Tým Alfa Romeo přivítal jezdce F1 Valtteriho Bottase v showroomu Stellantis &You v Turíně, aby mu předal novou Alfa Romeo Giulia GTAm, kterou si finský šampion pořídil ve výrazné červené barvě Alfa Romeo Red. Koupí jednoho z 500 modelů Giulia GTA, nejvýkonnějšího vozu, jaký kdy italská značka vytvořila, se Valtteri Bottas stal plnohodnotným členem vášnivého klanu Alfa Romeo „Tribe“.
Předání se zúčastnili nejvyšší představitelé značky a Valtteri byl velmi vřele přivítán i v designovém centru Alfa Romeo a v centrále značky. Celý tým s jezdcem oslavil okamžik, který dalece přesahuje pouhou koupi vozu Alfa Romeo. Touha stát se majitelem „legendárního vozu“ představuje pro značku projev osobního spojení s Alfa Romeo, se kterou Bottas sdílí ideály i hodnoty.
Během setkání měl Valtteri možnost diskutovat o nadcházejících projektech, do kterých se osobně zapojí.
Cristiano Fiorio, Alfa Romeo F1 Manager: „Pro Alfa Romeo je to výjimečný okamžik. Valtteri Bottas je vynikající jezdec a jeho dlouhá kariéra ve formuli 1 s 10 vyhranými Grand Prix je toho důkazem. Jeho touha připojit se k exkluzivnímu okruhu zákazníků modelu Giulia GTA nás naplňuje hrdostí. Ve světě obchodu, který je často poháněn smluvními závazky, dnes slavíme něco jiného: Valtteri nám ukázal, že naše rozhodnutí někdy řídí vášeň. Vítej Valtteri v srdci našeho klanu.“
Valtteri Bottas, jezdec týmu Alfa Romeo F1: „Zcela zjevně jsem doživotní automobilový nadšenec a značku Alfa Romeo prostě miluji. Je pro mě ctí být ambasadorem této značky a nyní i jejím zákazníkem jako majitel jedné z 500 Giulií GTA. Z technického hlediska se jedná o vynikající vůz postavený ve spolupráci se společností Sauber Technologies a s využitím odborných znalostí a technického know-how, které pochází přímo z formule 1. Pro nás nadšence motorismu i motoristického sportu však představuje mnohem víc. Oživuje jednu z legend motoristického sportu, Giulii GTA z roku 1965, a dokonale ztělesňuje DNA značky, vášeň pro motoristický sport, potěšení z jízdy a jedinečný a výrazný styl.“
Alfa Romeo Giulia GTA
Alfa Romeo Giulia GTA oživila jednu z motoristických legend a milník v historii značky: Giulii GTA z roku 1965. Tento model, který je vrcholným vyjádřením jedinečné schopnosti Alfa Romeo kombinovat styl a sportovnost, představuje autentický návrat ke kořenům značky.
Alfa Romeo Giulia GTAm na neoficiálním videu a i při akceleraci. Její Akrapoviče znějí báječně
Giulia GTA je vysoce výkonný vůz vycházející ze sériové Giulie Quadrifoglio. Díky rozsáhlému použití ultralehkých materiálů je GTA ve srovnání s Giulii Quadrifoglio lehčí o 100 kg. Vůz je vybaven modernizovanou verzí motoru Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo o výkonu 540 k s jmenovitým výkonem 187 k/l.
Inženýři Alfa Romeo zapracovali i na zlepšení aerodynamiky a ovladatelnosti, ale především sledovali snížení hmotnosti, tak jako tomu bylo u Giulie GTA z roku 1965. Aby dosáhli vytýčeného cíle využili ve velké míře komponenty z uhlíkových vláken a dalších kompozitních materiálů. Aerodynamika byla navržena speciálně pro zvýšení přítlaku. Díky spolupráci se společností Sauber Engineering se v těchto řešeních odráží technické know-how pocházející přímo z formule 1.
Švýcarská společnost s více než 50-letou zkušeností v motoristickém sportu, z toho 27 let ve formuli 1, získala hluboké know-how v oblasti aerodynamiky, mimo jiné i díky vlastnímu aerodynamickému tunelu, který patří k nejvyspělejším v Evropě. Tým Sauber se aktivně podílel na návrhu, prototypování i výrobě aerodynamických komponent Giulie GTA.
GTA a Autodelta, dvojice nabitá historií a sportovními úspěchy
Iniciály GTA označují výraz „Gran Turismo Alleggerita“ („Gran Turismo Lite“), který vznikl v roce 1965 pro Giulii Sprint GTA, specifickou verzi modelu Sprint GT, vůz potřebný pro sportovní homologaci. Karoserii modelu Giulia Sprint GT nahradila identická, avšak hliníková karoserie, čímž hmotnost vozidla klesla z 950 kg na 745 kg. Modifikací prošel i dvouvačkový motor o objemu 1570 cm3, který ve své silniční konfiguraci s dvojitým zapalováním dosahoval působivého výkonu 115 koní. Technici Autodelty, oficiálního „závodního oddělení Alfa Romeo“ tento motor zušlechtili tak, aby dosahoval 170 k. Úspěchy v soutěžích se dostavily velmi brzy: tři po sobě jdoucí „Challenge Europeo Marche“, desítky národních šampionátů a stovky samostatných závodů po celém světě. Image úspěšného závodního vozu se pochopitelně zúročila i obchodně. Giulia Sprint GTA byla skutečným ztělesněním sloganu „každodenní vítězství v běžném vozidle“. Od té doby se označení GTA stalo součástí kolektivního povědomí a ikonou sportovního ducha Biscione. Toto označení identifikovalo řadu špičkových sportovních modelů značky. Podobně velkou ikonou se ovšem stal i název „Autodelta“, který označoval dílny oficiálního závodního oddělení značky v areálu zkušebního polygonu Balocco.