Test-2021-Volkswagen_Tiguan-20_TDI_147_kW-4Motion-DSG- (7)

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 147 kW 4Motion DSG (2021)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 23. 2. 2021


Jeden z nejprodávanějších modelů německé značky dostal v loňském roce facelift. SUV Volkswagen Tiguan převzal některé designové i funkční prvky z osmé generace Golfu. My jsme ho vyzkoušeli s nejvýkonnějším naftovým motorem, pohonem všech kol a převodovkou DSG.

Design: zakulatil se

Tiguan býval před modernizací na pohled ostřejší, měl rovnější linie. Po faceliftu se ale změnily přední i zadní světlomety, což výraza změnilo. Ty přední jsou navíc protaženy do blatníku. Z čelního pohledu teď více připomíná Touareg a z toho bočního právě nový Golf. Nový je i design nárazníku a v masce je nové logo německého výrobce.

Vzadu si lze všimnout nového designu nárazníku, jiné grafiky světlometů, ale také jiného fontu nápisů. A to nejen těch označujících model (ten nově je uprostřed víka zavazadelníku pod logem), ale i plaketky 4Motion značící pohon všech kol. Nová chromová ozdoba je i na předních blatnících a přechází až na přední dveře.

Test-2021-Volkswagen_Tiguan-20_TDI_147_kW-4Motion-DSG- (10)

Ani interiér nezůstal beze změny, ale v tomto případě v něm podobnost s Touaregem ani s Golfem příliš viditelná není. Tiguan je „starý“ model, takže třeba ovládání světel zůstalo otočným ovladačem a je tu stále i samostatný panel ovládání klimatizace a topení. Ovšem už nemá fyzická tlačítka jako před faceliftem, ale jde o velký panel s ovládáním dotekem. Je to sice lepší než vše ovládat přes displej, ale i tak tyto dotekové prvky odvádějí pozornost od řízení, protože řidič se musí podívat, kde se prstem musí dotknout. Panel je navíc hodně nízko, takže zrak je od silnice potřeba odvrátit opravdu hodně. Je ovšem potřeba dodat, že plošky na dotek reagují perfektně.

Nový je také volant (ačkoliv nedostal ještě dotekové plošky jako třeba nový Arteon), v němž už je také nové logo značky. Za volantem můžete mít za příplatek head-up displej, ale jde jen o to levnější provedení, v rámci kterého se údaje promítají na výklopnou průhlednou destičku, nikoliv přímo na sklo. Výhodou je, že pro ovládání head-up displeje připravil Volkswagen fyzický otočný ovladač vedle ovládání světlometů nalevo od volantu.

TDI, 200 koní, čtyřkolka a sníh

Pro pohon svého Volkswagenu Tiguan si můžete vybírat z opravdu velké nabídky pohonných jednotek. Kromě standardních naftových a benzinových motorizací, jsou to i mild-hybridní jednotky, ale i plug-in hybrid. Nejnovějším přírůstkem je pak nejostřejší provedení Tiguan R, který je poháněn benzinovým spalovacím motorem.

Test-2021-Volkswagen_Tiguan-20_TDI_147_kW-4Motion-DSG- (16)

Testovaný kus poháněl nejvýkonnější z naftových motorů. Už to ovšem není bi-turbo dvoulitr s 240 koňmi a 500 Nm, protože ten zabily přísné emise. Je to dvoulitr TDI Evo s jedním turbodmychadlem, 200 koňmi a 400 Nm. A tento motor je k dispozici výhradně s pohonem všech kol 4Motion, převodovkou DSG a ve dvou nejvyšších výbavách.

Pokud si pamatujete starší 140kW 2.0 TDI, který byl v Tiguanu před modernizací (i dalších modelech koncernu Volkswagen), tak šlo o motor, který neměl úplně rychlé reakce a zejména z nízkých otáček nezrychloval příliš ochotně. Na svědomí to mělo hlavně velké turbodmychadlo, které ke svému roztočení potřebovalo hodně výfukových plynů. Na tom ovšem Volkswagen zapracoval a nejnovější 147kW evoluce motoru už tím netrpí.

Reakce naftového dvoulitru jsou vcelku rychlé, poměrně ochotně zrychluje i pod dvěma tisíci otáček a dobře si rozumí i se sedmistupňovou převodovkou DSG. Motor, respektive jeho reakce ještě upravují různé jízdní režimy, přičemž v tom ekologickém navíc auto opravdu hodně plachtí (s volnoběhem, není to mild-hybrid, tak motor nedeaktivuje). Vyřazování na neutrál a opětovné zařazení rychlostního stupně navíc probíhá velmi hladce. Motor vás svým výkonem nevyděsí, ale dynamiku dovolí autu slušnou. 

Test-2021-Volkswagen_Tiguan-20_TDI_147_kW-4Motion-DSG- (25)Trochu rozmrzelí jsme byli ze spotřeby paliva. Na druhou stranu je potřeba říci, že v týdnu, kdy jsme auto testovali, panovaly zimní teploty pod bodem mrazu a koncem týdne také hodně nasněžilo. Nakonec palubní počítač ukazoval hodnoty kolem 9 l/100 km.

Ale překvapil pohon všech kol ve spojení se zasněženými silnicemi, protože při pondělním vracení auta panovala v České republice sněhová kalamita a i v pražských ulicích leželo několik centimetrů sněhu. Zimní pneumatiky Continental a pohon všech kol ovšem udělaly z Tiguanu stroj, který se dokázal naprosto bez problémů rozjet, zatáčet, ale i zastavit.

Ale nakonec dokáže i trochu pobavit, a to i přestože stabilizace nejde vypnout, ale jen omezit. Čtyřkolka s mezinápravovou spojkou funguje skvěle a dokáže přesouvat točivý moment i více na zadní nápravu, díky čemuž se auto stane i přetáčivým. Stabilizace do toho sice nakonec zasáhne, ale čtyřkolka jednoduše funguje skvěle. O zábavnosti čtyřkolky by si o týden později testovaný Hyundai Tucson mohl nechat vyprávět, ovšem svoji práci (tedy zlepšení trakce) dokázal Korejec zprostředkovat velmi podobně.

Test-2021-Volkswagen_Tiguan-20_TDI_147_kW-4Motion-DSG-snih-2

Testovaný kus obouval poměrně velká 19″ kola, ale i přesto s nimi podvozek fungoval skvěle. Ve výbavě nechyběl adaptivní podvozek DCC s možností změny tuhosti tlumičů, ale mezi komfortním a sportovním nastavením příliš velký rozdíl nebyl. Nerovnosti sice Tiguan vyžehlit neuměl, ale k posádce se je snažil pouštět minimálně. Škoda jen, že se tu a tam od kol na větších nerovnostech ozvalo bouchnutí.

Závěr a cena

Volkswagen Tiguan je i po modernizaci stále tím autem, které svoji práci děla dobře. Na sněhu navíc dokázal překvapit i tím, že dovolil drobná sklouznutí, přičemž do práce více zapojil zadní nápravu. Potěší dobrým odhlučněním, prostornou kabinou, dobrými jízdními vlastnostmi a nakonec s testovaným motorem i dynamikou. Jen ta spotřeba paliva by mohla být nižší…

A jak je to cenově? Ceník startuje s motorem 1,5 TSI EVO se 110 kW/150 koňmi a manuální převodovkou na částce 705 900 Kč. Testovaný kus je ale výrazně dražší, vždyť je to takřka to nejlepší, co se pro Tiguan nabízí. Nejsilnější motor TDI, čtyřkolka a dvouspojková převodovka vás vyjdou ve výbavě Elegance na základních 1 186 900 Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Volkswagen
Typ:,Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1968 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,všech čtyř kol (4Motion)
Výkon:,147 kW/200 koní při 3600 ot./min
Točivý moment:,400 Nm při 1750 – 3500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,7.5 s
Maximální rychlost:,216 km/h
Převodovka:,sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.2 / 4.6 / 5.2
Objem nádrže:,64 litrů
Délka:,4509 mm
Šířka:,1839 mm
Výška:,1675 mm
Rozvor:,2679 mm
Pohotovostní hmotnost:,1640 kg
Objem zavazadlového prostoru:,615 / 1655 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru