Test hybridu Lexus CT 200h

Lexus CT 200h je s námi už od roku 2010, kdy na trh přišel jako jeden z prvních hybridních hatchbacků. V loňském roce prošel drobným faceliftem a my jsme ho vyzkoušeli.

Změny opravdu decentní

Pokud se podíváte na Lexus CT 200h, který jsme testovali v roce 2012, můžete si všimnout několika odlišností. V zásadě jde o nová světla na obou koncích auta, jiné nárazníky, ale také novou masku chladiče, kterou CT dostalo po vzoru ostatních dnešních Lexusů.

V interiéru je možné nalézt větší displej infotainmentu s mnohem modernější grafikou. Tím nejlepším, co letošní modernizace přinesla, je ale jeho ovládání. Místo joysticku tu je otočný ovladač, podobně jako to mají například modely BMW. S jeho pomocí je radost s infotainmentem pracovat.

Test hybridu Lexus CT 200h

Přibylo ale také několik nových asistentů, kterými jsou například automatický asistent dálkových světel, aktivní asistent jízdy v pruzích či adaptivní tempomat nebo čtení dopravních značek. Poslední dva jmenované jsem ale příliš nevyužíval. Adaptivní tempomat je nastavený moc zbrkle a na české dálnici se prakticky nedá používat. Brzdí příliš ostře a příliš daleko za autem, i když má nastavenou nejnižší vzdálenost a ve městě naopak nemusí zastavit až do stání. A čtení dopravních značek? Ve městě se mi pravidelně stávalo, že mi ukazoval i 110km/h rychlost – ostatně podívejte se na poslední fotku v galerii (a nebylo to deštěm, dělal to i za sucha).

Bez výraznějších úprav – co do velikosti motoru a kombinace elektromotoru či technických údajů – zůstal motor. Jde o atmosférický 1,8litrový čtyřválec, který je spojen s asynchronním elektromotorem. Celkový výkon je 100 kW/136 koní, což není při pohotovostní hmotnosti kolem 1,4 tuny tak moc. Lexus CT 200h je ale celkově naladěn spíše pro klidnější jízdu.

Nasedáme a nakládáme

Po otevření dveří se před vámi odkryje interiér, který prozradí to, že CT je s námi už pěknou řádku let. Interiér na pohled působí již trochu zastarale, je tu plno tlačítek, ovladačů a podobně (je to ale lepší než výhradně dotekové ovládání, jako mají například modely PSA). Zorientovat se tu tak chce chvíli času, ale potom prostě jen „intuitivně sáhnete a přepnete“.

Přečtěte si také:  19 dětí během pár týdnů ukradlo přes 40 nových aut. Skoro všechny se vyhnou trestu

Test hybridu Lexus CT 200h

Přístrojový štít neobsahuje žádné barevné digitální displeje s grafickými intry po nastartování anebo outry po deaktivaci motoru. Je tu jeden čistě grafický barevný displej pro údaje palubního počítače, analogový rychloměr a modrý ekonoměr, který se ve sportovním režimu mění na červený otáčkoměr.

Interiér je prostorný, a to jak na předních, tak i na zadních sedadlech. Se svými 180 cm jsem měl ve všech směrech dostatek prostoru. První pohled do kufru byl nicméně zklamání, protože díky vysoké podlaze nebyl příliš velký. Pod podlahou je ovšem další poměrně objemný prostor.

Jak jezdí?

Už když k autu přicházíte, můžete si všimnout malých 16″ kol, které by se měla pozitivně projevovat na jízdním pohodlí. A vlastně i docela ano. Podvozek se dokáže vypořádat s velkými nerovnostmi, propadlými kanály a podobně velmi jistě a tiše, do interiéru se dostane jen nějaké jemné ťuknutí. Na druhé straně ale budete vědět o každém kamínku i spáře, protože podvozek udělá vlastně totéž.

Test hybridu Lexus CT 200h

Jakkoliv vypadá CT sportovně, není. Sportovní režim tu sice najdete, ale vyzkoušel jsem ho jen kvůli tomu, abych věděl, jak s ním auto funguje. Celkové naladění auta totiž žádné ostré jízdě nesvědčí. A nebude vás ani bavit. Bezestupňová převodovka vytáčí motor do vysokých otáček a drží ho tam, auto se naklání, brzdění nemá díky rekuperaci příliš citu a podobně.

Bavit vás naopak bude Lexus při klidné jízdě a to hlavně tichem v kabině. Bezestupňová převodovka drží při tomto jízdním stylu nízké otáčky, při nichž se jeho zvuk do interiéru téměř vůbec nedostává – navíc se do hry hodně zapojuje i elektromotor. Tím, že jde o hybrid, nelze počítat s dlouhými čistě elektrickými dojezdy, ale 1 – 2 kilometry nejsou nereálné. Nejvíce elektrickou jízdu budete využívat při poskakování v kolonách.

A spotřeba paliva? Při rozumné jízdě jsme se pohybovali do 6 l/100 kilometrů. To je od tabulkových 3,6 – 4,1 l/100 (podle výbavy) v kombinovaném režimu poměrně rozdíl, ale my jsme poměrně často využívali i dálnici. Čím více však budete jezdit po městě a naučíte se pracovat s elektromotorem, tím lepších hodnot spotřeby budete dosahovat, protože elektrický motor se bude zapojovat do práce více.

Přečtěte si také:  Test Subaru Levorg 2.0 AWD Lineartronic (2019)

Test hybridu Lexus CT 200h

Mimochodem elektromotor se tu dobíjí výhradně za jízdy, nejde o plug-in hybrid s možností externího dobíjení. Energie se do baterií dostává při brzdění, o čemž informuje ekonoměr. Převodovka nabízí i speciální režim se zvýšenou rekuperací, který je označen jako „B“. Stejně tak je tu ale i tlačítko na čistě elektrický režim, který nebude – pokud budou baterie dostatečně nabity – do pohonu auta zapojovat benzinový motor.

Závěr a cena

Jakkoliv Lexus CT 200h vypadá sportovně, není takový. V Lexusu se zaměřili spíše na klid a pohodlí, což se jim podařilo na jedničku. Při klidné jízdě není v interiéru prakticky nic slyšet – jen drobné ťukání od kol a audiosystém – a jízda je plynulá. Potěší kompaktní rozměry a i fakt, že například v Praze můžete prakticky bez omezení a zdarma parkovat na modrých zónách.

Nejnižší cena, za kterou Lexus CT 200h pořídíte, je 750 tisíc korun s daní. Za to dostanete verzi Elegance. Testovaný červený kousek z ní vycházel, jde o verzi Elegance Plus, která přidává všechny prvky (na jedné ruce je spočítáte) z příplatkové výbavy. Zaplatíte za něj 799 tisíc korun.

+
Klidný tichý a kultivovaný při klidné jízdě Ostrá jízda se mu navzdory jeho vzhledu nelíbí
Pohodlný podvozek Malá palivová nádrž
Spotřeba paliva Trochu retro interiér
Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Lexus
Typ: CT 200h
Motor: řadový čtyřválec + elektromotor
Objem válců: 1798 ccm
Plnění spalovacího motoru: atmosférické
Palivo: benzín + elektřina
Pohon: předních kol
Výkon spalovacího motoru: 73 kW/99 koní při 5200 ot./min
Točivý moment spalovacího motoru: 142 Nm při 2800 – 4400 ot./min
Výkon elektromotoru: 60 kW/82 koní
Točivý moment elektromotoru: 207 Nm
Celkový výkon: 100 kW/136 koní
Celkový točivý moment: nezjištěno
Zrychlení 0-100 km/h: 10.3 s
Maximální rychlost: 180 km/h
Převodovka: bezestupňová E-CVT
Spotřeba paliva (l/100 km): 3.6 – 4.1 (město) / 3.5 – 4.0 (mimo) / 3.6 – 4.1 (komb.)
Emise CO2: 82 – 94 g/km
Objem nádrže: 45 litrů
Délka: 4355 mm
Šířka: 1765 mm
Výška: 1445 mm
Rozvor: 2600 mm
Pohotovostní hmotnost: 1370 -1465 kg
Objem zavazadlového prostoru: 275 – 375 / 985 litrů
Ceník: ke stažení zde