Začíná to vypadat, že mezinárodní autosalony to mají opravdu nahnuté. Už pár let se snižuje počet automobilek, které na nich vystavují. To proto, že to každou značku stojí miliony eur a přitom je výsledek takové investice značně nejistý. Na autosalony chodí stále méně lidí a to, jestli se mezi návštěvníky objeví alespoň nějaké jisté procento těch, kteří pak auto koupí, je diskutabilní. Velkou ránu autosalonům zasadila i letošní koronavirová pandemie. Kvůli němu byl na poslední chvíli zrušen autosalon v Ženevě i několik dalších automobilových výstav.
Není se tedy co divit, že řada automobilek přehodnocuje k těmto velkolepým akcím svůj postoj. Už před časem oznámil Rolls-Royce, že výstavy řešit nebude a raději bude představovat své modely jen v kruhu opravdu potenciálních zákazníků. A pak samozřejmě on-line. Stejnou cestou se rozhodlo vydat také Lamborghini, které oznámilo, že do budoucna už se autosalonů účastnit nebude.
Místo toho se zaměří na menší a zákaznicky orientované akce. Tento krok potvrdila ředitelka marketingu a komunikace Katia Bassi, která řekla magazínu Autocar: „Rozhodli jsme se opustit autosalony, protože stále více věříme, že je klíčové mít důvěrný vztah se zákazníkem. Autosalony již nejsou v souladu s naší filozofií.“
Svět online změnil důležitost autosalonů
To znamená, že hypersport Lamborghini Sián byl posledním modelem, který automobilka na nějakém autosalonu ukázala. Stalo se tak v září 2019 v rámci autosalonu ve Frankfurtu.
Bassi Autocaru také řekla, že Lamborghini má spoustu plánů na nové speciální programy pro zákazníky. Současné i budoucí. Pro odhalování novinek bude Lamborghini pořádat speciální akce, vyjížďky a tím tak na jedno místo dostane stejně smýšlející zákazníky a fanoušky, kteří jsou schopni ocenit aspekty značky. V překladu se dá říct, že půjde o akce pro ty, kteří na ně mají. Zní to možná drsně, ale z pohledu značky jde o naprosto logický krok, kterým mohou najednou jak vydělat, tak ušetřit.
Dále dodala: „Autosalony ve svém tradičním formátu nabídly širokému spektru lidí nahlédnout do světa nových technologií i aut. Nicméně nové vlivy, jako internet asociální sítě či média tuto roli výrazně změnily.“ A to je náznak cesty, jakou se jistě vydá více značek. Fyzicky auto ukáže jen skupince vybraných, nám, běžným smrtelníkům pak nabídne pohled on-line.