Představujeme

Mercedes-Benz S-Class 600 SEL - W140

Mercedes-Benz třídy S mohl dostat v 90. letech motor W18. Projekt byl nakonec zastaven

I v dnešním světě je za aristokratický považovaný dvanáctiválcový motor. Bývalo to tak i v minulosti. Ačkoliv pokusy o ještě větší motory byly, nakonec nedopadly (až na výjimku v podobě Bugatti Veyron a Chirón). Větší motor měl nicméně v plánu vyvinout i Mercedes-Benz. Pod kapotu „mamuta“ chtěl totiž dávat W18! Nakonec byl ale projekt zastaven. […]

Mercedes-Benz třídy S mohl dostat v 90. letech motor W18. Projekt byl nakonec zastaven Přečíst celý článek...

volkswagen-brouk-zvetsena-kopie

Tohle není miniatura Brouka. Naopak je o 40 % zvětšený

Když máte rodinu, potřebujete velké auto. Asi budete souhlasit s tím, že Volkswagen Brouk Cabriolet ideálním rodinným autem rozhodně není. Ale co když ho máte natolik rádi, že se s ním nechcete rozloučit? Postavte si jeho zvětšeninu. To přesně udělali Američani Scott Tupper a jeho otec. Vzorem pro stavbu byl jejich poměrně obyčejný Volkswagen Brouk

Tohle není miniatura Brouka. Naopak je o 40 % zvětšený Přečíst celý článek...

zavodak-skoda-sport-historie- (1)

Úspěch na Le Mans byl pro Škodu Sport před 70 lety na dosah. Zkazila ho součástka za pár haléřů

Před sedmdesáti lety se značka ŠKODA málem postarala o senzaci na vytrvalostním závodě 24 hodin Le Mans. Přečtěte si příběh, kde o všem rozhodla součástka za pár haléřů. Zdálo se, že senzace je na dosah. Dlouhá noc v Le Mans už skoro končila a tým ŠKODA si držel druhé místo ve své třídě a páté

Úspěch na Le Mans byl pro Škodu Sport před 70 lety na dosah. Zkazila ho součástka za pár haléřů Přečíst celý článek...

Skoda_Trekka- (1)

Legendy 125 let Škoda: teréňák ŠKODA TREKKA vznikl na míru novozélandskému trhu

Flexibilní mladoboleslavská automobilka dlouhodobě prokazuje schopnost adaptovat svoji širokou nabídku specifickým podmínkám jednotlivých národních trhů. Aktuálně ŠKODA tento přístup úspěšně aplikuje například v Číně a Indii. Ale již roku 1966 se na Novém Zélandu významně podílela na vývoji a výrobě modelu TREKKA s modifikovaným podvozkem OCTAVIA Super. TREKKA má nástupce v dnešních SUV ŠKODA. Legendy

Legendy 125 let Škoda: teréňák ŠKODA TREKKA vznikl na míru novozélandskému trhu Přečíst celý článek...

2019-SKODA-1000-MB-55-let- (9)

Legendy 125 let Škoda: ŠKODA 1000 MB přinesla v roce 1966 revoluční změnu koncepce

ŠKODA 1000 MB vyjížděla od roku 1964 z nové části mladoboleslavské továrny. Moderní konstrukce s kompaktní soustavou pohonu v zadní části samonosné karoserie pasovala komfortní a elegantní „Embéčko“ na jeden z nejlepších vozů litrové třídy. Špičková česká technologie tlakového lití hliníku při výrobě bloku motoru potvrdila kompetenci značky. V současnosti ŠKODA zodpovídá za vývoj koncernových

Legendy 125 let Škoda: ŠKODA 1000 MB přinesla v roce 1966 revoluční změnu koncepce Přečíst celý článek...

skoda-rapid-convertible-vyroba-velka-britanie-uvodni

Škoda Rapid Cabriolet vznikl v několika verzích a provedeních. Podívejte se, jak se vyráběla ta britská

Cítit vítr ve vlasech v parných dnech, kdy se proháníte autem, je paráda. Na trhu je nepřeberné množství kabrioletů všech možných značek i tvarů, ale také i pár těch, které vznikly přestavbami běžných automobilů. Jedním takovým je i Škoda 130 Cabriolet. Škoda a její pověst Na počátku druhé poloviny minulého století se Čechoslováci museli víceméně

Škoda Rapid Cabriolet vznikl v několika verzích a provedeních. Podívejte se, jak se vyráběla ta britská Přečíst celý článek...

1961-Skoda_Felicia-kabriolet- (10)

Legendy 125 let Škoda: ŠKODA FELICIA je dodnes ikonický kabriolet

ŠKODA FELICIA z Kvasin patřila mezi lety 1959 a 1964 k nejatraktivnějším vozům své třídy. Zaznamenala výrazné obchodní úspěchy na náročných evropských i zámořských trzích, v tuzemsku patřila k chronicky nedostatkovému zboží. Základní provedení FELICIA se čtyřválcem 1,1 l výkonu 36,8 kW/50 koní doplnila roku 1962 o 3,6 kW/5 koní silnější dvoukarburátorová dvanáctistovka FELICIA Super,

Legendy 125 let Škoda: ŠKODA FELICIA je dodnes ikonický kabriolet Přečíst celý článek...

Sports_Car_Museum_Lány_-_MTX_Tatra_V8_(rear)_-_002

MTX Tatra V8 byl český sporťák, který dokázal jet až 265 km/h

Těžko si dnes představíme, že by automobilky v České republice někdy produkovaly vozy, které by mohly snadno konkurovat světovým závodním autům. Není to ale tak dávno, co se něco podobného opravdu dělo a vznikala i na území naší republiky auta, která se za svůj výkon nemusela vedle světových sporťáků stydět. Pojďme si připomenout, jak to

MTX Tatra V8 byl český sporťák, který dokázal jet až 265 km/h Přečíst celý článek...

Skoda_Popular-Monte_Carlo- (1)

Legendy 125 let Škoda: ŠKODA POPULAR Monte Carlo byl elegán se soutěžní DNA

POPULAR Monte Carlo spojuje to nejlepší z technické, designérské i sportovní kompetence značky ŠKODA. Celkem 72 vyrobených roadsterů, „roadster-kabrioletů“ a kupé byly dynamické vozy s vyspělým podvozkem: nezávislé zavěšení všech kol doplnil systém pohonu transaxle s převodovkou u zadní nápravy. Černé kupé POPULAR Monte Carlo je ve sbírce ŠKODA Muzea již od roku 1968, další

Legendy 125 let Škoda: ŠKODA POPULAR Monte Carlo byl elegán se soutěžní DNA Přečíst celý článek...

1948_SKODA_SUPERB_OHV_1948-muzeum- (1)

Legendy 125 let Škoda: ŠKODA SUPERB 3000 OHV z roku 1939 je tradiční vlajková loď

Historie legendární vlajkové lodi značky ŠKODA se píše od roku 1934. Model SUPERB se stal synonymem velmi pohodlné, tiché a přitom rychlé jízdy, pružného šestiválcového motoru vysokého výkonu, prostornosti, kvalitního zpracování a bohaté výbavy až sedmimístného interiéru. Velmi spolehlivá limuzína SUPERB 3000 OHV (1939) ze ŠKODA Muzea úspěšně reprezentuje automobilku ŠKODA na řadě veteránských podniků.

Legendy 125 let Škoda: ŠKODA SUPERB 3000 OHV z roku 1939 je tradiční vlajková loď Přečíst celý článek...

pred-50-lety-skoda-octavia-combi-vyroba-v-chile-amerika

Škoda Octavia Combi se vyráběla před 50 lety i v Americe. Odletěl tam kvůli tomu český konstruktér

Je to přesně 50 let, kdy Bohuslav Čtvrtečka dostal pár týdnů na lekce španělštiny a letenku do Chile. Dva roky tam pak zaučoval domorodé obyvatele, zvyklé dosud jen na základní kovářské práce, vyrábět tehdejší hit československé automobilky: vůz Škoda Octavia Combi. Bohuslav Čtvrtečka je škodovák srdcem i duší. Se závodem ve východočeských Kvasinách spojil celý

Škoda Octavia Combi se vyráběla před 50 lety i v Americe. Odletěl tam kvůli tomu český konstruktér Přečíst celý článek...

SEAT-70-let

SEAT oslavuje 70leté výročí a vybírá 16 významných modelů ze své historie

Elektromobil doprovázel olympijský oheň na posledním úseku k místu slavnostního zahájení olympijských her, které se uskutečnily v roce 1992 v Barceloně. Tímto vozem proto nemohl být jiné značky než SEAT. Byl to elektrický SEAT Toledo. Rok 2020 nevstoupí do dějin jako olympijský rok, ale SEAT letos slaví své 70. výročí. To už je dost dlouhá historie. V jejím průběhu

SEAT oslavuje 70leté výročí a vybírá 16 významných modelů ze své historie Přečíst celý článek...

Přejít nahoru