2021-Mercedes_AMG_GT_4dverove_kupe-facelift- (1)

Mercedes-AMG GT 4dveřové kupé je nyní ještě individuálnější, a upevňuje tak své postavení dokonalého automobilu pro mimořádně náročné, sportovně založené řidiče. Rozmanitost charakterů ještě víc umocňuje jeho nejnovější exkluzivní edice. Zákazníci mají navíc k dispozici bohatší výběr kol, čalounění sedadel, ozdobných prvků a barev karoserie.

Nově optimalizovaný podvozek nabízí ještě širší rozsah mezi sportovním a komfortním nastavením. Nejaktuálnější techniku přinesla modelu AMG GT 4dveřové kupé již rozsáhlá modernizace z loňského léta. Mezi novinky patří aktualizované asistenční systémy a sériově dodávaný digitální sdružený přístroj Widescreen Cockpit včetně multimediálního systému MBUX se specifickými ukazateli a funkcemi AMG. Jako první přijdou již v srpnu na evropský trh šestiválcové varianty.

Přečtěte si také:  Johnu Travoltovi ukradli před 10 lety Mercedes-Benz SL. Teď se k němu některé jeho části vrátily

Třetí vozidlo, kompletně vyvinuté značkou Mercedes-AMG, slaví i nadále mimořádné prodejní úspěchy. AMG GT 4dveřové kupé získalo značce nové skupiny zákazníků a velké sympatie. Tento model kombinuje nejvyšší úroveň jízdní dynamiky sportovního vozu AMG GT s praktičností čtyřdveřové karoserie, v níž nalezne pohodlí až pět cestujících. Zákazníci na celém světě oceňují podvozek s náročnou konstrukcí včetně vzduchového odpružení, aktivního řízení zadních kol, zcela variabilního pohonu všech kol a moderního celkového konceptu. U držitele rekordního času na Severní smyčce Nürburgringu je navíc jasné, že jeho technika a detailní nastavení dosahují nejvyšší úrovně a stanovují měřítka ve svém segmentu.

Mercedes-AMG si znovu urval rekord na Nürburgringu. Překonal Porsche Panamera

Modernizovaná modelová řada posouvá laťku ještě výš také v interiéru, který se vyznačuje velmi kvalitním a precizním designem všech povrchů a komponentů, inovativními zobrazovacími a ovládacími prvky, tlačítky na volantu a mnoha konfiguracemi sedadel a výbavy.

Již nyní nabízí tato modelová řada v náročném segmentu pozoruhodně rozmanité možnosti individualizace – od tří konfigurací sedadel vzadu přes výběr paketů výbav až po jednotlivé prvky výbavy na přání, které jsou pro značku AMG specifické. V příštích měsících bude nabídka rozšířena o další atraktivní možnosti.

Přečtěte si také:  Formule 1 má pro rok 2021 nové bezpečnostní vozy. Kombinuje Mercedes-AMG a Aston Martin

„Naše AMG GT 4dveřové kupé udržujeme nepřetržitým vývojem na nejvyšší technické úrovni. Aktuální modernizací a exkluzivní edicí oslovujeme cílové skupiny, které kladou maximální důraz na individualitu a expresivní životní styl. Rozvíjíme tak profil naší značky, která ztělesňuje význam pojmu ‚Performance Luxury‘, a tento přístup dokládáme také na míru střiženými produkty a prvky výbavy na přání. Kromě toho právě v tomto modelu již brzy představíme náš první vůz s hybridním pohonem E PERFORMANCE, jímž urychlíme elektrifikaci hnacího řetězce,“ říká Philipp Schiemer, předseda představenstva společnosti Mercedes-AMG GmbH.

800koňový plug-in hybrid Mercedes-AMG se prohání po Nürburgringu. Stále zní jako hromobití!

Design šestiválcových verzí zůstává beze změny, ale příď může mít na přání vzhled osmiválcových modelů.

Pro všechny modely se dodávají tři nové barvy karoserie: metalický lak modrá Spektral, matný lak modrá Spektral magno a matný lak bílá Kashmir magno. Zákazníci mají nyní na výběr celkem pět matných laků, pět metalických odstínů a dvě nemetalické barvy. Na přání je k dispozici nová sada AMG Night II, která ještě více umocňuje sportovní vzhled. Vertikální lamely specifické masky chladiče AMG mají v tomto případě tmavě chromovanou povrchovou úpravu. Mezi výrazné ozdobné prvky na zádi patří logo AMG, hvězda Mercedesu a označení modelu v černé barvě. To samé platí pro nápisy na předních blatnících. Novinkou je také kombinace sad Night a Carbon.

Přečtěte si také:  Test Mercedes-Benz E 400 d 4MATIC All-Terrain (2021)

Ještě více komfortu a sportovnosti díky novým adaptivním tlumičům se dvěma ventily

Nově nastavený podvozek AMG RIDE CONTROL+ vychází i nadále z vícekomorového vzduchového odpružení ve spojení s elektronicky řízenými, adaptivními tlumiči. Systém tlumení je však zcela nový. V konstrukci tlumičů nalézají poprvé uplatnění dva ventily pro omezení tlaku. Tyto ventily jsou umístěny vně tlumiče a umožňují plynulou regulaci. Tlumicí sílu lze díky tomu ještě precizněji přizpůsobovat různým provozním podmínkám a jízdním režimům. Jeden ventil reguluje sílu při roztažení tlumiče, zatímco druhý pracuje při stlačení tlumiče. Regulace obou fází probíhá nezávisle na sobě. Tato technologie umožňuje na jedné straně zvýšení komfortu, na druhé straně ještě sportovnější jízdní dynamiku. Cestující jsou díky tomu téměř kompletně chráněni před rázy od nerovností vozovky. Karoserie si i přesto zachovává stabilitu.

Řídicí jednotka regulace podvozku přizpůsobuje v závislosti na situaci a na základě analýzy dat – dodávaných mimo jiné senzory zrychlení a pohybů kol – tlumicí sílu na každém kole zvlášť během několika milisekund. Vývojáři AMG tak mohli výrazně zvětšit rozsah mezi komfortním a sportovním nastavením, mimo jiné výraznějším odlišením charakteristik s minimální a maximální tlumicí sílou a ještě vyšší flexibilitou při vytváření samotných charakteristik. Tlumiče jsou díky použití dvou nastavovacích ventilů schopny zajistit změny tlumicí síly v celém rozsahu propružení jednotlivých kol. Díky speciální konstrukci ventilů reagují tlumiče na změny povrchu vozovky a jízdních stavů rychle a citlivě.

Řidič si může předem zvolit základní nastavení prostřednictvím voliče jízdních režimů AMG DYNAMIC SELECT. Jízdní vlastnosti se na povel tlačítka změní například od maximální dynamiky v režimu „Sport+“ až po klidnou jízdu v nastavení „Comfort“. Nastavení lze navíc prostřednictvím speciálního tlačítka přizpůsobovat ve třech stupních nezávisle na jízdních režimech.

Přečtěte si také:  Brabus se vyřádil na hot-hatchi Mercedes-AMG A 45 S. Vypadá i jede fenomenálně, ale ta cena...

Již v roce 2020 obdržel podvozek jako další nové hardwarové komponenty nové uložení pomocného rámu a závěsných ramen i vzpěr zadní nápravy. Uvedenými změnami bylo dosaženo cíleného zvýšení tuhosti uložení zadní nápravy. Kromě toho je na přední nápravě použito nové, asymetrické uložení závěsných ramen a vzpěr s různými tuhostmi v závislosti na jejich pohybu. Také toto opatření umožňuje vyšší poddajnost v podélném směru, aniž by to bylo na úkor preciznosti řízení a jeho zpětné vazby.

Zákazníci mají kromě toho nyní ještě širší výběr kol AMG. Mezi ně patří nová 20“ kola z lehké slitiny s 10 dvojitými paprsky nebo sportovní 21“ kovaná kola s pěti velmi tenkými dvojitými paprsky. I pro šestiválcové modely lze nyní na přání objednávat také červeně lakované brzdové třmeny.

Širší výběr vnitřní výbavy

Rovněž modernizace interiéru se zaměřila na rozšíření možností individualizace. Nové barvy umocňují buď sportovní, nebo luxusní charakter modelu AMG GT 4dveřové kupé – jedná se například o nové kombinace kůží Exklusiv Nappa v odstínech perleťová šedá Titanium/černá se žlutým kontrastním prošíváním nebo kůží Exklusiv Nappa v odstínech hnědá Truffle/černá ve variantě STYLE (s kosočtvercovým prošíváním). Portfolio interiérů rozšiřuje kromě oblíbených dvoubarevných sedadel pět dalších barev pro variantu čalounění kůží Exklusiv Nappa STYLE: modrá Siena, červená Classic, modrá Yacht, bílá Deep a šedá Neva. Sedadla vpředu a vzadu jsou v tomto případě kompletně jednobarevná v příslušné barvě vnitřní výbavy, což platí i pro loketní opěrky na dveřích a věnec volantu. Ušlechtilý manufakturní charakter završují podlahové rohože s barevně sladěným lemováním z kůže a vyšívaným logem AMG.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz a SEAT hlásí skvělé prodeje. Dacia se trápí s velkým propadem. Dařilo se i hybridům

Nový volant AMG Performance v designu s dvojitými rameny

Přidanou hodnotu nabízí také nově tvarovaný volant AMG Performance, jehož design používá dvojitá ramena a integrované ovládací plochy. Tři zaoblená dvojitá ramena kombinují stabilitu s lehkostí. Zploštělý věnec na spodní straně volantu, obšitý kůží Nappa nebo kombinací kůže Nappa/mikrovlákno DINAMICA, může být na přání vyhřívaný. Věnec obsahuje také síť senzorů, rozpoznávajících držení volantu. Pokud řidič nemá po určitou dobu ruce na volantu, spustí se řada odstupňovaných upozornění, po nichž nakonec následuje, při pokračující neaktivitě řidiče, aktivace asistenta pro nouzové zastavení.

Mezi dominanty patří ovládací prvky, které jsou beze spár integrovány do povrchu horizontálních dvojitých ramen. Ovládání usnadňují „haptické nápovědy“ v oblasti symbolů. Prostřednictvím levé senzorové plochy na horních ramenech volantu se ovládá panel sdružených přístrojů, pravá senzorová plocha je přiřazena multimediálnímu displeji. Spodní ramena nesou ovládací prvky tempomatu/systému DISTRONIC (na levé straně) a telefonu/hands-free/regulace hlasitosti (vpravo).

Standardně dodávaná tlačítka na volantu AMG mají nový vzhled – obě jsou nyní kruhová s novými ikonkami. Jejich prostřednictvím se jako doposud ovládají důležité jízdní funkce a jízdní režimy, aniž by řidič musel sundávat ruku z volantu. Hliníkové páčky, umístěné za věncem volantu na pravé a levé straně, umožňují manuální řazení 9stupňové převodovky AMG SPEEDSHIFT MCT 9G. Tyto páčky jsou nyní větší a v nižší poloze pro ještě preciznější řazení.

Přečtěte si také:  Filipínské úřady se s tím nepářou. Nechaly zlikvidovat několik super aut, jen proto, že jejich majitelé porušili zákon

Zákazníci mají velmi široký výběr také u ozdobného obložení. Novinkou je na přání dodávané dřevo s otevřenými póry v barvě antracitu pro přístrojovou desku, výplně dveří a středovou konzoli, kde je kombinováno s rámečkem v odstínu stříbrná Shadow, což umocňuje jak sportovní, tak i luxusní charakter 4dveřového sportovního vozu.

Luxus pro individualisty: Speciální edice s rozsáhlým paketem výbavy

Exkluzivní edice klade důraz na luxusní vlastnosti modelu AMG GT 4dveřové kupé. Dodává se ve spojení se všemi nabízenými motory a standardně zahrnuje sadu V8 Styling. Sebevědomou extravagancí hýří exkluzivní lak v tmavě červeném odstínu turmalínu, který dokonale ladí se sadou leskle chromovaných vnějších ozdobných prvků a novými, stříbrně lakovanými a leštěnými 21“ kovanými koly AMG s pěti dvojitými paprsky. Lifestylový charakter exteriéru završují standardně dodávané světelné inscenace.

Přečtěte si také:  Porsche Macan přijíždí po modernizaci. Je výkonnější než dříve

Do interiéru, čalouněného novou kůží Exklusiv Nappa v odstínu šedá Neva, vpouští velké množství světla na přání dodávané panoramatické střešní okno. S čalouněním ladí i volant AMG Performance obšitý kombinací kůží Nappa v odstínech šedá Neva/černá. Celkový luxusní dojem umocňují ozdobná obložení z šedého jasanového dřeva s otevřenými póry, prahové lišty osvětlené v barvě karoserie a plaketa AMG Edition na přístrojové desce.

Přehled technických údajů

  Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+ Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+
Motor Řadový šestiválec 3,0 litru s výfukovým turbodmychadlem a dodatečným elektrickým dmychadlem Řadový šestiválec 3,0 litru s výfukovým turbodmychadlem a dodatečným elektrickým dmychadlem
Zdvihový objem 2999 cm³ 2999 cm³
Nejvyšší výkon 320 kW/435 koní při 6100 ot./min  270 kW/367 koní při 5500-6100 ot./min 
Dodatečný výkon reverzního alternátoru 16 kW/22 koní 16 kW/22 koní
Nejvyšší točivý moment 520 Nm při 1800-5800 ot./min  500 Nm při 1800‑4500 ot./min 
Dodatečný točivý moment reverzního alternátoru 250 Nm 250 Nm
Pohon Pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+ se zcela variabilním rozdělováním točivého momentu Pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+ se zcela variabilním rozdělováním točivého momentu
Převodovka 9stupňová převodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G 9stupňová převodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
Kombinovaná spotřeba paliva 10,0-9,2 l/100 km 10,0-9,2 l/100 km
Kombinované emise CO2 226-209 g/km 226-209 g/km
Třída hospodárnosti D D
Zrychlení 0-100 km/h 4,5 s 4,9 s
Nejvyšší rychlost 285 km/h 270 km/h
  Mercedes-AMG GT 43
Motor Řadový šestiválec 3,0 litru s výfukovým turbodmychadlem a dodatečným elektrickým dmychadlem
Zdvihový objem 2999 cm³
Nejvyšší výkon 270 kW/367 koní při 5500-6100 ot./min 
Dodatečný výkon reverzního alternátoru 16 kW/22 koní
Nejvyšší točivý moment 500 Nm při 1800‑4500 ot./min 
Dodatečný točivý moment reverzního alternátoru 250 Nm
Pohon Pohon zadních kol
Převodovka 9stupňová převodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
Kombinovaná spotřeba paliva 10,0-9,2 l/100 km
Kombinované emise CO2 226-209 g/km
Třída hospodárnosti C
Zrychlení 0-100 km/h 5,0 s
Nejvyšší rychlost 270 km/h