Není žádným tajemstvím, že to Audi s elektromobilitou myslí vážně. Ostatně, už od roku 2026 bude prodávat jen elektromobily. Jen v Číně si ještě spalovací auta udrží, protože tamní zákazníci je stále preferují a žádná elektromobilní nařízení tam neplatí. To znamená, že se musíme rozloučit s parádně znějícími modely s označením RS, které nahradí jejich elektrifikovaní nástupci. Ale rozlučka to podle Audi bude skvělá.
Marc Lichte, šéf designu Audi se pro Top Gear trochu rozpovídal o konečných verzích RS modelů. Je potvrzené, že chystané verze RS 4 Avant a RS 6 Avant už budou plug-in hybridní. Zaručil se ale, že jízdní zážitek je i tak zaručen. Bohužel jedním dechem dodal, že TT RS a R8 jsou v tuto chvíli zcela u ledu. A jestli někdy budou existovat nástupci těchto modelů je bohužel ve hvězdách. Audi už také pracuje na RS 6 E-Tron, tedy ostrém elektromobilu, který prý dostane velmi široký rozchod a velká kola.
Kdo pak touží po skvělém zvuku a k tomu dostatečné síle, musí si hodně pospíšit. Na to, aby si pořídil RS 3 nebo RS Q3, tedy modely osazené benzinovým pětiválcem, nemá moc času. Tyhle modely totiž skončí už v následujících letech.
Marc Lichte ale zákazníkům vzkázal: „Slibuji, že jak chystané elektromobily, tak chystané spalovací modely budou velmi působivé. Zejména pak poslední generace spalovacích modelů divize RS bude ohromující.“