Když na trh před pár lety přišly současné generace modelů koncernu Volkswagen, přinesly novou generaci infotainmentu. Ta se nejen ovládá hlavně dotekem, ale také není úplně stabilní. To se sice v poslední době výrazně zlepšilo, ale šéf Volkswagenu Thomas Schäfer chce radikální změnu a to co nejrychleji. Řekl to v rozhovoru pro britský Car Magazine.
Thomas Schäfer britským novinářům řekl, že chyby přišly se současnou generací infotainmentu MIB3, který má například Volkswagen Golf, Tiguan, ale i další modely včetně modelů CUPRA i škodovek. „Víme, co musíme udělat,“ řekl šéf Volkswagenu a dodal: „Máme zpětnou vazbu od našich zákazníků, od servisů i od novinářů… Říkají: ‚Vy víte, že to není dobré. Měli byste to zlepšit.“
A Volkswagen na tom už pracuje, připravuje nový software 3.0. Velkou změnou bude například to, že doteková lišta před displejem infotainmentu, která slouží například pro upravování hlasitosti multimédií a k nastavování teploty bude osvícená a řidiči ji tak nebudou muset poslepu hledat. Výrobce prý také pracuje na tom, aby byl systém celkově rychlejší a ještě lepší s novými funkcionalitami.
Ale nebude to jen o ladění software, bude se měnit i hardware. Už dříve se do světa dostala informace o tom, že Volkswagen vymění volant, respektive ovládání, které se na něm nachází. To je totiž v některých modelech dotekové, což se opět u laické i odborné veřejnosti nesetkalo s příliš pozitivními reakcemi.
Dotekové ovládání v autech není jedinou cestou. Škoda má v nejnovějším konceptu fyzické ovladače
Výsledky se ovšem nedostaví úplně hned, ale jak dodal Schäfer, nějakou dobu to zabere, předpokládá, že to bude v roce 2024. Už v příštím roce bude ovšem v nové generaci Tiguanu představen přepracovaný volant.
Schäfer ví, že takové chyby nebo přešlapy by se neměly znovu opakovat a právě proto zasedá každý měsíc představenstvo značky, aby se tomu předešlo a kontrolovalo se, jak probíhají vývojové práce. Ve Volkswagenu teď mají lidi různých věkových kategorií, se kterými novinky rozebírají tak, aby vyhovovaly všem a byly co možná nejlépe vyladěné. Důraz je také kladen na to, aby lidé našli funkce v infotainmentu co nejjednodušeji.
Zároveň se vývojové týmy zaměří na zbytek interiéru, na logičnost ovládání a ergonomii. Schäfer přemýšlí nahlas: „Jakých 10 funkcí používají naši zákazníci nejčastěji?“ Tyto funkce mají dostat klasická fyzická tlačítka. „A pak dalších 20 tlačítek, kam je dáme? Musíme u toho používat logiku,“ dodává šéf značky.