Ze všech stran slýcháme, jak jsou plug-in hybridy a elektromobily drahé. A vlastně je to pravda, protože srovnatelná auta se spalovacími motory jsou levnější. Mluví se také o tom, že s tím, jak se bude výroba elektromobilů zvyšovat, bude jejich cena klesat. Šéf škodovky si to ale nemyslí, naopak si myslí, že jejich cena zůstane stejná, ale u aut se spalovacími motory poroste.
Šéf automobilky Škoda Thomas Schäfer poskytl rozhovor holandskému magazínu Auto Week a v něm došlo právě i na elektromobilitu. V rozhovoru škodovácký šéf odhaduje, že ceny „klasických“ aut (tedy těch se spalovacím motorem) a elektromobilů se brzy vyrovnají. Ovšem půjde to opačnou cestou, než všichni čekáme. Auta se spalovacími motory zdraží, ceny elektromobilů by naopak měly stagnovat.
Šéf škodovky tvrdí, že norma Euro 7 zdraží Fabii o 6000 eur a brzdí vývoj elektromobilů
A jeho slova se nezdají být vařením z vody, naopak by měla být postavena na reálném základu. Evropská unie čím dál více tlačí na snižování emisí a neustále je zpřísňuje. Flotilové emise plní automobilky velmi ztěžka a za jejich neplnění jim hrozí velké pokuty. Ty se odvíjejí od míry jejich překročení, přičemž je výrobci platí za každý gram navíc u každého jednoho prodaného auta. A každý gram je vyjde na drsných 95 eur.
Pro automobilky jsou také velkým problémem samotní zákazníci. Ti totiž elektromobily nechtějí a nekupují je tolik, jak by výrobci potřebovali. Tím se zvyšují flotilové emise a to stojí další peníze. Existují samozřejmě země, kde je situace s prodejem elektromobilů lepší, ale jde především o zájem vyvolaný uměle, různými dotacemi a pobídkami.
U automobilky Škoda je problém ještě větší tím spíše, že její zákazníci byli zvyklí na dobrý poměr mezi cenou a užitnou hodnotou. Vždyť například Octavia Combi nabízí jeden z největších interiérů i zavazadelníků ve své třídě. Velmi praktický je samozřejmě i elektrický Enyaq iV, jehož kufr je také obrovský, ale jeho cena je výrazně vyšší.
Elektroauto může vyrábět kdejaký mohla ( novy vyrobci v Chorvatsku) ale kvalitní spalovak jen někteří. Takze vám konkuruje Asie a ta vas zlikviduje.
Škodovku si dnes koupí jen opravdový idiot. Proč bych si měl kupovat auto co stálo rok nebo dva někde na poli? Moje Volvo mně jako seniorovi vydrží až do smrti nebo do konce řidičské kariéry, podle toho co nastane dříve. Zatím s ohledem na svoji třídu emisí můžu všude ( zatím jsem plaketu se 6 neviděl) a do center německých měst plných čmoudů se taky nehrnu.
Přesně tak., všichni mají velkou euforií. Kupujte bude všechno dražší, pulka se nechá obalamutit ! Zvedne se poptávka no hned zdražíme.
Auta už jsou na pokraji krachu a to všude. Můžou zdražit, ale skachují. Je to reklama at to někdo vůbec ty křápy koupí…
Všechno zdražuje, podle mě umělě, vyvolanou nyní poptávkou…
Uvidímě co s bude dít..
Udělejte elektromobil o velikosti Octavie combi. S cenou pod 1 mil Kč. Nebo Fabii combi s cenou pod 500 tisíc Kč, s reálným odjezdem okolo 1000 km s vídrží akumulátoru okolo 300-500 tisíc km / 10 let a s dobou nabíjení do 1 max 2 hodin. A nebo po vzoru Tatry na vodík. Takové auto bude mít odbyt že nebudete stíhat vyrábět. Dokut neviřešíte cenu, hodnotu, užitkovost a potřeby zákazníků tak vám to bude vše k ho..u.
Jen je zdražte a pořádně. My obyčejní lidé auta máme a ještě nějakých 10 let nám vydrží. Uvidíme kdo to vydrží déle , automobilky bez prodaných aut, nebo lidé, kteří prostě na nové auta nebudou mít peníze? Škodovka jde cestou ke zrušení nebo převedení na prostou montovnu komponentů. To co ji celá léta zdobilo, auta s vysokou přidanou hodnotou a příznivou cenou už nebudou vyrábět. Auta, která začínají s cenovkou někde okolo 600-700 tis. Kč budou snad kupovat státní úřady policie, pár továrních flotil a to bude vše. To ale nebude stačit, zvláště když díky politikům neprodají v Číně ani kus a v Rusku to půjde také do kopru. Elektro auta se v Evropě přejí a jakmile skončí zelené dotace, budou také neprodejné.
Cenu za elektřinu vidíme už teď se všemi důsledky snižování výroby. Kdo si koupí auto, které nebude mít zdroj energie? ideální by bylo, kdyby všichni kupci naráz přestali kupovat auta. Ať si zdraží co chtějí. K ničemu jim to moc nebude.
je to je blud, auta se neprodávají , aby měl ještě co dělat ?
Šéf škodovky by byl rád, kdyby mohl dělat spalováky , na ty němá materiál ! Elektriku zas nikdo nechce . To je průser ,co Gretko? 😆