2022-elektromobil-toyota-bz4x-nabijeni- (1)

Žijeme v době, kdy se musíme vyrovnat s postupným, nicméně povinným nástupem elektromobility. Důvodem je hlavně snaha šetřit životní prostředí s cílem ideálně naprosté uhlíkové neutrality. To, jestli se takový cíl podaří naplnit, je zatím ve hvězdách, ale snad všechny automobilky se tomuto nutnému trendu více či méně přizpůsobují. Některé značky přesto neztrácejí benzinovou naději.

Mezi takové automobilky se řadí třeba Toyota, Subaru, Kawasaki a Yamaha. Ne snad, že by právě Toyota a Subaru neplánovaly elektromobily, právě naopak, ale i přesto se snaží najít cestu, jak alespoň nějakou formu spalovacích motorů ponechat. Yamaha a Kawasaki zase hledají cestu, jak místo klasické elektromobility do jednostopých dopravních prostředků zakomponovat vodík.

Přečtěte si také:  Porsche už staví továrnu na syntetická paliva. Bude to záchrana pro spalovací motory?

Toyota a Subaru pak chtějí zkoušet štěstí hlavně v závodech s uhlíkově neutrálním palivem získaným z biomasy. Subaru má v plánu toto palivo testovat v sérii Super Taikyu se závodním speciálem postaveným na základech BRZ, Toyota samozřejmě se speciálem na základech GR86.

Pokud by se ukázalo, že je bio ekologický benzin dostatečnou náhradou za ten klasický a dostatečnou alternativou k elektromobilitě, mohly by se obě značky zasadit o to, aby mohly dále produkovat a prodávat auta se spalovacím motorem. Jenomže to, jestli takové snahy nebudou úplně marné, je zatím velkou otázkou.  

Přečtěte si také:  Klasická fosilní paliva nahradí biopaliva a syntetická paliva. Na jejich vývoji pracuje i Koenigsegg

Celý svět se žene za elektromobilitou, jako kdyby to byla jediná možná cesta. Jak ale vidno, jsou značky, které to tak jasně nevidí a snaží se najít i jinou cestu. Pokud by se ukázalo, že elektromobilita může jít ruku v ruce s bio palivy, bude zajímavé sledovat, jak se k tomu postaví jak třeba úřady, tak ekologičtí aktivisté. Netřeba si dodávat, že pro řidiče by to bylo jen plus.

2 komentáře

Přidat komentář