2023-mercedes-benz-glc- (6)

Mercedes-Benz je znovu nejprodávanější prémiovou značkou v České republice

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Mercedes-Benz -  5. 1. 2023


Mercedes-Benz dodal v období od ledna do prosince 2022 na český trh 7 329 osobních automobilů a znovu se tak stal jedničkou mezi prémiovými značkami. Celkově 8. příčkou potvrdil již posedmé v řadě svou pevnou pozici mezi deseti nejžádanějšími výrobci absolutně.

„Naši zákazníci projevují značce Mercedes-Benz mimořádnou důvěru a loajálnost, čehož si nesmírně vážíme. Rád bych poděkoval také všem kolegům v prodejní síti, kteří svým přímým kontaktem budují neocenitelné vztahy se zákazníky,“ říká Wolfgang Karl Bremm von Kleinsorgen, generální ředitel společnosti Mercedes-Benz Česká republika. „Velmi mě těší rostoucí podíl elektrifikovaných modelů, který v případě českého trhu odráží skutečnou oblibu těchto vozů značky Mercedes-Benz, a ne pouze atraktivní obchodní příležitost, jako tomu může být na trzích s výraznou státní podporou elektromobility.“

Přečtěte si také:  Šéf Bugatti a Rimacu si na krizi rozhodně nestěžuje. Bohatí zákazníci utrácejí dál

Mercedes-Benz v ČR jedničkou podílem elektrifikovaných vozů

Mercedes-Benz patří na špičku v oblasti vývoje elektrických vozidel, což se odráží nejen ve vysoké úrovni pohonného ústrojí, ale také v oblíbenosti mezi zákazníky, a to i v České republice. Stuttgartská automobilka nabízí na tři desítky variant vozidel do zásuvky a jako jediná na trh dodává dobíjecí neboli plug-in hybridní provedení v kombinaci jak s benzinovými, tak s naftovými motory.

Podle statistiky Svazu dovozců automobilů zaznamenaly plug-in hybridní a čistě elektrické automobily s třícípou hvězdou dohromady 775 registrací, což představuje podíl 10,6 % elektrifikovaných modelů na celkovém odbytu v České republice – to je nejvíce mezi všemi výrobci, kteří vloni dosáhli alespoň dvouprocentního podílu na trhu. Podíl elektrifikovaných osobních automobilů v ČR, tedy plug-in hybridů a elektromobilů, přitom v ČR činí 3,9 %.

Test Mercedes-Benz GLB 200 d 4MATIC (2020)

Klíčový úspěch SUV, nejprodávanější modely v několika segmentech a novinky z Affalterbachu

Mercedes-Benz obhájil svou dominantní pozici v nejžádanějším segmentu SUV. Žádná jiná luxusní značka neprodala v této kategorii tolik vozů (3 069 vozů), což je dáno i šířkou nabídky: od kompaktní platformy GLA a GLB, kde se 126 prodanými vozy přispěly i elektrické modely EQA a EQB, přes suverénní GLE v tradičním provedení i jako sportovnější kupé až po vrcholné GLS a ikonickou Třídu G, jejichž mimořádná obliba v České republice vyčnívá svým podílem na celkových prodejích značky Mercedes-Benz i ve světovém měřítku.

Wolfgang Karl Bremm von Kleinsorgen dodává: „V těchto dnech přichází do českých showroomů špičkový vůz EQS SUV, představující vrchol mezi elektromobily z hlediska technologií, prostornosti, bezpečnosti a všestrannosti typické pro SUV, a to i s možností až 7místného provedení. V květnu jej doplní agilní EQE SUV, které je včetně sportovní verze Mercedes-AMG již v prodeji a online konfigurátoru. Modely SUV založené na plně elektrické platformě ztělesňují průkopnického ducha automobilky Mercedes‑Benz v tomto důležitém segmentu.“

Přečtěte si také:  Ve světě se v prvním pololetí prodalo 5,5 milionu elektrických a hybridních aut, zájem o hybridy v Evropě klesá

Klíčový zástupce v segmentu středních SUV, zcela nové GLC, bylo uvedeno teprve koncem roku 2022 a jeho výrazný vstup do prodejních statistik se teprve očekává. V roce 2023 bude nové GLC k dispozici v obou karosářských verzích a s mimořádnou paletou plně elektrifikovaných pohonů, a to jak s mild-hybridním ústrojím, kdy elektromotor pomáhá zvýšit komfort, dynamiku i úspornost jízdy, tak jako plug-in hybrid ve spojení s benzinovým či naftovým motorem. Díky pokročilé konstrukci nabízejí tyto vozy ojedinělý dojezd v elektrickém režimu až 130 kilometrů (podle WLTP). V nabídce nebudou chybět ani sportovně laděné modely od značky Mercedes-AMG.

Třída S i nadále zůstává přesvědčivě nejžádanějším luxusním sedanem a zvolilo ji 412 zákazníků, progresivní CLA je s 561 vozy nejoblíbenějším prémiovým modelem střední třídy a mimořádné prodejní úspěchy potvrdila i Třída V s 1 036 registracemi (sesterský model Vito zaznamenal odbyt dalších 436 ks).

Přečtěte si také:  Propad prodejů nových osobních aut potvrzují i statistiky úvěrových společností

Stále vysoký je zájem českých zákazníků o sportovně laděné vozy značky Mercedes-AMG, a to jak mezi osobními vozy a SUV, tak v kategorii vysoce výkonných sportovních modelů, kde dominuje modernizovaný Mercedes-AMG GT 4dveřové kupé. V roce 2022 proběhl i návrat skutečné legendy: roadsteru Mercedes‑AMG SL. Česká republika se vysokým podílem vozů Mercedes-AMG na celkových prodejích značky dlouhodobě drží na nejvyšších příčkách v Evropě, kde je zároveň jedním z pouze 5 trhů s lokálními kurzy AMG Driving Academy. Sportovní divize posouvá hranice jízdních výkonů díky své unikátní a ryze sportovní plug-in hybridní koncepci E PERFORMANCE, která již na jaře přinese technologie formule 1 do několika dalších vrcholných modelů Mercedes-AMG.

Mercedes-AMG SL je už možné objednávat. Základní cena startuje na 4,35 milionu korun

Nabíjení s jedinou kartou a z obnovitelných zdrojů

Mercedes-Benz nabízí svým zákazníkům nejen široké portfolio plug-in hybridních nebo plně elektrických modelů, ale i významné výhody během provozu. Klienti například mohou využít služby Mercedes me Charge: ta formou karty nebo aplikace v chytrém telefonu nebo zcela bezstarostně prostřednictvím automatické autentizace „Plug & Charge“ zajistí snadné nabíjení v sítích různých poskytovatelů a jednotné vyúčtování. Od června 2022 byla navíc zjednodušena nabídka nabíjecích tarifů, které jsou přizpůsobeny individuálním preferencím různých cílových skupin. K dispozici jsou tři samostatné tarify, maximálně flexibilní „S“ a „M“ či tarif „L“ s nejnižší nabíjecí sazbou pro ty, kdo jezdí často na velké vzdálenosti.

Přečtěte si také:  Úspěšný rok 2022 pro BMW. Na globální úrovni je 1. v prémiovém segmentu. Běžné modely klesaly, BMW M a elektromobily rostly

V České republice lze s jedinou kartou Mercedes me Charge využívat naprostou většinu všech veřejných stanic, včetně sítí ČEZ, E.ON nebo PRE, a samozřejmě i ultra rychlé stanice mezinárodní společnosti IONITY. Komfort nabíjení a transparentní náklady tohoto řešení ocení koncoví uživatelé i firemní zákazníci. Se stejnou kartou lze zaplatit na přibližně 350 000 dobíjecích místech po celé Evropě. Společnost Mercedes-Benz zajistí pro veřejné nabíjení přes Mercedes me Charge použití energie z obnovitelných zdrojů. To znamená, že odčerpané množství energie je po vlastním procesu nabíjení kompenzováno zeleným elektrickým proudem.

Štítky: , , , , , ,


google_news Odebírejte auto-mania.cz na Google News!


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít na začátek