Blíží se konec roku, tak jsme se rozhodli začít bilancovat. Prvním článkem, kterým dosavadní velmi úspěšný rok shrneme, bude výběr deseti exkluzivních aut, kterými jsme se letos svezli.
Jde o poměrně jednoduchý žebříček, opakují se v něm zejména prémiové značky německé trojky, ale nechybí ani britský aristokrat nebo americká moderna.
1. Audi TT RS + Audi R8 V10 plus
S oběma auty jsme se svezli v rámci akce Audi Sport Driving Experience v Hradci Králové. Kromě toho, že obě Audi opravdu skvěle zní, tak také dobře jezdí.
2. Audi SQ7 TDI
Chybět rozhodně nesmí obrovské SUV ve své vrcholné variantě Audi SQ7 TDI, které má neskutečnou porci výkonu i točivého momentu a umí s nimi skvěle pracovat. I když víte, že sedíte ve velkém a těžkém autě, jeho chování tomu často neodpovídá. Umí být nesmyslně rychlé, ale přesto stále pohodlné a také úsporné.
3. BMW i8
Plug-in hybridní BMW i8, které jako by přijelo z budoucnosti. Za volantem tohoto auta působíte rozruch kdekoliv se objevíte. Jste středem pozornosti. Není to supersport, ačkoliv se tak vlastně tváří, ale velmi pohodlné a rychlé GT. Jen se musíte naučit, jak se do něj a z něj vystupuje, abyste nebyli přítomnému publiku pro smích… :D
4. BMW M2 Coupé
Za volantem BMW M2 jsme strávili jen chvíli, vyrazili jsme za ním do Maďarska na Hungaroring. Jde o menší a hodnější BMW než je aktuální M3, která vyrostla, posílila a teď vyžaduje pevné a rychlé ruce. S výkonem 370 koní jde ale o velmi rychlé BMW, které navíc skvěle vypadá.
5. BMW 750Li xDrive
Boj těch nejlepších limuzín mezi sebou vedly Audi A8, BMW řady 7 a Mercedes-Benz třídy S. Po příchodu aktuální generace eskového mercedesu byl boj hodně nevyrovnaný, ale s příchodem nové generace BMW řady 7 se opět misky vah vyrovnaly. Sedmičkové BMW přijelo s mnoha revolučními novinkami, ale i se skvělým jízdním komfortem. Příští rok ale bude na tahu opět Mercedes-Benz, který představí modernizované eSko, novou A8 by ale mělo představit i Audi.
6. BMW X4 M40i xDrive
Tohle auto bylo velkým překvapením. BWM X4 je taková zmenšená X6 a na silnici je od sebe rozeznáte jen velmi stěží. O to více nás překvapila verze BMW X4 M40i xDrive. Ta nejen, že má velmi zvučný projev, za který vás sousedi nebudou mít rádi – ano, mluvím z vlastní zkušenosti – ale také skvěle jezdí. Působí jako auto minimálně o polovinu menší a lehčí auto.
7. Jaguar XF S AWD
Oproti tomu zvukový projev Jaguaru XF S AWD byl zklamáním, ačkoliv má pod kapotou šestiválec a ze zadního nárazníku vykukují dvě podobné koncovky výfuku, zvukově byl nenápadný – až na návykově kvílící kompresor… :) Vyvážil to ale tím, jak vypadá zvenku i zevnitř, ale také tím, jak jezdí.
8. Mercedes-Benz SL 400
Hned začátkem prázdnin jsme usedli do dvojice mercedesů bez střechy, tím první bylo menší a levnější SL se základním benzínovým motorem 400. Slovo základní ale v tomto případě neznamená, že by šlo o motor nedostatečný. Naopak! Pokud by všechna auta měla podobný základní motor, bude na světě krásně.
9. Mercedes-Benz S 500 kabriolet
Z SL jsme ale přesedli do vrcholu nabídky, jednoho z nejluxusnějších kabrioletů na světe. Na celý týden přistál do redakční garáže Mercedes-Benz S 500 kabriolet. Už jen ten pohled na více než pětimetrovou karoserii vyvolával respekt a vzbuzoval emoce. Otevření velkých dveří a usednutí do skvěle zpracovaného interiéru punc výjimečnosti dotvořilo. No, a pak ta jízda. Létající koberec má velkou konkurenci…
10. Tesla Model S P90D
Tesla je pojem, elektromobil, který ohromí nejen svým dojezdem, ale také svým výkonem a jízdní dynamikou. Svézt by se tak s tímhle autem měl každý, aby zjistil, jestli je to vše, co se o něm povídá, pravda. A my jsme to udělali, rovnou (v té době s nejslinější) verzí Tesla Model S P90D. Zjistili jsme, že tohle auto jede fakt neskutečně, má i docela příjemný podvozek, ale něco tomu chybí. Zvuk pořádného motoru! Někdo s námi ale samozřejmě nemusí souhlasit…