Test-2021-Volkswagen_Tiguan-20_TDI_147_kW-4Motion-DSG- (20)

Nový šéf Volkswagenu chce změnit infotainment. Ví, že nefunguje úplně dobře

Autor: Radim Plachý - Zdroj: carmagazine.co.uk - Foto: Pavel Srp - 21. 12. 2022


Když na trh před pár lety přišly současné generace modelů koncernu Volkswagen, přinesly novou generaci infotainmentu. Ta se nejen ovládá hlavně dotekem, ale také není úplně stabilní. To se sice v poslední době výrazně zlepšilo, ale šéf Volkswagenu Thomas Schäfer chce radikální změnu a to co nejrychleji. Řekl to v rozhovoru pro britský Car Magazine.

Thomas Schäfer britským novinářům řekl, že chyby přišly se současnou generací infotainmentu MIB3, který má například Volkswagen Golf, Tiguan, ale i další modely včetně modelů CUPRA i škodovek. „Víme, co musíme udělat,“ řekl šéf Volkswagenu a dodal: „Máme zpětnou vazbu od našich zákazníků, od servisů i od novinářů… Říkají: ‚Vy víte, že to není dobré. Měli byste to zlepšit.“

A Volkswagen na tom už pracuje, připravuje nový software 3.0. Velkou změnou bude například to, že doteková lišta před displejem infotainmentu, která slouží například pro upravování hlasitosti multimédií a k nastavování teploty bude osvícená a řidiči ji tak nebudou muset poslepu hledat. Výrobce prý také pracuje na tom, aby byl systém celkově rychlejší a ještě lepší s novými funkcionalitami.

Ale nebude to jen o ladění software, bude se měnit i hardware. Už dříve se do světa dostala informace o tom, že Volkswagen vymění volant, respektive ovládání, které se na něm nachází. To je totiž v některých modelech dotekové, což se opět u laické i odborné veřejnosti nesetkalo s příliš pozitivními reakcemi.

Dotekové ovládání v autech není jedinou cestou. Škoda má v nejnovějším konceptu fyzické ovladače

Výsledky se ovšem nedostaví úplně hned, ale jak dodal Schäfer, nějakou dobu to zabere, předpokládá, že to bude v roce 2024. Už v příštím roce bude ovšem v nové generaci Tiguanu představen přepracovaný volant.

Schäfer ví, že takové chyby nebo přešlapy by se neměly znovu opakovat a právě proto zasedá každý měsíc představenstvo značky, aby se tomu předešlo a kontrolovalo se, jak probíhají vývojové práce. Ve Volkswagenu teď mají lidi různých věkových kategorií, se kterými novinky rozebírají tak, aby vyhovovaly všem a byly co možná nejlépe vyladěné. Důraz je také kladen na to, aby lidé našli funkce v infotainmentu co nejjednodušeji.

Zároveň se vývojové týmy zaměří na zbytek interiéru, na logičnost ovládání a ergonomii. Schäfer přemýšlí nahlas: „Jakých 10 funkcí používají naši zákazníci nejčastěji?“ Tyto funkce mají dostat klasická fyzická tlačítka. „A pak dalších 20 tlačítek, kam je dáme? Musíme u toho používat logiku,“ dodává šéf značky.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru