Audi R8 je tu s námi ve dvou generacích. Zatímco ta první měla atmosférické desetiválce a osmiválce, ta druhá už jen atmosférický desetiválec. Uvažovalo se ale dokonce i o polovičním motoru, o turbodmychadlem přeplňovaném pětiválci.
Vrcholným pohonným ústrojím pro Audi R8 byl v obou generacích atmosférický desetiválec, který používá i Lamborghini Huracán. 5,2litrový motor má skvělý zvuk i charakter. Poháněna jsou standardně všechna čtyři kola, ačkoliv v současné druhé generaci už se objevila Audi R8 s pohonem zadních kol.
I pro druhou generaci se uvažovalo o tom, že se v nabídce objeví nějaký základní a levnější model. Spekulovalo se o turbomotoru V6, ale takové auto reálně automobilka nikdy neplánovala a už vůbec nevyvíjela. Naopak se přemýšlelo o ještě menším turbodmychadlem přeplňovaném pětiválci, který už pár let používají nejmenší modely Audi RS (RS 3, RS Q3 a TT RS). Prozradil to v rozhovoru pro magazín The Connection projektový manažer eFuels v Porsche Marcos Marques. Informoval o tom magazín Motor1.com.
Základní motorizace prý měla mít i manuální převodovku a roztáčet měla jen zadní kola. Za příplatek měla být převodovka automatická (dvouspojková). Audi R8 druhé generace bylo totiž jinak výhradně s automatickou převodovkou. Zajímavostí je, že pětiválcová motorizace by měla díky turbodmychadlu dokonce větší točivý moment než ta desetiválcová, přestože výkon by měla o poznání menší. A ten zvuk…. Obě dvě auta by mohla znít opravdu skvěle!
Audi pětiválec pro R8 definitivně smetlo ze stolu prý v roce 2017, kdy byla představena Audi R8 V10 RWS s pohonem pouze zadních kol. „Byla to škoda, protože přeplňovaný pětiválec byl dobrý a silný motor, zněl jinak, a myslím si, že by v R8 fungoval dobře. Auto by bylo lehčí a obratnější, ale některým lidem v Audi Sport by se to nezdálo jako ‚opravdová‘ R8, takže se poměrně pozdě rozhodli, že takové auto nevznikne,“ komentoval situaci o promarněné šanci Marcos Marques.
Nová generace Audi R8 už by dokonce o spalovací motor měla přijít zcela, měla by totiž dostat čistě elektrický pohon.