Lamborghini frankfurt

Začíná to vypadat, že mezinárodní autosalony to mají opravdu nahnuté. Už pár let se snižuje počet automobilek, které na nich vystavují. To proto, že to každou značku stojí miliony eur a přitom je výsledek takové investice značně nejistý. Na autosalony chodí stále méně lidí a to, jestli se mezi návštěvníky objeví alespoň nějaké jisté procento těch, kteří pak auto koupí, je diskutabilní. Velkou ránu autosalonům zasadila i letošní koronavirová pandemie. Kvůli němu byl na poslední chvíli zrušen autosalon v Ženevě i několik dalších automobilových výstav.

Není se tedy co divit, že řada automobilek přehodnocuje k těmto velkolepým akcím svůj postoj. Už před časem oznámil Rolls-Royce, že výstavy řešit nebude a raději bude představovat své modely jen v kruhu opravdu potenciálních zákazníků. A pak samozřejmě on-line. Stejnou cestou se rozhodlo vydat také Lamborghini, které oznámilo, že do budoucna už se autosalonů účastnit nebude.

Místo toho se zaměří na menší a zákaznicky orientované akce. Tento krok potvrdila ředitelka marketingu a komunikace Katia Bassi, která řekla magazínu Autocar: „Rozhodli jsme se opustit autosalony, protože stále více věříme, že je klíčové mít důvěrný vztah se zákazníkem.  Autosalony již nejsou v souladu s naší filozofií.“

Koronavirus jako poslední hřebíček do rakve světových autosalonů?

Svět online změnil důležitost autosalonů

To znamená, že hypersport Lamborghini Sián byl posledním modelem, který automobilka na nějakém autosalonu ukázala. Stalo se tak v září 2019 v rámci autosalonu ve Frankfurtu.

Bassi Autocaru také řekla, že Lamborghini má spoustu plánů na nové speciální programy pro zákazníky. Současné i budoucí. Pro odhalování novinek bude Lamborghini pořádat speciální akce, vyjížďky a tím tak na jedno místo dostane stejně smýšlející zákazníky a fanoušky, kteří jsou schopni ocenit aspekty značky. V překladu se dá říct, že půjde o akce pro ty, kteří na ně mají. Zní to možná drsně, ale z pohledu značky jde o naprosto logický krok, kterým mohou najednou jak vydělat, tak ušetřit.

Dále dodala: „Autosalony ve svém tradičním formátu nabídly širokému spektru lidí nahlédnout do světa nových technologií i aut. Nicméně nové vlivy, jako internet asociální sítě či média tuto roli výrazně změnily.“ A to je náznak cesty, jakou se jistě vydá více značek. Fyzicky auto ukáže jen skupince vybraných, nám, běžným smrtelníkům pak nabídne pohled on-line.