test-skoda-octavia-12-tsi-77-kW-nahled

Kupci se perou o dvacetileté vozy. Zato nové SUV od Opelu čeká na majitele tři čtvrtě roku

Autor: Lukáš Dráha - Zdroj: AURES Holdings - Ilustrační foto: Pavel Srp - 25. 9. 2025


Kdo by si pomyslel, že právě nenápadné modely z přelomu tisíciletí se dnes na českém trhu s ojetinami prodávají rychleji než moderní SUV nebo luxusní elektromobily. Podle analýzy skupiny AURES Holdings, která dlouhodobě sleduje prodeje na sekundárním trhu, si například Toyota Yaris Verso nebo Mazda Premacy najdou nového majitele v průměru během dvou a půl týdne. Na opačné straně žebříčku stojí mladší modely, jejichž prodej se vleče i mnoho měsíců. Zánovní Opel Grandland X například čeká na svého kupce v průměru 276 dní. Podobně pomalu mizí i elektrický Mercedes-Benz EQV nebo nový Peugeot 408, které se na trhu objevují v malých počtech a za vysoké ceny.

Letos už se v Česku prodalo zhruba 600 tisíc ojetých a zánovních vozů. V průměru trvá prodej 56 dní, tedy o něco déle než před třemi lety. Mezi rekordmany patří i auta, která se už dávno nevyrábí – třeba zmíněná Toyota Yaris Verso. Její popularita pramení z jednoduchosti a praktičnosti. I přes kompaktní rozměry nabízí velkorysý nákladový prostor a odolnost, díky níž nebyl problém najet stovky tisíc kilometrů bez fatálních problémů. Proto se k ní dodnes rádi vracejí řemeslníci a drobní podnikatelé, i když se jich ročně prodá jen několik desítek kusů.

O poznání kratší dobu na nového majitele čekají i některé moderní vozy. Například pětiletý Hyundai i30 Fastback se v průměru prodá za měsíc. Ještě lépe je na tom Tesla Model Y, která dokládá, jak silné postavení si značka na českém trhu vybudovala. Všechny modely Tesly se prodávají v průměru za 43 dní, tedy rychleji než vozy jakéhokoli jiného současného výrobce. O něco pomaleji se prodávají například modely značek Honda nebo Dacia a luxusní značky auto jako jsou BMW a Mercedes-Benz potřebují v průměru více než dva měsíce.

Do extrémů ale míří zmiňovaný Opel Grandland X. Čtyřleté SUV s cenou přes 600 tisíc korun a nájezdem kolem 50 tisíc kilometrů se prodává tak pomalu, že letos našlo majitele sotva čtyřicetkrát. Ještě horší bilanci má Ferrari 599, které na kupce v průměru čekalo 604 dní. Cena přes tři miliony a šestnáctileté stáří logicky dělají své.

Auto nikdy neprodávejte bez smlouvy. O přepis se postarejte, jinak z toho mohou být problémy

A jak jsou na tom tradičně nejpopulárnější škodovky? Ty se prodávají o něco rychleji než celorepublikový průměr. Octavia potřebuje v průměru 48 dní, Fabia jen 40. Naopak nejhůře se prodává Scala, která čeká na nového majitele zhruba 70 dní.

TIP
Prověření ojetého auta před koupí
Ověřte si ojeté auto před koupí. Prověření pomocí VIN (čísla karoserie), ale také fyzické prověření vozidla.
🚗 Prověřit auto →

Když se podíváme na celkové pořadí, nejprodávanějším vozem českého trhu zůstává Škoda Octavia s více než 55 tisíci prodanými kusy. Za ní následují Fabia, Superb a dvojice modelů Volkswagenu. Desítku pak uzavírá Hyundai i30, který se díky stabilní poptávce drží mezi dlouhodobě nejžádanějšími vozy.

Žebříček deseti nejlépe prodávaných ojetých automobilů na českém trhu v roce 2025 a jejích délka prodeje:

PořadíModelPočet prodaných autPrůměrný prodej
1.Škoda Octavia55 68448 dní
2.Škoda Fabia32 20344 dní
3.Škoda Superb19 18155 dní
4.Volkswagen Golf16 96351 dní
5.Volkswagen Passat15 88551 dní
6.BMW řady 310 34949 dní
7.Škoda Kodiaq7 77560 dní
8.Ford Focus7 62860 dní
9.BMW řady 56 85258 dní
10.Hyundai i306 83750 dní

💸 Ceny pojištění rostou!

Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.

📊 Porovnat a ušetřit

Zabere to jen 2 minuty • Výsledek hned

Štítky: , , , , ,

2 názory na “Kupci se perou o dvacetileté vozy. Zato nové SUV od Opelu čeká na majitele tři čtvrtě roku”

  1. Tak vono nové nerovná se automaticky lepší, poslední dobou je to často spíše naopak! Jak se furt šetří a tzv. „optimalizuje“ rozumějte ošizuje… Mnohé nové automobily navíc nemaj ani z daleka takovou výbavu, natož kvalitní materiály jak ta ze zlaté éry automobilismu – dle mě roky cca 1995 až 2008. Tedy do(!) EURO 3 některé ještě jakž takž s EURO 4-5… a bez AdBlue (rozuměj močoviny, močky…) Pak se šidily nejen materiály, ale i nesplnitelné emise…

  2. Ja myslim, ze to krasne vykresluje soucasny stav automobilismu. Normalni clovek co si na sve auto musi vydelat, sazi na prakticnost a spolehlivost. Nikdo nechce byt sponzorem autoservisu. Proto ten zajem o relativne jednoducha auta z minule dekady. Dnesni pretechnizovana auta oproti tem vyse jmenovanym nenabizeji zadnou vetsi pridanou hodnotu. Navic mnohe znacky a koncerny jsou proslule svou nespolehlivosti, ktera evidentne neni vybajena (Stelantis). Navic nasledny servis take neni z nejlevnejsich, nehlede na mnohdy dlouhodobou nedostupnost ND. Clovek se spali jednou, proc to ale delat furt dokola?

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru