Možná to vypadalo, že aféra dieselgate je u konce a všechny účty jsou vyrovnány, ale bylo by to jen zdání, které klame. Aféra je stále při životě stále dává některým automobilkám hodně zabrat. A to jak co se jejich pověsti týče, tak i z finanční stránky. Aféra se týkala celého koncernu Volkswagen, což znamená, že i značky Porsche.
Ve svém začátku se týkala hlavně dieselových motorů, takže, ačkoliv Porsche vyšetřování nijak nebránilo, jeho výsledky nenapadlo a pokutu zaplatilo, nezapomnělo se také zmínit o tom, že prakticky vlastně nikdy žádné naftové motory nevyrábělo a nevyvíjelo. Vždy si je kupovalo od Audi.
Celkem zvláštní přístup, co myslíte? Jak už jsme řekli výše, vyšetřování zástupci značky nikdy nijak nebránili a ani se nijak neohradili, když se ukázalo, že i dieselové agregáty se slavným stuttgartským logem vykazují jiné emise než tvrdí. Proto jim teď úřady vyměřily pokutu ve výši 553 milionů eur, tedy asi 14 miliard korun. To Porsche přijalo a dokonce oznámilo, že ji v nejbližší době také uhradí.
Aféra dieselgate už neničí jen auta, ale i šéfy koncernu zatčen byl ředitel Audi
Vypadá to jako opravdu vysoká částka, ale ve srovnání s Audi, která za aféru dieselgate dostala účet 800 milionů eur – podrobnosti najdete zde, je to vlastně celkem přijatelná suma. A fakt je, že Audi a Volkswagen tento dieselový průšvih odnesly ještě na personální úrovni. Několik vedoucích manažerů Audi bylo vyhozeno, minimálně jeden skončil ve vězení a dalších několik je stále vyšetřováno.
A ještě jedna perlička k aféře dieselgate. Proslýchá se, že to byla právě tato aféra, která o něco uspíšila a hlavně lehce vyhrotila poněkud překotný nástup hybridních aut a elektromobility, který právě teď zažíváme…