Volkswagen naváže na úspěšnou historii svých malých vozů i v éře elektromobility. Novou studií ID. 2all prezentuje první výhled na zcela elektrický Volkswagen za méně než 25 000 eur. První fakta: pohon předních kol, dojezd až 450 kilometrů, inovativní technické prvky, jakými jsou Travel Assist, IQ. LIGHT nebo e-plánovač tras, a nový designový styl značky Volkswagen. Technickým základem sériově vyráběné verze bude platforma s označením „MEB Entry“. Malý elektromobil je jedním z deseti nových modelů s elektrickým pohonem, které Volkswagen uvede na trh do roku 2026.
Thomas Schäfer, předseda představenstva značky Volkswagen, řekl: „Naši společnost transformujeme rychle a od samotných základů – s jasným cílem, aby byl Volkswagen značkou, kterou budou lidé milovat. ID. 2all ukazuje, kam se chceme s naší značkou celkově dostat: blízko k zákazníkům, ke špičkovým technologiím a skvělému designu. Urychlujeme transformaci, abychom elektromobilitu dostali k širokým vrstvám motoristů.“
Volkswagen představí sériově vyráběnou verzi studie ID. 2all pro evropský trh v roce 2025. Cílem je vstupní cena pod hranicí 25 000 eur.
Imelda Labbéová, členka představenstva značky Volkswagen odpovědná za prodej, marketing a poprodejní služby, říká: „Typické přednosti vozů Volkswagen – od špičkové kvality a zpracování přes přesvědčivý software až po digitální služby s opravdovou přidanou hodnotou – přenášíme do nového světa mobility. Středem pozornosti jsou přitom vždy potřeby a požadavky našich zákazníků.“
ID. 2all je vyvíjen na základě nejnovějšího evolučního stupně modulární platformy pro automobily s elektrickým pohonem, MEB (Modularer E-Antriebsbaukasten). Kai Grünitz, člen představenstva značky Volkswagen odpovědný za technických vývoj, k tomu dodává: „ID. 2all bude prvním vozem na platformě MEB s pohonem předních kol. Využijeme vysokou flexibilitu naší elektromobilové platformy a s její verzí známou pod označením MEB Entry stanovíme nová měřítka z hlediska technologie a využitelnosti v každodenním provozu.“
Díky zdokonalené platformě MEB Entry obdrží ID. 2all mimořádně efektivní technologie pohonu, akumulátorů a nabíjení. Studie disponuje elektromotorem o výkonu 166 kW/226 koní a nabízí teoretický dojezd podle metodiky WLTP až 450 kilometrů.
Volkswagen se navíc znovu intenzivněji zaměřuje na design. Andreas Mindt, šéfdesignér značky Volkswagen, na toto téma uvádí: „ID. 2all poskytuje výhled na nový designový styl značky Volkswagen, který spočívá na třech pilířích: stabilitě, sympatiích a nadšení.“
Vnější design: sympatická tvář, velká dynamika a nový charakteristický tvar střešních sloupků C
Jedním z prvků nového designového stylu je design střešních sloupků C vyvinutý pro první generaci modelu Golf. ID. 2all je prvním vozem značky Volkswagen s novou interpretací tohoto charakteristického prvku. Mezi typické atributy designu studie patří také čistě tvarovaná karoserie spočívající působivě na kolech, sympatická tvář, zřetelný dynamický náboj a nadčasová elegance.
Vnitřní design: velkorysý, vysoká úroveň vnímané kvality, intuitivní ovládání
Také interiér sází na čistý design a vyznačuje se vysokou úrovní vnímané kvality, intuitivním ovládáním informačního a zábavního systému včetně klasického nastavování hlasitosti a samostatným panelem pro ovládání klimatizace. Zavazadlový prostor má velkorysý objem 490–1330 litrů, který překonává i vozy z vyšších segmentů.
Urychlená elektrická ofenziva: deset nových modelů s elektrickým pohonem do roku 2026
Sériová verze studie ID. 2all bude jedním z deseti nových plně elektricky modelů, které Volkswagen uvede na trh do roku 2026. Již v letošním roce se začnou prodávat nové modely ID.3, ID. Buzz s prodlouženým rozvorem a limuzína ID.7. V roce 2026 bude následovat elektrické kompaktní SUV a navzdory náročným výzvám pracuje Volkswagen také na elektromobilu za méně než 20 000 eur. V porovnání s konkurencí tak bude mít tento výrobce automobilů, který v Evropě usiluje o zvýšení podílu elektromobilů na 80 procent, nejširší elektrické portfolio. Značka Volkswagen dosud počítala se 70procentním podílem plně elektrických vozů.