Jen před několika málo dny jsme vás informovali o chystaném odhalení zbrusu nového Subaru BRZ. Už v té době bylo známo několik málo informací, ale konečná podoba byla stále tajemstvím. To se teď konečně změnilo. Známe jak podobu, tak technické parametry. Co se ale nezměnilo, je fakt, že se do Česka, ale ani do Evropy tahle parádní hračka nechystá.

Nová generace, nový design

Americké zastoupení Subaru o novém BRZ řeklo, že je to nejhezčí sportovní vůz se zadními sedadly na trhu. Všichni víme, že design je věcí subjektivní, ale pokud já osobně mohu soudit, Subaru udělalo z BRZ mnohem dospělejší vůz. Je uhlazenější, má výraznější tvary a dle mého názoru vypadá opravdu dost dobře.

Závodní jezdec Scott Speed otestoval nové Subaru BRZ

Pořád je to poměrně malé auto, přestože mezigeneračně částečně povyrostlo. Delší je o 30 mm, široké je stejně a je o 10 mm nižší. Rozvor auta je 2575 mm, což je o 5 mm více než u předchozí generace. Zadní sedadla jsou stále určena spíše na odkládání malého nákupu, ale zato zavazadlový prostor prý pojme kolo (samozřejmě rozložené), golfový bag nebo, jak už tomu bylo u předchozí generace, sadu náhradních obutých kol. To kdybyste vyrazili na okruh a potřebovali přezouvat ze silničních na okruhové gumy. 🙂 To vše auto uveze samozřejmě výhradně se sklopenými zadními sedačkami.

Přečtěte si také:  Test Subaru BRZ s prvky STI (2019)

Nové Subaru BRZ dostalo nově tvarovanou palubní desku a řidič k dispozici všechny důležité ukazatele a vymoženosti. Budíky jsou digitální a jsou umístěny v 7“ displeji. Vedle otáčkoměru pak má řidič možnost si navolit to, co mu displej ukáže. Může tam mít třeba přetížení. Krom tohoto displeje Subaru modelu BRZ nadělilo ještě jeden displej, tentokrát 8“, který je určen pro multimédia.

Nová technika

Subaru vsadilo na hliník, ze kterého je střecha, přední blatníky a kapota. To hlavně kvůli snížení hmotnosti, ta pohotovostní je jen 1277 kilogramů, tedy takřka totožná jako u první generace. Podvozek byl vyztužen a navíc bylo jeho uložení zcela přepracováno tak, že je prý auto mnohem ovladatelnější a ještě raději jde do zatáček. Kdo z vás model BRZ zná, ví, že už v předchozí generaci to byla tohoto modelu silná parketa. Novinka prostě musí být skvělá. 🙂 Automobilka k autu nabízí buď dvě verze kol – 18palcová a 19palcová. Nechybí stabilizační systém VSC, který je možné si individuálně upravit dle vlastních preferencí. K dispozici je pět úrovní, přičemž jde úplně vypnout.

A teď to, co vás stejně asi zajímá nejvíce. Pohonnou jednotkou je 2,4litrový Boxer o výkonu 231 koní a točivém momentu 249 Nm. Další parametry, jako je zrychlení nebo maximální rychlost, Subaru zatím neprozradilo. Co ale víme, je fakt, že BRZ bude nabízeno jak s šestistupňovou manuální, tak šestistupňovou automatickou převodovkou.

Přečtěte si také:  Subaru, jak jej možná neznáte. Svezli jsme se s hravým BRZ Final Edition a s Foresterem a XV v terénu

V Evropě ale máme zatím smůlu a je otázkou, jestli se to někdy změní. Na jiných trzích ale bude novinka dostupná od podzimu roku 2021. Výroba bude probíhat v japonské továrně Gunma.