Třída S ztělesňuje fascinaci značkou Mercedes-Benz. Legendární a tradiční inženýrské umění definuje luxusní segment v automobilovém průmyslu. Novou Třídu Slze prožívat všemi smysly –zrakem, hmatem, sluchem a čichem. Tento model současně přináší nepřeberné množství inovací, například v oblastech asistence, bezpečnosti a interakce.

Mercedes-Benz formuje novou generaci modernější a individuálnější mobility pomocí inovací, u nichž se vše točí kolem člověka. Nová Třída S je díky digitalizaci automobilem, který vnímavě reaguje na potřeby a přání řidiče a cestujících.

„Třída S je nejprodávanějším luxusním sedanem na světě. S nejnovější generací chceme našim zákazníkům nabízet dosud nevídanou úroveň inovací, bezpečnosti, komfortu a kvality,“ zdůrazňuje Ola Källenius, předseda představenstva společností Daimler AG a Mercedes-Benz AG. „Nová Třída S dokládá naše ambice vyrábět nejlepší automobily na světě,“ dodává Markus Schäfer, člen představenstva společností Daimler AG a Mercedes-Benz AG, vedoucí výzkumu koncernu Daimler a provozní ředitel divize Mercedes-Benz Cars. „V tomto automobilu se snoubí prestižní luxus s nejvyšší možnou úrovní bezpečnosti a komfortu.“

Zákazníci v Německu mohou novou Třídu S objednávat od poloviny září 2020 a u prodejců se nový luxusní sedan objeví v prosinci 2020. Uvedení na trh v USA a Číně se uskuteční v únoru 2021.

Přečtěte si také:  Nový Volkswagen Golf GTI TCR už se prohání po Nürburgringu. Nemá na sobě špetku maskování

V interiéru Třídy S dosahuje moderní luxus nové úrovně. Designéři v něm vytvořili příjemnou atmosféru s charakterem luxusního salonu, která se vyznačuje elegancí, vysokou kvalitou a lehkostí. Přístrojová deska je dominantou díky svému novému celkovému řešení, modernímu uspořádání ploch a ergonomickému rozmístění displejů. Pro příjemné cestování toho však bylo uděláno ještě více. Třída S se stará o blaho cestujících vysokou úrovní jízdního a akustického komfortu a rozsáhlou nabídkou programů ENERGIZING COMFORT. Cestující udrží v dobré kondici také účinná filtrace vzduchu, jejíž vyšší výkonnost signalizuje nové označení ENERGIZING AIR CONTROL.

Nový Mercedes-Benz Třídy S je v mnoha oblastech ještě inteligentnější a poskytuje ještě vyšší úroveň zážitků z jízdy. Digitální inovace, obsažené mimo jiné v systému MBUX (Mercedes-Benz User Experience), doplňují také novinky, které zvyšují potěšení z jízdy a současně zvyšují i její bezpečnost. Mezi ně patří systém řízení zadních kol s velkým úhlem natočení kol a bezpečnostní inovace, jakou je zadní airbag. V rámci nové funkce systému PRE-SAFE Impuls Seite dokáže aktivní podvozek E-ACTIVE BODY CONTROL zdvihnout karoserii krátce před rozpoznaným bočním nárazem (na obou stranách). Dalším krokem na cestě k autonomní jízdě jsou zdokonalené asistenční systémy. Díky vylepšenému snímání okolí je řidič nyní ještě lépe podporován, například parkovacími systémy při manévrování. Začlenění do systému MBUX navíc přineslo další zlepšení vizualizace, která dosahuje nových dimenzí.

Již více než 100 let: luxusní třída jako ztělesnění značky Mercedes-Benz

Třída S je srdcem značky a symbolizuje fascinaci značkou Mercedes-Benz. Legendární inženýrské umění a řemeslné tradice se v ní snoubí s pokrokovými digitálními inovacemi. Ve Třídě S se setkává umělá inteligence se zkušenostmi ze 135 let vývoje automobilové techniky. Mercedes-Benz položil základní kámen této modelové řady před 70 lety typem 220. Od jeho uvedení na trh v roce 1951 byly zákazníkům na celém světě dodány více než 4 miliony sedanů Třídy S. Označení „Třída S“ bylo oficiálně zavedeno v roce 1972 pro modelovou řadu 116. V posledních 10 letech byly sedany Třídy S mimořádně oblíbené mimo jiné v Číně, USA, Jižní Koreji a Německu. Od uvedení nyní nahrazované generace na trh bylo prodáno více než 500 000 sedanů Třídy S.

Loajalita zákazníků je u této modelové řady velmi vysoká. Přibližně 80 procent zákazníků v západní Evropě, kteří dosud jezdí s vozem Třídy S, se znovu rozhodne pro vozidlo značky Mercedes-Benz. V USA to je více než 70 procent. Sedany Třídy S se globálně prodávají převážně s dlouhým rozvorem. Dlouhou verzi sedanu Třídy S si vybírá přibližně 9 z 10 zákazníků.

MBUX: nová dimenze individualizace a interakce

Žádná jiná inovace v posledních letech nezjednodušila ovládání vozů Mercedes-Benz tak radikálně jako MBUX (Mercedes-Benz User Experience). V nové Třídě S nalézá uplatnění druhá generace tohoto systému, představeného v roce 2018 a disponujícího schopností učit se. Interiér je ještě digitálnější a inteligentnější, protože u hardwaru i softwaru došlo k velkému vývojovému skoku. Brilantní zobrazení na až pěti velkých displejích, z nichž některé využívají technologii OLED, usnadňují ovládání funkcí vozidla a komfortních systémů. Systém MBUX zaměřuje hlavní pozornost na uživatele. Možnosti individualizace a intuitivního ovládání jsou nyní mnohem rozsáhlejší. To platí především pro cestující vzadu, ale i pro řidiče. Například nový displej 3D pro řidiče po stisknutí tlačítka poprvé umožňuje prostorové vnímání obrazu. Skutečného dojmu hloubky je přitom dosaženo bez nutnosti nosit speciální brýle 3D.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz slaví 15 let ESP se stabilizací přívěsu ve svých modelech

Na přání jsou k dispozici dva různé průhledové displeje HUD (Head-up-Display). Větší HUD nabízí informace prostřednictvím rozšířené reality AR (Augmented Reality). Při navigaci jsou např. virtuálně promítány odbočovací šipky na vozovku, a to precizně do příslušného jízdního pruhu. U asistenčních funkcí jsou například zobrazovány informace aktivního adaptivního tempomatu. Virtuální zobrazení je vzdáleno cca 10 metrů od očí řidiče. Zobrazovací plocha odpovídá monitoru s úhlopříčkou 77 palců.

Hlasový asistent „Ahoj Mercedesi“ dokáže ještě lépe vést dialogy a umí se ještě lépe učit po aktivaci internetových služeb v aplikaci Mercedes me. Určité akce lze provést i bez aktivačního hesla „Ahoj Mercedesi“. Jedná se například o přijetí telefonního hovoru. „Ahoj Mercedesi“ nyní umí také vysvětlit funkce vozidla a odpovídat na dotazy týkající se všeobecných vědomostí. Hlasového asistenta ve Třídě S lze ovládat také ze zadních sedadel.

Pomocí kamer na stropní ovládací jednotce a učících se algoritmů rozpoznává interiérový asistent MBUX přání a záměry cestujících a snaží se porozumět jejich myšlenkám. Přitom interpretuje směr otočení hlavy, pohyby rukou a řeč těla a reaguje příslušnými funkcemi vozidla. Kromě zvýšení komfortu ovládání podporuje interiérový asistent MBUX také bezpečnost. Řidič je například již před zahájením jízdy upozorněn na dětskou sedačku na sedadle spolujezdce vpředu, která není zajištěna bezpečnostním pásem. Přítomnost dětské sedačky na sedadle rozpoznává kamera.

Díky funkci MBUX Smart Home bude Třída S ovládací centrálou také pro domácnost. Mobilní inteligence totiž umožňuje nejvyšší komfort ovládání na dálku. Domov mnoha lidí je stále inteligentnější. A tak může jejich domov komunikovat s vozem v rámci funkce „Smart Home“ prostřednictvím WLAN a senzorů. Na dálku lze sledovat a ovládat teplotu a osvětlení, žaluzie nebo elektrické přístroje. Senzory pohybu a kontakty na oknech informují o vyžádané nebo nevyžádané návštěvě.

Prostorový koncept a design interiéru: velkorysé prostředí s příjemnou atmosférou ve stylu luxusního salonu

Ve vozech Třídy S se odjakživa příjemně cestuje a pracuje v uvolněné atmosféře. Interiér nové generace se definitivně stal útočištěm mezi domovem a pracovištěm. Téměř veškeré rozměry interiéru obou variant Třídy S, s krátkým i dlouhým rozvorem, které významně ovlivňují komfort, na předních i zadních sedadlech, jsou nyní ještě velkorysejší. Patřičně velkorysé je i vnímání prostornosti cestujícími.

Výsledkem úsilí o harmonii mezi digitálním a analogovým luxusem je revoluční uspořádání interiéru, který nezapře inspiraci různými prvky interiérové architektury a jachtového designu. Celistvé těleso přístrojové desky, středové konzoly a loketních opěrek se jakoby vznáší v mimořádně velkorysém vnitřním prostoru. Důsledná minimalizace ovládacích prvků umocňuje decentně elegantní vzhled interiéru. Jemný přechod mezi horní částí přístrojové desky a velkoplošným ozdobným obložením člení plochy a zvýrazňuje horizontální šířku.

Kromě až pěti displejů patří mezi dominanty interiéru také velké plochy ozdobného obložení na přístrojové desce a vzadu (u varianty s komfortními sedadly). Ozdobné obložení obklopuje cestující, a umocňuje tak pocit útulnosti. Mimořádně atraktivní verzí ozdobného obložení je dřevěné obložení s otevřenými póry, do něhož jsou vloženy jemné intarzie z ušlechtile opracovaného hliníku. Novým stylistickým prvkem jsou čtyři nízké centrální ventilační otvory s horizontálně umístěnými ovládacími prvky. Přístrojovou desku formálně zakončují dva úzké, vertikální ventilační otvory na každém okraji.

Displej pro řidiče a centrální displej nabízejí komplexní, estetické zážitky. Jejich vzhled lze individualizovat celkem čtyřmi styly zobrazování (decentní, sportovní, exkluzivní, klasický) a třemi režimy (navigace, asistence, servis).

Sedadla: high-tech pro nejvyšší komfort na dlouhých trasách

Sedadla doslova vybízejí k usednutí a odpočinku. Vizuální lehkost jim propůjčuje ladný design s motivem trojrozměrných vrstev. Různé varianty čalounění vytvářejí odlišné charaktery. Plynulý průběh podélných pruhů u čalounění kůží Lugano působí ušlechtile a avantgardně, zatímco spíše klasickým a expresivním stylem se vyznačuje progresivní kosočtvercové prošívání u čalounění kůží Nappa nebo Nappa Exklusiv.

K pohodlí při sezení v sedadlech vpředu dopomáhá až 19 elektromotorů. Tento počet jasně poukazuje na komplexnost techniky, jíž jsou tato sedadla vybavena. Komfort však nebyl jediným cílem vývoje. Sedadla hrají ústřední roli také v oblasti bezpečnosti. A samozřejmě i z hlediska luxusního pocitu při cestování. Všechna sedadla nabízená pro Třídu S jsou proto oceněna početí AGR od organizace Aktion Gesunder Rücken.

Přečtěte si také:  Starší Mercedes-Benz třídy G přivezl do detailingového centra auto za víc než 60 milionů korun

V nové Třídě S je k dispozici deset různých masážních programů. Masážní funkce používá vibrační elektromotory. Uvolňující efekt masáže může být umocněn působením tepla, podobně jako u masáže zahřátými lávovými kameny. Za tím účelem je vyhřívání sedadel kombinováno s nafukovacími vzduchovými komorami aktivních všestranně nastavitelných sedadel. Vzduchové vaky jsou nyní umístěny blíž k povrchu sedadel. Jejich ovládání je preciznější a sedící osoba cítí jejich působení ještě intenzivněji.

Pět různých variant zadních sedadel umožňuje nakonfigurovat zadní část interiéru Třídy S jako pracovní prostor nebo odpočinkovou zónu. Novinkou je vyhřívaný přídavný polštář pro opěrku hlavy, který je k dispozici pro obě elektricky nastavitelná sedadla vzadu. Možnosti nastavování polohy sedadla spolujezdce vpředu v konfiguraci pro cestování s řidičem a za ním umístěného sedadla s funkcí lůžkové úpravy byly v mnoha ohledech významně rozšířeny.

Nabídka funkcí systému ENERGIZING COMFORT: příjemné cestování a udržování kondice

Systém ENERGIZING COMFORT je založen na komplexním přístupu „Fit & Healthy“. Cestující je po stisknutí tlačítka nebo po hlasovém povelu vtažen do světa nevšedních zážitků díky kombinaci různých komfortních systémů. Současně se v interiéru vytvoří vhodná atmosféra – například osvěžující při monotónní jízdě nebo uvolňující při zvýšené hladině stresu. ENERGIZING COACH dokonce na základě informací o vozidle a jízdě navrhuje vhodný program pro udržování vitality nebo dobré kondice. Pokud navíc řidič používá příslušná zařízení (chytré hodinky apod.), využívá inteligentní algoritmus také jejich informace, například o kvalitě spánku nebo úrovni stresu.

Mercedes-Benz pro novou Třídu S zásadně zdokonalil ovládání komfortních funkcí ENERGIZING. Jeho součástí jsou inovace, jakými jsou masážní funkce na základě vibračních elektromotorů pod sedacími plochami sedadel nebo použití nízkofrekvenčních převodníků u audiosystému Burmester High-End 4D Surround Sound. Cestující budou díky tomu ještě intenzivněji vnímat hluboké tóny. Přímý přenos nízkofrekvenčního zvuku do sedadel doplňuje trojrozměrné zážitky z poslechu o další úroveň – zvuk ve formátu 4D, inspirovaný masážemi v rámci zvukové terapie. Pro každé sedadlo lze individuálně nastavit intenzitu vnímaného zvuku. Poslech hudby se zřetelným vnímáním akustického tlaku celým tělem vyvolává ještě silnější emoce. Do opěradel každého sedadla jsou navíc integrovány dva nízkofrekvenční převodníky.

Automatizovaná jízda a asistenční systémy: ještě intenzivnější podpora řidiče

Domácí kancelář bude brzy mobilní – a to i pro osoby sedící za volantem. Pokud tedy řídí vozidlo s hvězdou. Mercedes-Benz totiž hodlá s Třídou S technicky realizovat bezpečnou jízdu s vysokým stupněm automatizace a současně splnit náročné legislativní požadavky na systém autonomní jízdy úrovně 36. Třída S s novým systémem DRIVE PILOT bude moci pravděpodobně od druhého pololetí 2021 používat vysoce automatizované řízení v husté dopravě nebo dopravních zácpách na vhodných dálničních úsecích v Německu. Řidič se tak místo řízení bude moci věnovat vedlejším činnostem7, například surfování po internetu nebo vyřizování elektronické pošty ve své pojízdné kanceláři. Osoba za volantem tak díky tomuto systému získá drahocenný čas.

Mercedes-Benz se s novou Třídou S přiblížil o další velký kus k realizaci své vize jízdy bez nehod. Řidič je podporován mnoha novými nebo rozšířenými asistenčními systémy. Snadnější řízení v každodenním provozu zvyšuje komfort a bezpečnost. V nebezpečných situacích mu asistenční systémy umožní vhodně reagovat na hrozící kolizi. O činnosti systémů názorně informuje nový koncept zobrazování na displeji řidiče.

Parkovací systémy ještě lépe podporují řidiče při manévrování díky výkonnějším senzorům okolí vozidla. Ovládání je intuitivnější a rychlejší díky jejich začlenění do systému MBUX. Na přání dodávané řízení zadních kol je integrováno do parkovacího asistenta, a tomu je příslušně přizpůsoben výpočet trajektorie jízdy. Funkce nouzového brzdění slouží především k ochraně ostatních účastníků silničního provozu.

Asistent pro dálkově ovládané parkování umožňuje řidiči ovládat vozidlo na chytrém telefonu při zajíždění na parkovací místo nebo vyjíždění z parkovacího místa. Ovládání bylo výrazně zjednodušeno. Díky přípravě pro systém INTELLIGENT PARK PILOT je Třída S připravena na funkci automatického zaparkování vozidla (AVP: Automated Valet Parking; odpovídá autonomní jízdě úrovně 4 podle klasifikace SAE). Nová Třída S s příslušnou výbavou na přání a službami Connect (v závislosti na zemi) disponuje technikou pro zcela automatizované zaparkování vozu bez řidiče v parkovací budově s infrastrukturou AVP a pro zcela automatické vyjetí z parkovacího místa, pokud národní legislativa takový provoz umožňuje.

Přečtěte si také:  ESP se poprvé objevilo před 25 lety. Prvním autem, které ho mělo, byl Mercedes-Benz třídy S

Podvozkové systémy: snadnější ovladatelnost a vyšší dynamika díky řízení zadních kol

Inovativní podvozkové systémy zajišťují pozoruhodné zážitky z jízdy v nové Třídě S. Řízení zadních kol (výbava na přání) s úhlem natočení kol až o 10° posouvá ovladatelnost ve městě na úroveň kompaktního vozu. Například průměr otáčení Třídy S s dlouhým rozvorem a pohonem všech kol se díky řízení zadních kol zmenší o 1,9 metru na 10,9 metru.

Na přání dodávaný zcela aktivní podvozek E-ACTIVE BODY CONTROL na základě 48V elektrické sítě nabízí jedinečnou syntézu komfortu a agility a kromě toho také dodatečnou ochranu při bočním nárazu. Standardně se dodává vzduchové odpružení AIRMATIC s plynule nastavitelnými tlumiči ADS+. Intenzivní síťové propojení všech podvozkových a regulačních systémů přináší nejvyšší míru stability a bezpečnosti. Mercedes-Benz nyní rozšiřuje opatření ve fázi před nehodou o novou funkci systému PRE-SAFE Impuls Seite. Při hrozbě bočního nárazu může být karoserie během několika desetin sekundy zdvihnuta až o 80 milimetrů prostřednictvím podvozku E-ACTIVE BODY CONTROL. Struktury dveří nejsou díky tomu vystaveny tak velkému zatížení, protože boční prahy ve vyšší poloze pohltí větší část nárazové energie. Tím se zmenší deformace prostoru pro cestující a síly působící na cestující. Nebezpečí bočního nárazu rozpoznávají radarové senzory.

Vnější design: klasický vzhled s dokonalými proporcemi

Třída S je klasickým sedanem s dokonalými proporcemi, které tvoří krátký převis vpředu, dlouhý rozvor náprav a vyvážený převis vzadu. Široký rozchod kol a na plochy karoserie navazující kola s moderním designem dodávají vozu svalnaté vzezření. Na bocích byly výrazně minimalizovány tzv. charakterové linie. Náročně tvarované plochy vytvářejí svým členěním nevšední hru světla a stínu. Příď ohromí prestižní maskou chladiče.

Světlomety určují nový výraz tváře vozidla. Mají pro Třídu S typická tříbodová světla pro denní svícení, jsou však nižší a celkově menší. Zapuštěné kliky dveří (výbava na přání) byly zcela nově vyvinuty. Kliky se elektricky vysunou, jakmile se řidič přiblíží nebo se dotkne vnější plochy kliky dveří. Bezklíčkový přístup zajistí systém KEYLESS-GO.

Vizuální dynamiku vozidla umocňuje záď. Zadní svítilny přispívají k dojmu velmi exkluzivního vozidla precizně navrženým designem s mimořádně propracovanými detaily a speciálními osvětlovacími funkcemi. Nová Třída S je díky tomu nezaměnitelná za světla i ve tmě.

Vnější a vnitřní osvětlení s inovativními digitálními technologiemi

Mercedes-Benz nabízí na přání systém DIGITAL LIGHT, který slaví premiéru ve velkosériové výrobě. To je předpoklad pro zcela nové asistenční funkce8:

  • Upozornění na rozpoznané úseky s prací na silnici. Systém promítá symbol bagru na vozovku
  • Upozornění na rozpoznané chodce na krajnici a jejich označení bodovým osvětlením
  • Připomenutí semaforu, značky „Stop, dej přednost v jízdě“ nebo „Zákaz vjezdu“ promítáním výstražného symbolu na vozovku
  • Podpora řízení v zúženém jízdním pruhu (práce na silnici) promítáním příslušných vodicích značení na vozovku.
Přečtěte si také:  Hyundai Tucson 4. generace se poprvé ukazuje. Projde revoluční proměnou

DIGITAL LIGHT má v každém světlometu světelný modul se třemi extrémně výkonnými diodami LED, jejichž světlo odráží a usměrňuje soustava 1,3 milionu mikrozrcadel. Vozidlo tedy disponuje celkovým rozlišením 2,6 milionu pixelů. To umožňuje bodově přesné změny v rozložení světla. Asistent dálkových světel je tak při odcloňování protijedoucích vozidel nebo dopravních značek více než 100krát preciznější než 84pixelové světlomety. Také hranice světla a tmy a rozložení světla u všech ostatních funkcí adaptivního osvětlení se vyznačují výrazně vyšší precizností, což optimalizuje osvětlení vozovky v režimech pro jízdu v mlze, na dálnici nebo ve městě.

Nová Třída S přináší významný vývojový skok také v oblasti osvětlení interiéru technologií LED. Mercedes-Benz poprvé realizoval interaktivní vnitřní osvětlení. Aktivní dekorační osvětlení (výbava na přání) je propojeno s asistenčními systémy, a může tak vizuálně umocňovat jejich výstražná upozornění. U komfortních systémů jsou kromě toho možná příslušná zpětná potvrzení. To se týká klimatizace nebo hlasového asistenta „Hey Mercedes“.

Aerodynamika: rozsáhlé simulace proudění v rané fázi vývoje

Třída S patří se součinitelem aerodynamického odporu vzduchu cx od 0,229 mezi vozidla s absolutně nejlepší aerodynamikou, a to obzvláště v segmentu luxusních sedanů. Přestože se čelní plocha (A) nové Třídy S mírně zvětšila na 2,5 m², podařilo se aerodynamický odpor vzduchu v porovnání s předchůdcem snížit. Součin cx krát A činí 0,56 m², a je tak o 200 cm² menší než u předchůdce po jeho poslední modernizaci. Aerodynamická opatření na karoserii, spodní části vozidla a vnějších dílech karoserie umožňují výborné výsledky v aerodynamickém tunelu i reálném provozu. Již v rané fázi vývoje byly realizovány rozsáhlé simulace proudění na vysokovýkonných počítačových clusterech.

Třída S přichází s významným pokrokem rovněž v oblasti aeroakustiky. Již předchozí generace nabízela v interiéru velmi vysokou úroveň akustického komfortu. Nový model je ještě tišší. Základem vynikajícího akustického a vibračního komfortu je vysoká tuhost karoserie. V této oblasti proběhly rozsáhlé detailní práce. Průchozí otvory pro kabely v přepážce mezi motorovým prostorem a interiérem mají například dvojité těsnění. Aby byl zvuk motoru vnímán v interiéru jako kultivovaný a nevtíravý, byla izolace stěny mezi motorovým prostorem a interiérem protažena až do boční části střešních sloupků A a do oblasti podlahy. Mercedes-Benz navíc poprvé ve velkosériové výrobě používá akustické pěny ve vybraných profilech skeletu karoserie.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz s typicky německým stylem humoru ukazuje, že koupě třídy G není jako koupě jiného auta

Pohon: více elektrifikace, více hospodárnosti

Nabídka motorů pro novou Třídu S začíná řadovými šestiválci na benzin nebo naftu v různých výkonových stupních. Brzy po uvedení Třídy S na trh bude k dispozici také motor V8 s integrovaným zařízením ISG (Integrated Starter-Generator) s funkcí spouštěče a generátoru a 48V elektrickou sítí. V roce 2021 bude následovat verze Plug-in-Hybrid s externě nabíjitelným hybridním pohonem, který umožní dojezd cca 100 kilometrů při použití výhradně elektrického pohonu.

Nabídka modelů Třídy S v době jejího uvedení na trh:

2021-mercedes-benz-tridy-S-motory

Spotřeby paliva podle metodiky WLTP:

2021-mercedes-benz-tridy-S-spotreby

Karoserie a pasivní bezpečnost: nové čelní airbagy pro cestující na sedadlech vzadu

Inteligentní koncept skeletu karoserie a inovace v nabídce zádržných systémů potvrzují průkopnickou roli Třídy S v oblasti pasivní bezpečnosti. Nová hybridní konstrukce skeletu karoserie s podílem hliníku více než 50 procent splňuje rozmanité požadavky na vysokou úroveň pasivní bezpečnosti, nízkou hmotnost a vysokou tuhost karoserie. Výsledkem jsou vynikající jízdní vlastnosti a současně nejvyšší úroveň akustického a vibračního komfortu.

Mercedes-Benz v roce 2019 ukázal na příkladu experimentálního bezpečnostního vozidla ESF 2019, na jakých nápadech pracují jeho odborníci na bezpečnost. Mezi více než 20 inovacemi byly také systémy ve stavu blízkém sériové výrobě. Mezi ně patří i zadní airbagy, které jsou nyní k dispozici pro Třídu S jako výbava na přání. Čelní airbag pro cestující vzadu se díky nové konstrukci s trubkovitou strukturou naplňuje mimořádně šetrně. Zadní airbag může při těžké čelní kolizi výrazně snížit zatížení hlavy a šíje připoutaných cestujících na krajních sedadlech vzadu.

Naproti tomu centrální airbag se při těžkém bočním nárazu, v závislosti na směru nárazu, jeho intenzitě a obsazení sedadel, rozvine mezi řidičem a spolujezdcem vpředu, a může tak minimalizovat riziko vzájemného kontaktu hlav sedících osob. Centrální airbag je uložen na vnitřní straně opěradla sedadla řidiče.

Trvalá udržitelnost: vývoj zohledňující ochranu životního prostředí

Ve Třídě S nalézají uplatnění komponenty s celkovou hmotností více než 98 kg, které byly vyrobeny z materiálů šetřících přírodní suroviny. Počet dílů, obsahujících recyklované materiály, dosahuje 120 – to je více než dvojnásobek oproti předchůdci. U dalších téměř 40 kg komponentů jsou používány obnovitelné suroviny. Proces vývoje, který zohledňuje ochranu životního prostředí, má jasné cíle a je pevnou součástí vývoje automobilů značky Mercedes-Benz. Ekologické aspekty byly zohledněny již v koncepční fázi.

Přečtěte si také:  V Číně se začal prodávat Mercedes-Benz G 350. Pod kapotou má čtyřválec

U podlahových krytin se přešlo na nové recyklované vlákno značky ECONYL, které se vyrábí recyklací nylonu, například ze starých rybářských sítí, zbytků materiálů z textilních výrobků a kobercových podlahových krytin. Použité materiály, které by jinak skončily na skládce, jsou přeměňovány na nové vlákno, které má stejné vlastnosti jako nylon. Recyklační proces má nižší emise CO2 oproti výrobě nového nylonu. Mercedes-Benz tím navíc uzavírá materiálový koloběh.

Deset nejdůležitějších inovací:

  1. V nové Třídě S přichází poprvé na trh druhá generace systému MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Další milník ve vývoji rozhraní mezi řidičem, cestujícími a vozidlem zahrnuje až pět displejů, zčásti s technologií OLED. Nový displej 3D pro řidiče poprvé umožní po stisknutí tlačítka prostorové vnímání zobrazení s opravdovým dojmem hloubky díky sledování očí. Pozoruhodný je rovněž obzvlášť velký průhledový displej s rozšířenou realitou. Při aktivní navigační funkci jsou na vozovku virtuálně a precizně promítány např. animované šipky pro odbočování.
  2. Interiérový asistent MBUX rozpoznává různé záměry řidiče v oblasti ovládání pomocí kamer na stropní ovládací jednotce a algoritmů se schopností učit se. Systém přitom interpretuje směr otočení hlavy, pohyby rukou a řeč těla, na což reaguje aktivací příslušných funkcí vozidla. Pokud se řidič podívá například přes rameno dozadu směrem k zadnímu oknu, interiérový asistent MBUX automaticky otevře sluneční roletu před zadním oknem.
  3. Aktivní ambientní osvětlení s cca 250 diodami LED je propojeno s asistenčními systémy a může vizuálně umocňovat jejich výstražná upozornění. Kromě toho jsou možná také zpětná potvrzení při ovládání klimatizace nebo hlasového asistenta „Ahoj Mercedesi“.
  4. Nejnovější generace standardně dodávaného paketu asistenčních systémů zahrnuje nové funkce i velký počet zdokonalených funkcí původních. Příkladem je předvídavé přizpůsobování rychlosti jízdy platným rychlostním limitům. Nový asistenční ukazatel s celoplošným zobrazením na displeji řidiče srozumitelně a transparentně informuje o činnosti asistenčních systémů.
  5. Zadní airbag (výbava na přání pro Třídu S s dlouhým rozvorem) dokáže výrazně snížit zatížení hlavy a šíje připoutaných cestujících na krajních sedadlech vzadu při těžké čelní kolizi. Čelní airbag pro zadní sedadla se rozvine velmi šetrně díky nové konstrukci s trubkovitou strukturou.
  6. Díky řízení zadních kol (výbava na přání) se Třída S ovládá stejně snadno jako kompaktní vůz. Kola na zadní nápravě se mohou natáčet až o deset stupňů. Průměr otáčení se například u Třídy S s dlouhým rozvorem a pohonem všech kol zkrátí o 1,9 metru na obdivuhodných 10,9 metru.
  7. Aktualizace softwaru více než 50 elektronických komponentů nové Třídy S může probíhat prostřednictvím bezdrátového přenosu (over-the-air – OTA). Tato možnost se týká kompletního informačního a zábavního systému MBUX, displeje řidiče, asistenčních systémů a osvětlovacích systémů MULTIBEAM LED a DIGITAL LIGHT. Zákazník ušetří díky této technologii čas, protože nemusí kvůli tomu jezdit do servisu. Jeho vozidlo, které je připraveno na nové funkce, kromě toho zůstane po celou dobu životnosti na nejnovější úrovni. Předpokladem pro bezdrátový přenos aktualizací je vždy výslovný souhlas uživatele.
  8. Hrozí-li boční náraz jiného vozidla, zdvihne podvozek E-ACTIVE BODY CONTROL (výbava na přání) karoserii během několika desetin sekundy. Jedná se o novou funkci systému PRE-SAFE Impuls Seite. Tím se sníží zatížení cestujících, protože náraz může směřovat na mimořádně odolné struktury ve spodní části vozidla.
  9. Pravděpodobně od druhé poloviny roku 2021 bude Třída S s novým systémem DRIVE PILOT (výbava na přání) schopna vysoce automatizované jízdy na vhodných dálničních úsecích v Německu, a to ve velmi hustém provozu nebo v popojíždějících dopravních kolonách. Řidiči je tím usnadněna práce natolik, že se může věnovat dokonce i vedlejším činnostem, například surfování na internetu nebo vyřizování elektronické pošty ve své pojízdné kanceláři. Vozidlo tak řidiči „daruje“ drahocenný čas.
  10. Revoluční technologie světlometů DIGITAL LIGHT (výbava na přání) umožňuje zcela nové funkce, například promítání pomocných značení nebo výstražných symbolů na vozovku. DIGITAL LIGHT má v každém světlometu jeden světelný modul se třemi extrémně výkonnými diodami LED, jejichž světlo je odráženo a směrováno prostřednictvím 1,3 milionu mikrozrcadel. Vozidlo tak dosahuje rozlišení více než 2,6 milionu pixelů.