíte ho prakticky na koleně. Pak mám Mercedes Benz w202 v naftě. Ten mě jezdí kolem 5 až 6 litrů.Ale už je znát že to není stará dobrá práce z 80 let. Komfortně jsou oba modely naprosto skvěle odladěné a žehlí české silnice s nevídaným pohodlím. Když sednu do Škody Octavia 1 -4X4 tak si myslím že jedu na žebřiňáku. Když bych si dnes vybral auto tak jedině starší a buď Mercedes nebo BMW.
Tak já měl (vlastně ještě mám – jen už jako záložní ) C max, namotáno 250tkm+ a pořád jezdí a pořád sedí na silnici, což je hlavní důvod jeho někdejší koupě + prostornost (lze sklopit nebo vyndat ven 2. řadu sedadel).
je vubec mozne srovnavat golfa a smarta s e-ckovym mercedesedm?
Ty nebudeš nejostřejší tužka v penálů. 5íkají že vybraly luxusním autem, rodinným autem, městským autem atd. Nesrovnávají nabízí jedno v každé kategorii…
A kdo to srovnává ??? Zjevně jsi nepochopil záměr autora 🤣🤣🤣