ford-fusion
Foto: Ford

Pokud plánujete koupi ojetého auta, měla by být jednou z těch věcí, na které se zaměříte, jeho spolehlivost. Existuje spousta žebříčků a seznamů, které sestavují servisy a nebo stanice technických kontrol. A podle toho tu teď máme trojici levných ojetin, jejichž koupě by se vám měla vyplatit.

Tahle trojice levných ojetin, se kterou byste neměli udělat chybu, vychází z žebříčku spolehlivosti TÜV Report. Vychází z milionů technických prohlídek a zahrnuje stovky modelů aut. Nerozlišuje ale počet najetých kilometrů, servisní historii, ale ani zacházení majitelů.

Přečtěte si také:  Ach ty ženy. Nejprve si spletla jedničku se zpátečkou a pak i brzdu s plynem

Dnešní automobilový svět trpí nedostatkem dílů, kvůli nimž se nevyrábí tolik nových aut, kolik by se vyrábět mohlo. A to se projevilo i na trhu s ojetými auty, protože někteří lidé místo nového nakonec koupí ojeté, což zvyšuje jejich cenu.

To by se ale desetiletých ojetin, které nás v tuto chvíli zaujímají, tolik netýká. Tohle je podle TÜV Report trojice těch nejspolehlivějších.

1. Honda Jazz (2007 – 2013)

  • Koeficient spolehlivosti: 14,8 % (průměr třídy: 24,8 %)
  • Průměrný počet najetých kilometrů: 102 000 km

Honda Jazz je malým autem, v němž je trochu vyšší posed. Je to ale také auto s vcelku odvážným designem, což se nemusí líbit všem. Pokud se ale přes to přenesete, mělo by vás čekat spolehlivé, trvanlivé a navíc i překvapivě praktické auto. I přestože má na délku jen 3,9 metru, díky zadním sedadlům, jejichž sedáky se dají vyklopit vzhůru, dokáže převézt spoustu věcí. K tomu je tu 399 litrů zavazadelníku a možnost klasicky sklopit i samotná opěradla zadních sedadel.

Přečtěte si také:  Výraznější bodykit nikdy nepředstavili. Prior Design plánují extrémní úpravu Volkswagenu Golf GTI

Vyhnout byste se ale měli vozům s automatickou převodovkou. Ideálními motorizacemi jsou 1,2 i-VTEC (66 kW) a 1,4 i-VTEC (73 kW). Jsou spolehlivé a i vcelku úsporné.

honda-jazz
Foto: Honda

2. Volkswagen Golf Plus (2004 – 2014)

  • Koeficient spolehlivosti: 16,4 % (průměr třídy: 24,8 %)
  • Průměrný počet najetých kilometrů: 109 000 km

Pokud je Jazz příliš malý, nabízí se i větší Volkswagen Golf Plus, který stojí někde mezi hatchbackem a MPV. Jeho velkou výhodou je vnitřní prostor i zavazadlový prostor s objemem 505 litrů, což je možné i díky zadní posuvné lavici.

Nabídka motorizací byla bohatá – a to jak naftových, tak i těch benzinových – s výkonovým spektrem od 59 do 118 kW. Vyhnout byste se ale měli nejvýkonnějšímu benzinovému motoru 1.4 TSI, který nebyl příliš spolehlivý. U dalších motorů se může objevit průsak oleje. Karoserii (zejména těch nejstarších kusů) může trápit koroze.

volkswagen-golf-plus
Foto: Volkswagen

3. Ford Fusion (2002 – 2012)

  • Koeficient spolehlivosti: 18,7 % (průměr třídy: 24,8 %)
  • Průměrný počet najetých kilometrů: 95 000 km
Přečtěte si také:  Svezli jsme se s ostrými Fordy na okruhu. Mustang Mach 1 doplnily i modely ST

Ford Fusion je podobný případ jako Honda Jazz. Jde o malé auto s vyšším posezem, které bylo ve své době velmi oblíbené, protože se navíc nabízelo za příznivou cenu. Není to žádný extra krasavec, ale poháněly ho atmosférické benzinové motory. Mohli jste mít i 1,6litrový naftový motor, tomu se ale raději vyhněte, protože mívá problémy se vstřikováním paliva. Stejně tak byste měli dát ruce pryč od verzí s automatickou převodovkou Durashift.

Přidat komentář