Mercedes-Benz před několika dny oficiálně představil novou generací třídy C. Největšími změnami jsou dozajista design inspirovaný třídou S, ale také motorizace. V nové generaci totiž céčko dostane jen čtyřválce a to včetně vrcholného C 63 AMG, které doteď mělo velký osmiválec.
Nová generace Mercedes-Benzu třídy C s kódovým označením W206 přijde o všechny osmiválec i šestiválce a pohánět ho budou jen čtyřválce. Týkat se to bude i vrcholného Mercedes-AMG C 63, ale zase tolik smutnit nemusíme. Podle magazínu carmagazine.co.uk bude mít přesto vrcholná verze vyšší výkon i točivý moment, ale i lepší dynamiku.
Podle tohoto britského magazínu by měl být použit stejný 420koňový motor, který pohání také Mercedes-AMG A 45, ale měl by být doplněn o 48V startér-generátor a elektromotor s výkonem 149 kW/203 koní na zadní nápravě. Má jít o plug-in hybrid s dojezdem až 64 kilometrů v čistě elektrickém režimu. I kvůli tomu by ale mělo být nové céčko AMG přibližně až o čtvrt tuny těžší (přestože menší čtyřválec je asi o 60 kg lehčí než osmiválec), než to odcházející s osmiválce, ale naopak s ideálním rozložením hmotnosti 50:50.
Britský magazín hovoří o tom, že výsledné hodnoty nového pohonného ústrojí by ve verzi AMG C 63 mohly být kolem 410 kW/550 koní a asi 800 Nm, ve výkonnějším provedení AMG C 63 S dokonce ještě o dalších 50 koní a 100 Nm vyšší.
Nový Mercedes-Benz Třídy C se představuje. Designově i technologicky navazuje na Třídu S
Poháněna by měla být všechna čtyři kola, přičemž nemá chybět speciální driftovací mód, podobný, který má například současný Mercedes-AMG E 63 nebo Mercedes-AMG GT 63 S čtyřdveřové kupé.
Dynamika? Hodnoty potvrzeny nejsou, ale carmagazine.co.uk slibuje čas potřebný ke zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 3,5 sekundy, což je o více než půl sekundy rychlejší než v případě současného AMG C 63 S.
Britové také mluví o tom, že by se nový nejvýkonnější Mercedes-Benz třídy S mohl jmenovat Mercedes-AMG C 63 4Matic+ EQ Power Sport, a ukázat by se měl před koncem letošního roku. Bohužel ale asi jen jako sedan a kombi, protože kupé a kabriolet má v některých modelových řadách skončit.