V záplavě velkých, těžkých SUV a elektrifikovaných pohonů působí dvojice s jednotným označením Toyobaru, jako zjevení. Řeč je o modelech Subaru BRZ a Toyota GT86, tedy o malých, lehkých, hravých a skvěle ovladatelných řidičských autech, která učarovala mnoha nadšencům do řízení. Teď zůstaneme u prvního jmenovaného, tedy Subaru BRZ.

Vzhledem k tomu, že je na trhu už od roku 2012, je logické, že je ten správný čas na nástupce, tedy druhou generaci. A ta bude odhalena už 18. listopadu. Jediný problém je, že tento termín a pár dalších informací prozradilo jen americké zastoupení značky. Automobilka jako taková, ale i české zastoupení jsou tajemní jako hrad v Karpatech.

Přečtěte si také:  Subaru BRZ Spec.S na Transfăgărășan: Objevujeme nejlepší silnici světa v nejlepším sporťáku současnosti

Na snímku, který zveřejnilo americké zastoupení značky, je vidět kousek kapoty a jeden světlomet. Těžko z toho ale cokoliv usuzovat. To, co nás všechny zajímá nejvíce, je pohonná jednotka. BRZ posílí, protože jej nově bude pohánět boxer o objemu 2,4 litru, který bude naladěn na 220 koní a 240 Nm. Díky tomu, že stále půjde o atmosférický motor, by mohlo být možné udržet cenovku na tak příznivých číslech, jaká u BRZ známe i dnes.

Zkusili jsme se na českém zastoupení Subaru zeptat, jak to s novým BRZ vypadá na našem trhu. Dozvěděli jsme se jen to, že případnou přítomnost auta u nás včas oznámí. V čem je problém? Především právě v pohonné jednotce. Americké oznámení 2,4litrového atmosférického motoru sice zní jako skvělá zpráva, kterou ocení každý milovník hravé jízdy, jenže Evropská unie a její nesmírně přísné emisní limity už méně. Ne snad, že by se takové auto nemohlo vůbec prodávat, ale pokuty, které by za zvýšené flotilové emise následně Subaru dostalo, by dosahovaly nesmyslných výšin. Automobilka se tedy v Evropě musí nejprve zaměřit na to, aby právě ony flotilové emise (tedy emise aut, která jsou zde v prodeji) byly co možná nejnižší. K tomu by mohl dopomoci třeba i chystaný elektromobil. Až pak se teprve ukáže, zda bude dost prostoru nabídnout hračkou, jakou BRZ je a jistě v nové generaci i nadále bude.