Koenigsegg One-1 001
Koenigsegg One:1

V Evropě panuje odpor ke spalovacím motorům. Kromě neustále se zpřísňujících emisních limitů se ozývají také různé státy, které tyto „zastaralé“ motory chtějí zakázat. Některé automobilky se s tím ale nechtějí tak úplně smířit. Jednou z těch posledních, která na to reaguje, je Koenigsegg, který se rozhodl vyvíjet syntetické palivo.

Přečtěte si také:  Bosch tvrdí, že EU tlačí na elektromobilitu přespříliš. Existují prý i jiná řešení ke snižování emisí

Vývoj a výrobu syntetického paliva už před časem ohlásilo s dalšími partnery třeba i Porsche, ale švédský Koenigsegg na to chce jít jinak. Ke svému palivu chce totiž využít částečně aktivní sopky a vulkány.

I když se elektrifikaci svých modelů nevyhne ani Koenigsegg, i tak chce spalovací motory nechat přežít, protože jeho modely má už spousta současných zákazníků. A nejde v tomto případě o auto za pár set tisíc korun, ale i za pár set tisíc eur.

Koenigsegg je v případě svého biopaliva teprve na začátku. Bude se jmenovat Vulcanol a při jeho používání by mělo vznikat až o 90 % méně škodlivých látek. Současně s tím by měla do výfuku přibýt nová technologie dalšího čištění výfukových plynů. A i díky tomu by se mohla životnost klasických spalovacích motorů razantně prodloužit.

Přečtěte si také:  Dánsko žádá po Evropě, aby už konečně zcela zakázala auta se spalovacím motorem

Christian von Koenigsegg, zakladatel a šéf švédské automobilky vývoj nového paliva okomentoval v rozhovoru pro Bloomberg: „Je to technologie z Islandu, kde byla vyvinuta, během které se zachytávají emise CO2 z částečně aktivních vulkánů a následně se mění na metanol.“