test-2020-mercedes-benz-cla-200d-shooting-brake-AT- (1)

Test Mercedes-Benz CLA 200 d Shooting Brake (2020)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 14. 6. 2020


Ze stylových sedanů, které převzaly prvky kupé, se postupem času staly i stylové kombíky. Jedním z typických zástupců této automobilové rasy je například Mercedes-Benz CLA Shooting Brake, který jsme vyzkoušeli v redakčním testu.

Je o něco praktičtější

Když vedle sebe postavíte Mercedes-Benzy třídy CLA a CLA Shooting Brake, z čelního pohledu rozdíl nepoznáte, ze všech dalších úhlů už ale ano. Na rozdíl od CLA nemá totiž CLA Shooting Brake čtyřdveřovou karoserii. Střecha neklesá tak rychle a otevírají se celé páté dveře i s oknem. Díky tomu se do kufru lépe nakládají věci a je o něco málo objemnější. Nabídne v základu 505 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel nabobtná na 1370 litrů.

Rozměry CLA Shooting Brake mezigeneračně narostly Předchozí CLA Shooting Brake bylo o 48 mm kratší, o 53 mm užší a o 2 mm vyšší. Ani tak ale nejde o žádný superpraktický vůz, protože nákladová hrana je hodně vysoká a je tak potřeba při vyndávání věcí z kufru dávat pozor. A taky je potřeba síla, abyste ty těžké věci nejdříve nadzvedli a teprve pak vyndali z auta ven. Pokud se vám to nepovede, krycí plast si pěkně poškrábete.

test-2020-mercedes-benz-cla-200d-shooting-brake-AT- (13)

Mimochodem o tom, že nemá jít o nijak zásadně praktický model svědčí i fakt, že CLA nedostalo označení kombi jako například modely třídy C a třídy E, ale právě Shooting Brake.

Má moderní interiér i výbavu

Kromě zadní části karoserie se na CLA Shooting Brake nic od běžného CLA neliší. Stejně jako sedan, má i „kombík“ bezrámové dveře, po jejichž otevření ukáže auto nejnovější palubní desku. Nechybí však ani nejnovější asistenty či ovládání, včetně systému Mercedes-Benz User Experience (MBUX), které v sobě má i inteligentní hlasové ovládání. A to mimochodem funguje asi nejlépe, ze všech aut, která podobný systém mají. Navíc je v češtině. Lehkou ukázku toho, jak funguje, můžete zhlédnout v našem starším testu Mercedes-Benzu třídy A, který s ním přišel jako vůbec první model.

Kromě hlasového ovládání umí i rozšířenou realitu v rámci navigace, což je vážně skvělý pomocník. Při navigování umí zobrazovat obraz z čelní kamery a šipkami ukazovat, kde a kam přesně odbočit a ukáže na mapě i přesnou cílovou adresu. Už by se vám tak nikdy nemělo stát, že zabloudíte.

test-2020-mercedes-benz-cla-200d-shooting-brake-AT- (25)

Je kultivovaný

Testovaná verze nesla označení 200 d, což prozrazuje dvoulitrový čtyřválec s výkonem 110 kW/150 k a točivým momentem 320 Nm. Motor je spojen výhradně s sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (manuální převodovka je k dispozici jen u nejslabších motorizací) a pohání přední kola (čtyřkolka je možná za příplatek). Je to tentýž motor, který jsme o týden předtím testovali ve větším GLB. V CLA nebyl pohon všech kol a navíc je to menší auto, což se příznivě projevilo na spotřebě paliva. Její hodnoty se dokázaly docela bez problémů pohybovat do 6 l/100 km a bylo možné jezdit klidnou jízdou i lehce nad 5 l/100 km. 

A protože je CLA Shooting Brake menší, nižší a lehčí než GLB, tak také ještě lépe jede. A to nejen v přímce, ale i v zatáčkách. I tak ale Mercedes-Benz auto ladil spíše do kultivovanosti a komfortu, než nějaké sportovnosti. V přímém směru je auto velmi jisté a nejinak je tomu i v zatáčkách.

S motorem si skvěle rozumí i převodovka, jejíž logika řazení i rychlost přeřazení zaslouží chválu (na rozdíl od CLA 220 tady při rozjezdu převodovka necukala). Pokud by se vám přeci jen nelíbilo, jaké rychlostní stupně volí, k dispozici jsou páčky pod volantem. Jinak měnit rychlostní stupně nelze, protože volič převodovky má mercedes standardně na místě, kde mají jiná auta páčku stěračů.

test-2020-mercedes-benz-cla-200d-shooting-brake-AT- (31)

Závěr a cena

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake mezigeneračně povyrostl. To prospělo nejen vzhledu, protože působí vyváženěji, ale hlavně vnitřnímu prostoru. Čtveřice průměrně vzrostlých cestujících se tu usadí úplně v pohodě, při mých 180 cm jsem neměl problém ani s místem pro hlavu na zadních sedadlech. Ceník nabízí nepřeberné množství příplatkové výbavy, včetně nejmoderenějších jízdních asistentů nebo systému MBUX.

Auto navíc velmi dobře jezdí. Podvozek je naladěn komfortně, ovšem na větších výmolech se od nich tu a tam ozvou tlumené rány. CLA Shooting Brake je potřeba pochválit za směrovou stabilitu na dálnicích, ale i velmi dobré odhlučnění (i kolem oken bezrámových dveří).

A cena? Nejnižší cena 745 360 Kč je za benzinový CLA 180 Shooting Brake se 100 kW/136 koňmi, nejlevnější vznětové provedení 180 d vyjde na 786 500 Kč. Na rozdíl od nejbližšího konkurenta v podobě BMW řady 2 Gran Coupé, jsou všechny motorizace čtyřválcové a navíc se nabízí i plnotučné CLA 45 AMG Shooting Brake se 421koňovým motorem…

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Mercedes-Benz
Typ:,CLA 200 d Shooting Brake
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1950 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,předních kol
Výkon:,110 kW/150 koní při 3400–4400 ot./min
Točivý moment:,320 Nm při 1400–2600 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h:,8.4 s
Maximální rychlost:,221 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.1 / 3.7 / 4.3
Emise CO2:,112 g/km
Objem nádrže:,43 litrů
Délka:,4688 mm
Šířka:,1830 mm
Výška:,1442 mm
Rozvor:,2729 mm
Pohotovostní hmotnost:,1570 kg
Objem zavazadlového prostoru:,505/1370 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru