test-2019-mercedes-benz-c200-4matic-kombi

Test Mercedes-Benz C 200 4Matic kombi (2019)

Autor: Pavel Srp - 4. 6. 2019


Mercedes-Benz třídy C prošel před několika měsíci faceliftem. Už jsme ho otestovali s naftovým motorem, ale tentokrát tu máme benzinový motor. Navíc úplně nový a revoluční. Benzinová verze C200 je totiž mild-hybrid.

Už to nastartování…

Vyznat se v tom, jaké jsou dnes jednotlivé druhy pohonu, není jednoduché. Hybrid, plug-in hybrid, mild-hybrid a podobně… Jde o více či méně elektrifikované pohony, s tím, že plug-in hybrid ujede desítky kilometrů čistě na elektřinu, hybrid jednotky kilometrů a mild-hybrid neujede čistě na elektřinu nic, ale pomáhá spalovacímu motoru s akcelerací.

Jde o systém, který klasickou palubní 12V síť, na kterou jsou napojeny běžné spotřebiče jako rádio, navigace, klimatizace, stěrače a tak podobně, doplňuje o 48V síť, která je spojena s elektrickým generátorem EQ Boost napojeným přímo do samotného pohonu auta.

test-2019-mercedes-benz-c200-4matic-kombi- (40)

Jde vlastně o generátor s výkonem 10 kW a s točivým momentem 160 Nm, který vykrývá chvíle po sešlápnutí plynového pedálu, kdy ještě nemá turbodmychadlo dostatečný tlak výfukových plynů, aby do motoru napumpovalo dostatečné množství vzduchu. A funguje to vážně dobře, ani byste to při jízdě prakticky nepoznali. Podobný systém už používají i modely Mercedes-AMG s označením 53, ty mají ale výkonnější generátor.

Poznáte to ale určitě při startování motoru, respektive vám přijde „jiné“. Není tu totiž klasický startér, který naprázdno točí motorem, ale klikovou hřídel roztočí právě elektromotor. Naskočení motoru je tak takové „hladší“ a „jemnější“.

Jediným negativním prvkem, se kterým byste se mohli při jízdě potkat – pokud se na něj zaměříte – je brzdový pedál, respektive jeho chod. Protože neovládá jen brzdy, ale i rekuperaci elektrické energie do generátoru, je jeho chod nahoře jiný (tedy těsně po sešlápnutí) než v další jeho dráze. Brzy ale vůbec nejsou tak necitlivě dávkovatelné jako u klasických hybridů.

test-2019-mercedes-benz-c200-4matic-kombi- (10)

Nepoznáte, že je pod kapotou jen 1,5 litrový motor

Při jízdě nepoznáte, že máte pod kapotou jen 1,5litrový motor. Kombinace čtyřválce s přeplňováním a systémem EQ Boost mu dodá „dospělé“ chování. To poslední, co by vám scházelo, je pružnost. Ani absolutní dynamika není špatná. Díky výkonu 135 kW/184 koní a 280 Nm zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy a jede maximálně 230 km/h. Jízdní dynamika by se dala označit jako zcela dostatečná. Vlastně byste i věřili, že je to pořád dvoulitr, který ale nevybízí k žádné dynamické jízdě.

Díky tomu, že tady není startér, velmi hladce funguje i systém Start/Stop. Motor se už těsně před zastavením deaktivuje, aby se pak po uvolnění brzdového pedálu jemně roztočil. Pokud tenhle systém nemáte rádi, pak mi věřte, že tady by vám tolik nevadil.

A spotřeba? Pomůže mild-hybridní technologie k jejímu snížení? To je dobrá otázka, ovšem se složitější odpovědí. Za celý testovací týden jsme jezdili se spotřebou kolem 7-8 l/100 kilometrů, ale na delších cestách mimo město se podařilo stáhnout ji i pod 7.

test-2019-mercedes-benz-c200-4matic-kombi- (32)

Závěr a cena

Elektrifikace je do budoucna nevyhnutelná, emisní limity neustále klesají a automobilky se tomu budou muset přizpůsobit. A to, jak se s tím popral třeba Mercedes-Benz, se mi líbí. Nabízí vlastně auto, které se chová jako by mělo běžný spalovací motor, ale generátor EQ Boost mu dodává sílu ve chvílích, kdy je to potřeba a samotný spalovací motor na to nestačí. Nikdy nepojede jen na elektřinu a vždy pojede na benzin.

Testované auto bylo navíc ve střídmé výbavě, která zahrnovala vše potřebné, ale nic opravdu zbytné. Kromě toho nemělo ani velká kola, takže se na podvozku choval vlastně příjemně. Podvozek tu odpovídal naladění motoru. Zvládl ostřejší průjezdy zatáčkami, ale pokaždé jako by řidiči říkal: „Umím to, ale proč to mám dělat?!“

A co prozradí pohled do ceníku? Modernizovaná třída C začíná na 912 tisících korunách a za to dostanete základní C 160 s benzinovým 1,6 litrovým čtyřválcem. Testovaný model C 200 začíná na 1 057 540 Kč, s pohonem všech kol je to 1 118 040 Kč. Zdaleka to ale nemusí být cena konečná, protože ceník má celkem 37 stran!

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Mercedes-Benz
Typ:,C 200 4Matic kombi
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1497 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,všech čtyř kol
Výkon:,135 kW/184 koní při 5800 ot./min
Točivý moment:,280 Nm při 3000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.4 s
Maximální rychlost:,230 km/h
Převodovka:,devítistupňová automatická (9G-Tronic)
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.7 – 7.1
Emise CO2:,153 – 162 g/km
Objem nádrže:,41 litrů
Délka:,4702 mm
Šířka:,1810 mm
Výška:,1457 mm
Rozvor:,2840 mm
Pohotovostní hmotnost:,1650 kg
Objem zavazadlového prostoru:,490 / 1510 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru